Kauno miesto savivaldybė iki kitų metų vasaros planuoja įgyvendinti viešojo transporto pertvarką, kurios pagrindinis tikslas – pagerinti kauniečiams teikiamų paslaugų kokybę. Siekiant, kad viešuoju transportu besinaudojantys kauniečiai bei miesto svečiai keliautų greičiau ir patogiau, palaipsniui bus pertvarkomi viešojo transporto srautai.
Šiuo metu Kaune iš viso keleivius aptarnauja beveik 200 maršrutinių taksi. Daugelio iš jų maršrutai dubliuojasi, jie važiuoja nereguliariai. Besidubliuojančių maršrutų vairuotojai gatvėse neretai lenktyniauja dėl keleivių.
Dalis sutarčių su maršrutiniais taksi įmonėmis baigsis šią žiemą, dalis – artėjant kitų metų vasarai. Siekiant, jog gyventojai priprastų prie pasikeitimų, maršrutinių taksi maršrutų srautai bus keičiami palaipsniui.
„Mes nenaikiname ir nemažiname paties tinklo. Naikinsime tik tuos maršrutinių taksi maršrutus, kurie dubliuojasi, dengia vienas kitą. Atsižvelgiant į pertvarkas, bus padidintas dalies autobusų ir troleibusų maršrutų dažnumas, atsiras greitieji maršrutai. Kai kurie autobusų maršrutai bus pratęsti ir važiuos pro vietas, kurios šiuo metu neturi jokio susisiekimo, pavyzdžiui Liucijanavos gatvė Romainiuose “, – teigė Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėja Paulius Keras.
Pirmieji viešojo transporto srautų pasikeitimai laukia žiemą. Nuo gruodžio 1 d. bus padidintas eismo dažnumas 1, 7, 9, 12, 15, 16 troleibusų maršrutuose bei 10, 34, 37 autobusų maršrutuose. Taip pat bus organizuojamas naujas 44 autobusų maršrutas Liucijanavos g. – Kauno pilis.
Viena svarbiausių įgyvendinamos viešojo transporto sistemos naujovių – šalia pagrindinių autobusų maršrutų atsiras greitieji maršrutai. Iš dalies bus keičiama 34 autobusų maršruto trasa, o pats maršrutas bus organizuojamas kaip greitasis. 39 autobusų maršrutas bus pertvarkomas į iš dalies greitąjį.
Tuo tarpu maršrutinių taksi srautų pertvarka prasidės kitų metų vasarą. Nuo liepos Kaune liks 7 maršrutinių taksi maršrutai: 51 maršrutinis taksi AB „Urmas“ – Kazliškiai (Tirkliškiai), 52 maršrutinis taksi Liucijanavos g. – Vaišvydava, 53 maršrutinis taksi Partizanų g. – Rokai, 54 maršrutinis taksi Sargėnai – Respublikinė Kauno ligoninė, 55 maršrutinis taksi Šilainiai – Palemonas, 56 maršrutinis taksi Ringaudai – Neveronys, 57 maršrutinis taksi 9-ojo forto g. – Partizanų g.
Artimiausiu metu bus skelbiamas konkursas, kurio metu bus išrinkti vežėjai, aptarnausiantys šiuos maršrutus. Konkurso metu dalyvių pasiūlymai bus vertinami atsižvelgiant į transporto priemonių amžių, ekologiškumą, vidaus įrangą (kondicionierius, trapas neįgaliųjų vežimėliams, automatines salono duris, informavimo švieslentes, sėdimų vietų skaičius).
„Sieksime, jog naujuose maršrutiniuose taksi būtų įdiegta elektroninio bilieto sistema. Ji leis stebėti, kokie yra keleivių srautai. Galėsime matyti, ar tikrai maršrutiniai taksi laikosi grafiko. Tikimės, kad po konkurso kauniečius veš naujesnės, saugesnės ir komfortiškesnės transporto priemonės“, – teigė Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.
Taip pat planuojama sutartyse įpareigoti maršrutinių taksi vežėjus transporto priemonėse įdiegti įrangą, reikalingą jų stebėjimui realiu laiku. Taip bus užtikrintas maršrutinių taksi reguliarumas.
Tuo tarpu visuomenė, aktyviai dalyvaujanti įvairiose diskusijose svarbiais miesto klausimais, jaučiasi nustumti į šalį, nes jie geriausiai žino, kaip realiai kursuoja viešasis transportas. Savo nuogastavimus jie buvo išsakę čia.