Paaiškėjo, kokio dydžio įvažiavimo į senamiestį mokestį planuoja įvesti Kauno politikai – Kas vyksta Kaune

Paaiškėjo, kokio dydžio įvažiavimo į senamiestį mokestį planuoja įvesti Kauno politikai nesusimokėję gaus baudas

Kauno Senamiestyje dėl intensyvaus automobilių tranzito imtasi pokyčių – įdiegta mažų emisijų zonos sistema, kuri jau netrukus pradės veikti. Balandžio 30 d. tiesiogiai transliuotame Kontrolės komiteto posėdyje Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius plačiau pristatė sistemos „Žalias Kaunas“ veikimo principus bei užsiminė apie būsimo mokesčio dydį.

Koks bus taikomas mokestis?

Kaip skelbėme anksčiau, transporto priemones fiksuojanti sistema 11-oje vietų įrengta jau praėjusių metų rudenį – ties įvažiavimais į Šv. Gertrūdos, Gimnazijos-Birštono gatves, Karaliaus Mindaugo prospektą atsirado kameros ir švieslentės su žinute „Žalias Kaunas“. Žadama, kad ties įvažiavimais dar atsiras informaciniai ženklai, kuriuose bus pateikiama visa reikiama informacija apie apmokestintą zoną.

„Įvažiavus į zoną ir joje praleidus mažiau nei valandą laiko (vairuotojai – aut. past.) turės susimokėti 2 Eur. Tie 2 Eur tai yra įvažiavimas ir parkavimas. Jei įvažiavai į zoną, tai į 2 Eur bus įskaičiuojamas ir parkavimas. Visą valandą galima bus palikti automobilį.

Nuo sekančios valandos jau bus taikoma kaip ir parkavimo tvarka – kas 15 min. po 50 centų“, – apie būsimą mokestį posėdyje kalbėjo M. Matusevičius.

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Kaip teigė Savivaldybės atstovas, susimokėti už įvažiavimą ir sustojimą mažų emisijų zonoje bus galima visais įprastais būdais – tiek pasinaudojus mobiliąja aplikacija, tiek parkomate. Be to, įvedus savo numerį internetinėje svetainėje parkavimaskaune.lt bus galima pasitikrinti pravažiavimo mažų emisijų zona detales ir susimokėti internetu per 7 dienas.

„Tokiu atveju, jeigu jūs neužsiregistravęs kaip vartotojas ir neatliekate jokių kitų veiksmų, kad susimokėtumėte rinkliavą, kaip ir kitais atvejais, kai išvengiat kokio nors mokesčio – gausit pranešimą apie baudą“, – aiškino Savivaldybės atstovas.

Administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras balandžio pabaigoje vykusiame Kauno miesto savivaldybės tarybos posėdyje atskleidė, kad transporto priemones fiksuojanti mažų emisijų zonos sistema Senamiestyje pradės veikti nuo rugpjūčio 1 d., tačiau šią datą dar turi patvirtinti miesto taryba.

Kas pajus pokyčius?

Naujovė Senamiestyje palies tuos vairuotojus, kurie pravažiuoja Senamiestį vien tam, kad sutrumpintų kelią – mokestis bus taikomas ne už vykimą į Senamiestį, t.y. ne už įvažiavimą į teritoriją, bet už jos pravažiavimą tranzitu.

Už pravažiavimą Senamiesčiu susimokėti taip pat turės taksi vairuotojai, pavežėjai, aptarnaujantis personalas.

Pasak „Bolt“ vadovo Lietuvoje Andriaus Pacevičiaus, tuo atveju, jeigu mokesčiai pavežėjams būtų taikomi, tai neabejotinai neigiamai atsilieptų kelionių kainoms. Kaip teigė, šiuo metu dar sunku pasakyti, koks augimas tai būtų – viskas priklauso nuo sprendimų įgyvendinimo laiko bei sąlygų. Pagal Kauno savivaldybės administracijos siūlomą tvarką, kelionės į senamiestį su pavežėjais ar taksi vairuotojais pabrangs 2 eurais, nebent jie vairuotų pilnus elektromobilius.

Asociatyvi / „Bolt“ nuotr.

Liūdnos žinios ir hibridinių automobilių naudotojams. Piniginę patuštinti vykstant pro Senamiestį teks šių automobilių vairuotojams: visiškų hibridinių (FHEV arba HEV – (Full) Hybrid Electric Vehicles); lengvųjų hibridinių (MHEV – Mild Hybrid Electric Vehicles) ir įkraunamų hibridinių (PHEV – Plug-in Hybrid Electric Vehicles) automobilių.

Mokės vaikus į mokyklas ir darželius atvežantys

M. Matusevičius naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ kiek anksčiau teigė, kad vairuotojams (tėvams), kurie į Senamiestį įvažiuoja tam, kad atvežtų savo vaikus į ugdymo įstaigas, susimokėti reikės (nebent jie priklauso išimčių grupei).

