Vis daugiau žmonių šventinius pirkinius renkasi dirbtinio intelekto pagalba

Asociatyvios / R. Tenio nuotr. / „Kas vyksta Kaune“ montažas
Asociatyvios / R. Tenio nuotr. / „Kas vyksta Kaune“ montažas

Nors šį šventinį laikotarpį vartotojai planuoja išleisti 4% daugiau nei pernai, daugelis pripažįsta, kad jaučiasi sutrikę dėl plataus pasirinkimo ir daug laiko reikalaujančių pirkinių paieškų.

Remiantis „Accenture“ 18-uoju kasmetiniu pasauliniu šventinių pirkinių tyrimu („Holiday Shopping 2024“), beveik trys ketvirtadaliai vartotojų ieško įkvėpimo dovanoms, tačiau taip pat nori būti tikri, kad gaus gerus pasiūlymus, rašoma bendrovės pranešime žiniasklaidai.

„Vis daugiau prekybininkų, siekdami vartotojams palengvinti apsipirkimą, pasitelkia naujausias technologijas. Vienas iš naudojamų sprendimų – generatyvinis dirbtinis intelektas (DI), galintis personalizuoti dovanų rekomendacijas ir teikti apsipirkimo patarimus. Pavyzdžiui, parduotuvėse įrengti DI pokalbių robotų kioskai gali veikti kaip asistentai, padedantys pirkėjams rasti dovanas ir suteikiantys greitus bei tikslius atsakymus“, – sako Andrejus Ivanovas, „Accenture“ produktų projektų portfelio vadovas Baltijos šalyse.

„Accenture“ atliktame tyrime 93% vartotojų teigia, kad dirbtinio intelekto technologijos padeda rasti geresnes dovanas, o 88% pasitiki jų rekomendacijomis. Papildomos galimybės, gaunamos iš duomenų ir jų analizės, leidžia prekybininkams optimizuoti akcijas ir pasiūlymus nemažinant pelno maržos. Duomenys taip pat naudojami kuriant personalizuotus pasiūlymus, kurie labiau pritraukia vartotojus ir padeda jiems jaustis užtikrintiems dėl savo pasirinkimo.

„Taip pat populiarėja personalizuotų el. laiškų tendencija, kai dirbtinis intelektas padeda kreiptis į klientus naudodamasis prieinamais duomenimis bei skirtingų kartų žargonu. Tokia strategija ne tik leidžia įmonėms patraukti dėmesį, bet ir užmegzti gilesnį ryšį su klientu“, – pažymi A. Ivanovas.

Andrejus Ivanovas / „Accenture“ nuotr.

Pasiūlymų medžiotojai

Viena iš pagrindinių apsipirkimą skatinančių priežasčių yra patrauklūs pasiūlymai ir nuolaidos, dėl kurių daugelis šventiniu sezonu tampa „pasiūlymų medžiotojais“. Net 40% vartotojų, siekdami rasti geriausias kainas, pasiūlymų pradeda ieškoti dar prieš „Juodąjį penktadienį“.

33% pirkėjų teikia pirmenybę internetinėms prekybos platformoms, nes jose lengva palyginti kainas ir pasirinkti palankiausius pasiūlymus. 38% apklaustųjų yra pasirengę skirti laiko tam, kad atidžiai išnagrinėtų pasiūlymus ir pasirinktų tas prekes, kurios atitinka jų biudžetą ir poreikius.

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Įveikti „neapsisprendimo barjerą”

Šventiniu laikotarpiu dažnas susiduria su „neapsisprendimo barjeru”. Tobulos dovanos paieškos dažnai kelia sumaištį, nes pasiūlymų yra per daug, o sprendimo priėmimo procesas reikalauja daug laiko ir pastangų.

Apie 72% vartotojų teigia, jog renkantis pirkinius jiems trūksta pasitikėjimo, todėl teisingo pirkinio pasirinkimas kelia stresą. Norėdami vartotojams padėti, prekybininkai naudoja DI sprendimus, kurie suteikia asmeniniams poreikiams pritaikytą ir įkvepiančią patirtį. Pavyzdžiui, „Etsy Gift Mode™“ sujungia mašininį mokymąsi ir žmogaus darbą tam, kad padėtų vartotojams rasti unikalias dovanų idėjas, tinkančias daugiau nei 200 skirtingų asmenybių tipų.

Sprendimą palieka dovanos gavėjui

Dėl dovanos pasirinkimo kylantį sumišimą vis dažniau išsprendžia populiarėjančios dovanų kortelės. Šiais metais jas planuoja įsigyti 4 iš 10 pirkėjų. Dovanų kortelės leidžia pačiam gavėjui priimti galutinį sprendimą. Be to, jos taupo laiką ir yra lengvai pritaikomos įvairiems poreikiams.

Dovanų kortelės turi ir trūkumų – pusė gavėjų neišnaudoja visos jų sumos, o dalis jas laiko per mažai asmeniškomis. Prekybininkai gali padaryti dovanų korteles asmeniškesnes, pasiūlyti personalizavimo galimybių ir supaprastinti jų naudojimo procesą.

Tokios skaitmeninės ekosistemos, kaip „Starbucks eGift” kortelė, leidžia vartotojams personalizuoti korteles panaudojant skirtingus paveikslėlius ar žinutes, taip pat suteikia galimybę lengvai patikrinti kortelės likutį ir panaudoti jį tiek fizinėse parduotuvėse, tiek internetu.

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Šventinės atmosferos svarba

Nepaisant internetinių parduotuvių populiarumo, fizinės parduotuvės vis dar atlieka svarbų vaidmenį šventiniu laikotarpiu. Pagrindinė priežastis ta, jog daugelis vartotojų nori gyvai pamatyti ir paliesti prekes. Trečdalis apklaustųjų teigia, jog jiems svarbi šventinę nuotaiką kurianti parduotuvės atmosfera ir galimybė iškart įsigyti norimas prekes.

Siekiant užtikrinti sėkmingą apsipirkimo patirtį, fizinėse parduotuvėse vis dažniau pasitelkiamas generatyvinis dirbtinis intelektas, kuris leidžia pirkėjams greitai rasti tinkamas dovanas ir siūlo interaktyvius bei personalizuotus sprendimus. Šie sprendimai ne tik padeda apsipirkti, bet ir skatina vartotojų lojalumą.

Tokių strategijų, kuriose naujausios technologijos derinamos su apgalvotu klientų patirties kūrimu, įgyvendinimas leidžia prekybininkams išsiskirti ir sulaukti sėkmės tiek šventiniu laikotarpiu, tiek ilguoju periodu.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA