Kaunui pasirašius sutartį dėl viešojo transporto galimybių studijos pirkimo, bus apklausta 10 tūkst. gyventojų.
Taip pat ketinama analizuoti susisiekimo būklę – taip siekiama nustatyti, koks naujas didelio našumo visuomeninis transportas miestui yra tinkamiausias.
Kaip skelbiama Centriniame viešųjų pirkimų portale, daugiau nei 216 tūkst. eurų vertės sutartį su „Smart Continent LT“ ir Austrijos įmonės „MC Mobility Consultants GmbH“ konsorciumu Kauno savivaldybė sudarė vasario pabaigoje.
Tiekėjas įsipareigojo parengti galimybių studiją iki spalio pabaigos.
Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius BNS nurodė, kad pirmuoju studijos etapu bus vykdoma apklausa, pagal sutartį, tai turi būti padaryta per du mėnesius.
Klausimai jau suderinti, o artimiausiu metu bus vykdoma kauniečių apklausa.
„Bus apklausta 10 tūkst. gyventojų, jie bus apklausiami gyvai, sudarytos transporto zonos, jose bus nustatoma, kiek žmonių reikia apklausti“, – teigė M. Matusevičius.
Apklausos bus vykdomos gyvai, taip pat gyvai bei iš dalies internetu ketinama apklausti ir 500 Kauno priemiesčių gyventojų.
Pasak savivaldybės atstovo, tai leis susidaryti vaizdą, kaip mieste juda žmonės. Surinkus šiuos duomenis, bus vertinami maršrutai, kur „būtų tinkamiausios trasos išvežti didžiausiu kiekius“.
Savivaldybės atstovo teigimu, automobilių skaičius Kaune yra per didelis, todėl siekiama, kad daugiau gyventojų naudotųsi viešuoju transportu.
„Matome, kad keleivių srautai, kiekis didėja, artėjame prie prieškovidinio laikotarpio. Norėdami suteikti patogesnę paslaugą, turime sukurti patogesnę infrastruktūrą. Tada tikėtina, kad viešuoju transportu naudosis dar daugiau žmonių“, – kalbėjo M. Matusevičius.
Studijoje bus įvertintos galimybės Kaune įrengti naują viešojo transporto infrastruktūrą ir tam reikalingos investicijos.
„Manau, kad ataskaita mums pasakys, ką galėtume pasirinkti, ir tada svarstytume, ar galime tiek lėšų pasiūlyti tai priemonei, ar ne. Tikiu, kad šių metų galas galėtų būti su sprendimu, ar tęsiamas toliau projektas. Jeigu tęsiamas – kokia apimtimi“, – nurodė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
2019 metais savivaldybės tarybos patvirtintame Kauno darnaus judumo plane numatytos trys preliminarios skirtingas miesto vietas turinčios sujungti linijos, kuriomis turėtų kursuoti naujos rūšies viešojo transporto priemonės.
M. Matusevičius praėjusių metų pabaigoje BNS sakė, kad šiam planui įgyvendinti „realiausia būtų arba greitieji autobusai, arba tramvajus“, tai yra „turbūt finansiškai prieinamos ir daugiausia pridėtinės vertės duodančios“ alternatyvos.
Galimybių studijos projektas iš dalies finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis, tam jau gauta 60 tūkst. eurų.
Kita dalis galimybių studijos – apie 156 tūkst. eurų – finansuojama miesto biudžeto lėšomis.
Studiją sudaro keturi etapai: kelionių matricos sudarymas ir miesto transporto modelio atnaujinimas, į kurį įeina gyventojų apklausa, esamos susisiekimo būklės analizė, alternatyvų parengimas bei finansinių formų pildymas.
Kaip įvardijama sutartyje, didelio našumo viešasis transportas yra tokia viešojo transporto forma, kuri per valandą gali pervežti ne mažiau 3,6 tūkst. keleivių.