Savivaldybės automobilių parką vėl papildė elektromobilis

Trečiadienį, liepos 25 d., Kauno miesto savivaldybės kieme pristatytas elektromobilis „Nissan Leaf“. Juo dvi dienas naudosis Savivaldybės vadovai ir darbuotojai.

„Šis automobilis sukurtas kaip elektromobilis nuo „pirmo varžto“. Jis ne hibridinis ir nėra perdarytas pakeičiant vidaus degimo variklį į elektrinį“, – automobilį pristatė bendrovės „Nissan Nordic Europe OY“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys.

Pasak M. Plukio, dėl konstrukcijos ypatybių šio modelio automobiliai yra manevringi ir stabilūs. „Nissan Nordic Europe OY“ atstovas juokavo, kad šį elektromobilį galima vadinti „močiutės automobiliu“.

„Kalbėdami apie šį elektromobilį, kai kurie žmonės manęs klausia, ar jį galima pakrauti naudojantis paprastu elektros lizdu. Jiems atsakau teigiamai – jį galima pakrauti net ir nuvažiavus į kaimą pas močiutę“, – tvirtino M. Plukys.

Pilnai įkrovus akumuliatorių, elektromobilis gali nuvažiuoti iki 175 km. Tačiau M. Plukys atkreipė dėmesį į tai, kad tiek kilometrų nuvažiuoti elektromobiliu galima neviršijant 80 km/val. greičio. Stabdant ar važiuojant nuo kalno atleidus akseleratoriaus pedalą, baterijoje akumuliuojama energija. Be to, „Nissa Leaf“ turi įmontuotas saulės baterijas, kurių gaminamos energijos pakanka mašinos apšvietimui, kondicionavimo sistemai, garso įrangai.

„Tai miesto automobilis. Spūstyse ar prie šviesoforų išsirikiavę automobiliai į orą išmeta itin daug teršalų. Jais kvėpuojame ir patys, ir mūsų vaikai. Elektromobilių pranašumas šiuo atžvilgiu akivaizdus. Esu tikras, kad jie labai tiktų miesto seniūnijoms“, – teigė elektromobilį išbandęs miesto meras Andrius Kupčinskas.

Tokiai nuomonei pritarė ir mero pavaduotojai. Sėdęs už pristatomo automobilio vairo, Vytautas Vasilenko patvirtino, kad elektromobiliai yra nepamainomi mieste – neteršia oro, yra manevringi, greitai startuoja, važiuoja tyliai.

Miesto vadovai ir darbuotojai už elektromobilių vairo šiemet sėda jau ne pirmą kartą. Birželio pradžioje gamtą tausojantį „Toyota Aygo“ dviem savaitėms buvo perdavusi aukštųjų technologijų bendrovė „Elinta“. Jį miesto meras A. Kupčinskas ir jo pavaduotojas Stanislovas Buškevičius išbandė ne tik darbo metu. Su elektromobiliais „Toyota Aygo“ ir „Mitsubishi i-MiEV“ miesto vadovai dalyvavo viename elektromobilių maratono „Talinas-Montekarlas“ etape, kurio trasa ėjo per Kauną.

Paprastai elektromobilio akumuliatorius kraunamas 10–12 valandų, o greito įrovimo stotelėje tai užtrunka apie 25 minutes. Tokių stotelių tinklas, pasak M. Plukio, jau baigiamas įrengti Estijoje. Kaimyninėje valstybėje, siekiant skatinti kuo daugiau gyventojų įprastą automobilį iškeisti į elektra varomas priemones, taikomos įvairios lengvatos.

Aktyviai ekologiškas miesto transporto priemones propaguojanti Kauno miesto savivaldybė elektromobilių savininkams yra sudariusi galimybę mieste automobilį statyti nemokamai. Tokių automobilių savininkai turi gauti specialius leidimus, kuriuos išduoda VšĮ „Automobilių stovėjimo aikštelės“. Leidimai išduodami nemokamai, tereikia pateikti elektromobilio registracijos liudijimą ir vairuotojo pažymėjimą. Šiuo metu yra išduoti 3 leidimai – 2 elektromobilių ir 1 elektrinio motociklo savininkams.

Šiemet Savivaldybės kieme buvo įrengta elektromobilių įkrovimo stotelė. Dar viena stotelė yra įrengta Savanorių pr., prie Kauno rajono savivaldybės pastato.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA