Ketvirtadienio rytą portalo „Kas vyksta Kaune“ redakcija sulaukė vaizdo įrašo, kuriame įamžinti Kelių eismo taisyklių nesilaikantys pėstieji. Skaudžių nelaimių šįkart išvengta, tačiau vairuotojo teigimu, eismo įvykio riziką Taikos prospekte į darbą skubantys piliečiai kelia ko ne kiekvieną darbo dienos rytą.
„Esu girdėjęs posakį, kad nušokus kelioms avims nuo kalno, likusi banda šoka paskui. Tad kuo mes skiriamės nuo tų mažai mąstančių gyvūnų? O galbūt čia miesto savivaldybė kalta, kad perėją įrengė ne prie autobusų stotelės, o už sunkiai įveikiamų ~20 metrų?“, – retoriškai klausė kaunietis.
Vyro teigimu, šie vaizdai vairuotojus glumina kiekvieną rytą, kartais tenka staigiai stabdyti, kai pėstieji iššoka prieš pat automobilį. Registratoriumi vaizdo įrašas užfiksuotas gruodžio 31-osios rytą, Taikos prospekte. Skaitytojas spėja, kad tai galimai elektronikos gamybos paslaugų įmonės „Kitron“ darbuotojai, vis skubantys į darbo vietą ar viešojo transporto stotelę kitapus gatvės.
Kaip numatoma Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 428 straipsnyje, važiuojamosios kelio dalies perėjimas arba ėjimas ja ten, kur draudžiama, nepaklusimas eismo reguliavimo signalams, kelio ženklų ir eismo tvarkos nesilaikymas, elgesio tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui reikalavimų nesilaikymas užtraukia 20-40 eurų baudą.
Tiek pat teks susimokėti pėstiesiems, kurie eidami per perėją kalbės telefonu ar užsiims kita dėmesį blaškančia veikla, pavyzdžiui, klausysis muzikos. Jei asmuo anksčiau nėra baustas, gali būti skirta pusė minimalios baudos – 10 eurų.
Svarbiausios taisyklės, kurias būtina žinoti pėstiesiems:
1. Ėjimo vieta. Pėstieji privalo eiti šaligatviais arba pėsčiųjų takais dešine puse.
2. Ėjimo kryptis. Kelkraščiu arba važiuojamosios dalies pakraščiu einantys pėstieji turi judėti prieš transporto priemonių važiavimo kryptį.
3. Priemonės tamsiuoju paros metu. Einant tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, privaloma turėti atšvaitą, šviečiantį žibintą arba vilkėti ryškiaspalvę liemenę.
4. Važiuojamosios dalies kirtimas. Į kitą važiuojamosios dalies pusę pėstieji privalo eiti tik pėsčiųjų perėjomis, o kur jų nėra – sankryžose pagal šaligatvių arba kelkraščių liniją. Kai matomumo zonoje perėjos ar sankryžos nėra, leidžiama eiti per kelią stačiu kampu į abi puses gerai apžvelgiamose vietose, įsitikinus, kad eiti saugu.
5. Šviesoforo signalų laikymasis. Vietose, kur eismas reguliuojamas, pėstieji privalo vadovautis šviesoforais su pėsčiųjų simboliu, o kai jų nėra – transporto šviesoforų signalais. Užsidegus geltonam šviesoforo signalui, pėstieji, atsižvelgdami į tai, kurioje važiuojamojoje dalyje jie yra, privalo baigti pereiti ją arba sustoti saugumo salelėje.
Papildyta sausio 5 dieną 16.34 val.
„Kitron“ kreipėsi į savivaldybę
Kaip naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ komentavo „Kitron“ Personalo skyriaus vadovė Vita Staniukynaitė, toks įmonės darbuotojų elgesys nepriimtinas.
„Toks elgesys tikrai nepriimtinas ir būtinai šiuo klausimu komunikuosime darbuotojams, tik papildomai komunikuodami galime skatinti darbuotojų sąmoningumą“, – teigė V. Staniukynaitė.
Jos teigimu, įmonė lig šiol nebuvo susidūrusi su darbuotojų KET pažeidimais ir anksčiau nusiskundimų nėra gavusi.
„Problema iškilo po atliktos Taikos pr. rekonstrukcijos, kai autobuso stotelė buvo perkelta toli nuo perėjos. Tai sukėlė darbuotojų nepasitenkinimą ir nepatogumus atvykstant į darbą, kai kelionės į darbą laikas, kad ir nežymiai, bet pailgėja. Gavę nusiskundimus iš darbuotojų, gruodžio viduryje kreipėmės į Kauno savivaldybę dėl galimų sprendimų ir infrastruktūros pakeitimų, siekiant užtikrinti saugumą“, – komentavo „Kitron“ Personalo skyriaus vadovė.
Ji pabrėžė, kad įmonė nepalaiko tokio elgesio, tačiau sudėtinga atsakyti už savo ar kitų įmonių darbuotojų elgesį už įmonės ribų. „Todėl laukiame savivaldybės pagalbos sprendžiant infrastruktūrinį klausimą“.
Dėkojame kauniečiams už tai, kad praneša apie aktualius įvykius. Jei ir jūs norite pasidalinti savo informacija ar nuomone apie Kauno aktualijas, rašykite pasinaudoję spec. forma „Pranešti naujieną“ arba per „Facebook“ puslapio privačias žinutes.