Jo oficialus atidarymas numatytas spalio 11-ąją Vytauto Didžiojo universitete (Universiteto g. 10, Akademija, Kauno raj.). Renginio metu jo dalyviai galės susipažinti su centro veikla, apžiūrėti modernias laboratorijas, išgirsti sėkmės istorijas bei susitikti su žmonėmis, kurie padėjo šį centrą paversti tikrove.
Pasak VDU atstovų, renginys yra skirtas mokytojams metodininkams, dėstytojams, moksleiviams ir visiems, kuriems įdomi STEAM sritis. Pedagogai turės galimybę išklausyti plenarinių pranešimų ir diskusijų bei sudalyvauti net dvejose konferencijose, kuriose praktinius STEAM ugdymo sprendimus ir inovatyvius užsienio šalių praktikos metodus, skirtus klimato kaitos mokymui, apžvelgs šių sričių specialistai.
Tuo pat metu moksleivių lauks forumas „STEAM ateities perspektyvoms“ ir praktinės STEAM dirbtuvės.
Mokslininkės, VDU STEAM didaktikos centro vadovės doc. dr. Jurgitos Žukauskienės teigimu, STEAM ugdymo modelio, apjungiančio gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos bei menų srities dalykus, pagrindinis siekis nėra vien tik populiarinti tiksliuosius ir technologinės krypties mokslus.
„STEAM ugdymas, vienu metu integruojant keletą skirtingų dalykų, per kūrybiškumą ir komandines veiklas, visų pirma suteikia moksleiviams galimybes geriau patiems save pažinti. Moksleiviai tikrai laukia STEAM pamokų, jiems smagu, kad jų metu jiems yra paliekama atsakomybė vykdant bandymus, eksperimentus ar sprendžiant iššūkius. Idealiausiu atveju, mokytojas yra tik koordinatorius. Ir šioje vietoje mokytojams kyla iššūkis, kadangi užtrunka laiko ne tik perprasti ar naujai išmokti tam tikrus procesus, tačiau dažnas yra priverstas kelti savo kompetencijas papildomai. Galiu patikinti, kad tie, kurie pasiryžta išmokti kažką naujo, ne tik greičiau perpranta naujas mokymosi metodikas, bet ir iš to kylanti pridėtinė vertė jaučiama labai greitai“, – sako ekspertė.
Noras įnešti pokyčių į ugdymo procesą paskatino VDU mokslininkus universitete steigti STEAM didaktikos centrą, kuris jau sėkmingai veikia ir ugdo kūrybingus bei mokslo inovacijoms atvirus žmones. Tokiu būdu siekiama atliepti ir vieną tikslinių universiteto sričių – pedagogų ruošimą ir perkvalifikavimą. VDU Švietimo akademijoje šiuo metu ruošiami ne tik įvairių dalykų, bet ir STEAM pedagogai.
„Visų pirma, norime mokytojams pasiūlyti reikiamą pagalbą iš mokslinės pusės. Šiame centre kuriami inovatyvūs ugdymo sprendimai, kurie skatina mokinių kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir bendradarbiavimą, organizuojami mokymai ir seminarai pedagogams, vykdomi moksliniai tyrimai“, – pabrėžia centro vadovė.