Praėjusią savaitę įvykus skaudžiam susidūrimui pavojingoje „Via Baltica“ magistralės ir Kalvarijos gatvės sankryžoje, gyventojai toliau reikalauja realių atsakingų institucijų darbų. Naujai planuojama, kad minėtoje sankryžoje greitėjimo ir lėtėjimo juostų įrengimo darbai galėtų prasidėti kitų metų antrąjį ketvirtį. Prie saugumo problemos sprendimo prisidės mįslingas privatus investuotojas.
„Tokio abejingumo, tokio neatsakingumo ir tokio žmonių ignoravimo mūsų laikais dar reikėtų gerai paieškoti. „Via Baltica“ (A5) kelio ruožas nuo Garliavos gyvenvietės iki Akademijos, 11,92 kilometras, jau 2020 m. kreipiausi dėl aplaidumo tokiame intensyviame kelyje, labai apkrautoje sankryžoje neįrengiant lėtėjimo ir greitėjimo juostų.
Žmonės iš tankiai apgyvendintų gyvenviečių (Narsiečiai, Jonučiai II, Garliava, Aleksotas) važiuoja per šią sankryžą ir turi išvažiuoti į „Via Baltica“ kelią tiesiog įvažiuodami 90 laipsnių kampu, tiesiai prieš 90 km/val. greičiu važiuojančias fūras, pastoviai sukeliant avarines situacijas“, – Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD), Susisiekimo ministerijai, Kauno miesto ir rajono savivaldybėms siųstu laišku dalijosi „Kas vyksta Kaune“ skaitytojas.
Kritikos laiške išskirtinai kliuvo ir kai kuriems Kauno valdžiai.
„Kiek žinau, tokių nusiskundimų iš žmonių jūs esate gavę ne vieną ir ne du, ši problema kelta net per televiziją, iš jūsų pusės pažadų krūvos, bet išėjęs į viešumą Kauno valdininkas postringauja, kad ėmėsi veiksmų ir pastatė greičio matuoklius šioje atkarpoje, visiškai nesuvokdamas, kad fūros ir taip nevažiuoja daugiau nei 90 km/val. greičiu!
Smulkių avarijų šioje vietoje gausybė, prieš dvi dienas įvyko stipri avarija, kurioje nukentėjo žmonės ir susidarė didelės spūstys. Kiek dar lauksite? Ar turi žūti žmonės, kad jūs imtumėtės kokių nors veiksmų?! Ar atsakingi valdininkai važiuoja realiai apžiūrėti pavojingus kelio ruožus, ar tik per kompiuterį vertina pavojinga, ar ne?“ – gruodžio 22 d. retoriškai klausė vyras.
Laiške kaunietis net pagrasino kelio blokada, jeigu veiksmų nebus imtasi tuoj pat: „Daugiau nebeturiu ką pridėti, arba jūs reaguojate ir imatės realių veiksmų kaip įmanoma greičiau, ar jūs tiesiog visus ignoruojate, stumdotės tarp institucijų atsakomybės ir siunčiate visus žmones toli toli… Laukiu atsakymo ir veiksmų, nes vieną dieną tikrai suorganizuosim šio kelio ruožo blokadą!“
„Kas vyksta Kaune“ primena, kad gruodžio 20 d. liūdnai pagarsėjusioje „Via Baltica“ magistralės ir Kalvarijos gatvės sankryžoje įvyko dar viena nelaimė, kurios metu susidūrė trys automobiliai. Tąkart nukentėjo vienas vairuotojas, jis išvežtas į ligoninę.
Privataus investuotojo neatskleidžia
Apie pavojingą „Via Baltica“ magistralės ir Kalvarijos gatvės sankryžą „Kas vyksta Kaune“ jau rašė šių metų rugpjūtį.
LAKD atstovė Aušra Ramoškaitė tuomet naujienų portalui nurodė, kad surastas privatus investuotojas, kuris parengė projekto „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 11,75 iki 12,10 km kapitalinis remontas“ techninio darbo projektą, ieškota rangovo, kuris atliks kelio remonto darbus.
Pavojinga sankryža „Via Baltica“ kelyje
Tuometinėmis A. Ramoškaitės žiniomis, rangos darbus buvo planuota pradėti dar šiemet. Projekto įgyvendinimas apima lėtėjimo ir greitėjimo juostų įrengimą iš (į) Kalvarijos gatvės į valstybinės reikšmės magistralinį kelią A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai.
Tiesa, nei tąkart, nei gruodžio 27 d. pateiktame naujame komentare LAKD neatskleidė, kas finansuoja projektą, nes „tai yra konfidenciali informacija“, nors kalba eina apie valstybinio kelio remontą. Trečiadienį „Kas vyksta Kaune“ pateiktame atsakyme užsiminta, kad LAKD svarstė įvairius būdus, kaip būtų galima išspręsti saugumo problemą.
„Buvo svarstytos įvairios priemonės, tačiau tik lėtėjimo ir greitėjimo juosta išspręstų problemą. Dėjome ir dedame visas pastangas, kad lėtėjimo ir greitėjimo juosta būtų įrengta kuo greičiau. Jūsų minima įvaža priklauso savivaldybei, todėl Kelių direkcija uždaryti jos neturi teisės“, – naujienų portalui komentavo LAKD komunikacijos vadybininkė Eglė Nemanytė.
Aiškėja, kada numatyti darbai
LAKD atstovė taip pat nurodė, kad minėtam paslaptingam investuotojui esą keletą mėnesių nepavyko rasti rangovo, kuris atliktų darbus.
„Tik 2023 m. IV ketv. investuotojas su rangovu pasirašė statybos darbų sutartį dėl lėtėjimo ir greitėjimo juostų įrengimo. Pagal sutartį, darbus planuojama pradėti 2024 m. II ketv., o baigti 2024 m. III ketv.“, – komentavo E. Nemanytė.
Kaip rašyta seniau, Kauno apskrities vyriausiasis policijos komisariatas minėtą kelio ruožą laiko pavojingu: „Kelio savininkas yra Lietuvos automobilių kelių direkcija, todėl jie turėtų atsakyti, kada ir kas bus įrengta. Magistralinio kelio A5 sankirtą su Kalvarijos gatve esame identifikavę kaip pavojingą kelio ruožą, 2022 m. esame kreipęsi į LAKD su siūlymu įrengti greitėjimo ir lėtėjimo eismo juostas.“