„Tikimasi, kad įvedus pravažiavimo Senamiesčiu mokestį, sumažės tranzitinio transporto, t.y. automobilių eismas sumažės. Tokiu būdu dalį kelionės vaikai galės saugiai atlikti savarankiškai (pvz. nuo Kauno pilies, Karaliaus Mindaugo pr., Šv. Gertrūdos ar Birštono gatvių).

Visos aplink šią zoną esančios požeminės perėjos yra suremontuotos, apšviestos, todėl tikrai kiekvienas gali surasti sau patogiausią ir tinkamiausią maršrutą“, – komentavo Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Kontrolės komiteto posėdyje papildyta, kad atkarpoje prie Karaliaus Mindaugo pr. bus sudaryta galimybė sustoti, išlaipinti vaikus ir apsisukti, nepatekus į mažų emisijų zoną.

Projekte taip pat numatyta, kad A. Mapu gatvė nebus įtraukta į mažų emisijų zoną, kadangi galimybės pravažiuoti tranzitu ten nėra. Taigi mokestis įvažiuojant į A. Mapu g. nebus taikomas, tad vaikus į darželį tėvai atvežti galės kol kas nemokamai.

Kam bus taikomos lengvatos?

M. Matusevičius konkrečiai išdėstė, kad įvažiuojant į apmokestintą zoną susimokėti nereikės:

– asmenims, valdantiems nuosavybės, nuomos, patikėjimo teise ar kitu teisiniu pagrindu patalpas (statinius), kurios (kurie) registruotos (-i) kaip atskiri nekilnojamojo turto vienetai Zonos teritorijoje, arba deklaravusiems gyvenamąją vietą Zonos teritorijoje. Šiems asmenims išduodami ne daugiau kaip 1 leidimas vienai patalpai (statiniui);

– asmenims, valdantiems nuosavybės, nuomos, patikėjimo teise ar kitu teisiniu pagrindu patalpas (statinius), kurios (kurie) registruotos (-i) kaip atskiri nekilnojamojo turto vienetai Zonos teritorijoje, arba deklaravusiems gyvenamąją vietą Zonos teritorijoje ir turintiems suformuotus bei įregistruotus žemės sklypus, išduodamas toks skaičius leidimų, kiek automobilių telpa į suformuotą sklypą. Norintys gauti daugiau nei 1 leidimą turi pateikti parkavimo vietų sklype schemą su parkavimo vietų skaičiumi. Sklypą valdant daugiau nei 1 savininkui turi būti nustatyta naudojimosi tvarka;

– savivaldybės kontroliuojamoms įmonėms rangovams, kurie turi sutartis su Savivaldybe dėl darbų atlikimo arba paslaugų suteikimo Zonos teritorijoje;

– neįgaliesiems. Vienam neįgaliajam vienu metu gali būti priskirtas tik vienos transporto priemonės valstybinis numeris;

– savivaldybės ir jos įstaigų organizuojamų renginių metu (renginiams yra pritarta Renginių organizavimo Kauno viešose vietose komisijos ir yra išduotas pažymėjimas);

– grynųjų elektromobilių vairuotojams;

– iki 2027 m. sausio 1 d. subjektams, turintiems BĮ Parkavimas Kaune išduotą leidimą įvažiuoti transporto priemonėms į valstybės saugomas teritorijas Vilniaus gatvėje;

– specialiųjų tarnybų (priešgaisrinės apsaugos gelbėjimo tarnybų, policijos, greitosios medicinos pagalbos ir kitų valstybės ir savivaldybės institucijų, kurių paskirtis – saugumo ir viešosios tvarkos užtikrinimas, specialieji uždaviniai ginant ir užtikrinant valstybės interesus) transporto priemonėms.

Visi asmenys, turintys teisę gauti leidimus, privalės užsiregistruoti Informacinėje Sistemoje parkavimaskaune.lt. Neįgalieji asmenys registruodamiesi privalės nurodyti neįgaliojo pažymėjimo numerį ir neįgaliųjų statymo kortelės numerį.

M. Matusevičiaus Kontrolės komiteto posėdyje pateiktoje statistikoje nurodoma, kad per 5 mėnesius mažų emisijų zoną pravažiavo 221500 automobilių. Vidutiniškai per mėnesį per šią zoną pravažiuoja 44300 automobilių (1500 automobilių per dieną).

Iš jų tranzitu (zonoje prabūna trumpiau nei 60 min.) – 25000 automobilių per mėnesį, arba 830 automobilių per dieną. Pasak M. Matusevičiaus, tai yra nemaži skaičiai – pusė automobilių zonoje prabūna trumpiau nei valandą.

„Kas vyksta Kaune“ anksčiau skelbė, kad savivaldybė dėl mažų emisijų zonų sistemos įrenginių pirkimo praėjusių metų gegužės 9 d. pasirašė sutartį su UAB „Technologinių paslaugų sprendimai“. Viešojo pirkimo vertė – kiek daugiau nei 125 tūkst. eurų su PVM.

2023 m. sausio 16-ąją su ta pačia bendrove pasirašyta 104 tūkst. eurų vertės sutartis, pagal kurią Kauno miestas perka mažų emisijų zonų informacinę sistemą ir jos priežiūros paslaugas.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA