Prieš vasaros kelionių sezoną „Kautros“ parką papildo 20 naujų ispaniškų „Irizar“ autobusų

Šią savaitę UAB „Kautra“ sulaukė bendradarbiavimo partnerių iš Ispanijos vizito. Drauge su jais sudėlioti paskutiniai įmonės derybų dėl 20 naujų autobusų įsigijimo akcentai.

Pirmi keli „Irizar“ autobusai iš šio pirkimo „paketo“ jau pasiekė 2024-aisiais mininčią veiklos 90-metį „Kautrą“ Šančiuose. Bendrovę, toliau veikiančią istorinėje vietoje, kur praėjusio amžiaus pradžioje ir užgimė Kauno viešasis transportas.

Naujienų portalo „Kas vyksta Kaune“ žurnalistė per improvizuotą ekskursiją, kurią mielai surengė „Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas, turėjo progą apžiūrėti modernius „Irizar“ autobusus, kol dar jie neišriedėję savais maršrutais po Lietuvą ar nepradėjo reguliariais reisais vežioti keleivių į Latvijos sostinę Rygą.

„Sprendimas įsigyti būtent „Irizar“ autobusus, neabejojame, yra pažangus žingsnis, nes šiuo metu tai – pasaulyje aukščiausiai kotiruojamas produktas. Su ispanais autobusų gamintojais bendradarbiaujame jau ne vienerius metus, todėl jie gali, tobulindami savo produktą, atsižvelgti į mūsų, eksploatuotojų, pastabas ar pageidavimus. Derybos irgi ne per mėnesį įvyksta, ypač, kai perkama ne viena transporto priemonė, – jų šįsyk net 20. Naujausio mūsų pirkinio vertė – apie 7 mln. eurų.“, – pasakojo įmonės vadovas.

Beje, „Kautros“ kieme išrikiuota ir keliasdešimt parengtų parduoti jau atitarnavusių autobusų. Įmonė, anot L. Skardžiuko, tas tranporto priemones „išleis į marčias“.

Linas Skardžiukas / R. Tenio nuotr.

Vieni iš suderėtų naujų ispaniškų turistinės klasės autobusų, užtikrinančių maksimalų komfortą keleiviams, turi 49, kiti, ilgesni, – 54 vietas. Yra juose visa tai, kas garantuoja keleiviui itin patogų važiavimą, nepaisant to, kiek kelionė truktų – porą valandų ar ilgiau.

Pritaikyta ir tam tikrų naujovių, lengvinančių vairuotojo darbą. Nereikia būti labai akylam, kad atkreiptum dėmesį į tai, jog naujo „Irizar“ autobuso priekyje nesimato jo šonuose išorinių veidrodėlių, transporto priemonės viršutinėje dalyje įmontuotų į lenktas „ausis“. Tų savotiškų kablių jau nebereikia, nes vaizdą autobuso išorėje fiksuoja kameros, ir jis matomas nedideliame ekrane vairuotojo darbo vietoje.

Dera pabrėžti, kad visi šie autobusai yra pritaikyti ir neįgaliems keleiviams. Apie kitus „Irizar“ autobusų privalumus „Kautros“ atstovai žada žurnalistams daugiau papasakoti per oficialų pristatymą, kuris netrukus bus surengtas.

„Kautra“, beje, rūpindamasi keliaujančiųjų patogumu, įsigijo ir į senesnius tarpmiestinio susisiekimo autobusus sumontavo keltuvus negalią turintiems keleiviams. Be jokių išlygų laikomasi visų sąlygų, kurias vežėjams, tolimojo susisiekimo organizatoriams, neseniai šalies Vyriausybė įtvirtino teisės aktais.

„Jei atvirai, tai įtaisyti autobuse keltuvą žmonėms su negalia kainuoja 18 tūkstančių eurų. Suprantama, – tie kaštai būtini, kaip ir viso viešojo transporto atnaujinimas. Deja, jau matome ir nedidelį minusą, apie kurį nepagalvota. Taip, autobusai Lietuvoje pritaikomi neįgaliems keleiviams, tačiau infrastruktūra daug kur, deja, – ne. Ir stotys ne visos atitinka šiuolaikinius reikalavimus, ir stotelės pakelėse. Turėtų būti kompleksinis požiūris, norint iš tikrųjų visa apimtimi pasiekti norimo tikslo, kad neįgaliesiems būtų patogiau keliauti“, – pastebi L. Skardžiukas.

Asociatyvi / Bendrovės archyvo nuotr.

„Kautra“ savo pavadinimui pasirinkusi dviejų žodžių (Kauno transportas) pirmųjų skiemenų junginį, mieste, kuriame prieš 90 metų užgimė kaip įmonė, galima sakyti, važinėja tik tranzitu. Taip, praeitą dešimtmetį penkerius metus po šį miestą kursavo „Kautros“ maršrutiniai taksi autobusiukai. Bet po penkerių metų jų neliko, nes baigėsi Kauno savivaldybės skelbtą konkursą laimėjusiai įmonei skirtas veiklos gimtajame mieste terminas.

Portalas „Kas vyksta Kaune“ atkreipia dėmesį į tai, kad Kauno miesto viešajame transporte vis dar nėra elektrinių autobusų, kurie palankesni saugant gyventojus nuo oro taršos, Vilniuje tokie autobusai jau važinėja.

Druskininkuose visas miesto viešasis transportas (apie 60 elektrinių autobusų) – su „Kautros“ prekės ženklu. Dalis šiai įmonei priklausančių elektrinių autobusų kursuoja ir Alytuje, ir Vilniuje. Laimėjusi Kauno rajono savivaldybės skelbtą konkursą, bendrovė vežioja „smaragdiniais“ autobusais keleivius šioje pastaraisiais metais sparčiai augančioje savivaldybėje. Dar šį mėnesį planuojama papildyti elektriniais autobusais „Kautros“ transporto parką, tad įmonė netruks juos išleisti į maršrutus, – vežioti žmones iš Kauno į Kulautuvą, Kačerginę ar kitas vietoves. Taip pat elektrinių „Kautros“ autobusų padaugės ir Lietuvos sostinėje Vilniuje.

„Bendrovės ateities vizija – ekologiškas, tvarus transportas, kuris skatintų kuo didesnį keleivių skaičių atsakingai rinktis draugišką aplinkai keliavimo būdą“, – tokį tikslą 2022-ųjų rudenį išsikėlusi UAB „Kautra“ numato per dvejus metus atnaujinti savąjį autobusų parką šimtu elektrinių transporto priemonių.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA