Šį sekmadienį „Žalgirio arenoje” įvyksiančiose motoakrobatikos varžybose pasiekta finišo tiesioji – kol svečius besiruošiantys priimti lietuviai diena iš dienos pluša treniruodamiesi ir šlifuodami paskutines savo šou detales, į Lietuva jau pradėjo plūsti svečiai iš užsienio. Vakar Kauną jau pasiekė keturi prancūzai, šiandien laukiama čekų sportininkų delegacija, likę sportininkai mūsų šalį pasieks per savaitgalį – nemažai daliai jų tenka sukarti net po 2-3 tūkstančius kilometrų.
Visi 29 dalyviai, kurie susirungs po Žalgirio arenos stogu, bus vertinami trijų teisėjų. Nors ši sporto šaka tik 2015 metais turės oficialias, Europoje patvirtintas taisykles, tačiau jų projektas jau aiškus, tad ir Kaune bus remiamasi būtent šiais kriterijais, pagal kuriuos teisėjai skirs balus penkiose vertinimo kategorijose:
1. „Stoppie” – tai gebėjimas laviruoti ir atlikti triukus važiuojant ant priekinio.
2. „Wheelie” – gebėjimas laviruoti ir atlikti triukus važiuojant ant galinio rato, bei keičiant važiavimo ašis.
3. „Drift and Burnout” – slydimas, driftas verčiant motociklą arčiau prie žemės – žemiausiai ir agresyviausiai tai gebantis padaryti sportininkas gauna maksimalų taškų kiekį.
4. „Acrobatics” – tai akrobatikos triukai, kuriuos dalyvis atlieka važiuodamas motociklu: šuoliai į orą, važiavimas atsistojus ant motociklo bako, salto, ar net važiavimas atsistojus ant galvos – kuo originalesni, sudėtingesni triukai, tuo daugiau taškų dalyvis pelno.
5. „Flow and Execution” – šioje srityje vertinamas dalyvio programos atlikimas. Nuosekli programa, kuo mažiau klaidų, netikslumų, kuo daugiau unikalumo – būtent tokiais kriterijais vertinami dalyviai, kurie privalo netik parodyti triukus, bet ir jungti tai į vieną, bendrą, nuoseklų pasirodymą.
Sekmadienį Kaune, kaip ir daugumoje varžybų, kiekvienam „stunteriui” bus skirtos dvi minutės kvalifikacijos važiavimui, o teisėjams atrinkus TOP10 dalyvių – jie susirungs finale, atlikdami trijų minučių programą. O rungtis tikrai yra dėl ko – „Piniginė.lt” įsteigtas 16 tūkstančių eurų prizinis fondas vilioja tiek lietuvius, tiek ir iš užsienio plūstančius svečius.
Pakalbinti varžybų organizatoriai „Dolce Moto” pasakoja, jog tokio masto varžybas surengti Lietuvoje nėra lengva – susidurta su daug derinimo darbų, rėmėjų paieška, tačiau šiai kontorai tai nėra pirmas sudėtingas renginys – „pradėję rengti motociklų plento varžybas, per keletą metų į trasas sugebėjome privilioti apie 50 naujų sportininkų, užsiėmus automobilių ilgų distancijų varžybomis, pavyko jas parodyti Lietuvai kaip itin įdomų sportą ir sukelti susidomėjimą, tad šioje srityje turime daug patirties ir motoakrobatikos varžybose taip pat tikimės sėkmės, bei spėti patekti į kitų metų FIMA (Tarptautinės motociklų federacijos) organizuojamų jau oficialių Europos taurės varžybų traukinį – būsime pirmi, turintys tokių varžybų organizavimo patirtį, tad etapas Lietuvoje neišvengiamas” – mintimis dalinosi „Dolce Moto” pirmininkas Mantas Vybornas.
Prieš savaitę įvykusi trumpa reklaminė akcija, kuriai buvo pasirinkta Kaune gerai žinoma „Karaliaus Mindaugo” prospekto atkarpa ties „Lukoil” degaline, taip pat nebuvo atsitiktinė – „šioje vietoje jau keletą metų renkasi moto sporto mėgėjai ir bando pasirodyti, atlikinėti triukus. Kodėl čia? Nes daugiau nėra kur. Moto bendruomenei pradėjus kalbas su miesto valdžia, jie pasiūlė duobėtą ir kalvotą kelią miesto pakraštyje, kuris tinkamas nebent ralio varžybų trasai, tad norėdami išryškinti šią problemą, trumpam pasirodymui pasirinkome būtent šią atkarpą, nes net ir profesionalūs sportininkai Kaune neturi kur treniruotis – „Nemuno žiedo” būklė apverktina, o ir administracijos požiūris nebedžiugina, tad nenuostabu, kad gatvės pilnos adrenalinu alsuojančių motociklistų” – situaciją dėstė Mantas.
Nepaisant visų iškilusių problemų, varžyboms sekmadienį, Žalgirio arenoje jau pasiruošta 90 procentų – organizatoriai laukia likusių dalyvių, kurie jau sekmadienio rytą pradės treniruotėmis, o 19h turės vieną šansą teisėjams ir žiūrovams įrodyti, jog į Lietuvą atvyko neveltui.