Po ketvirtadienį paskelbtos naujienos apie planuojamus naikinti kai kuriuos mikroautobusų maršrutus, kauniečiai, besinaudojantys viešuoju transportu, itin griežtai pasisakė prieš planuojamus pakeitimus. Visuomenės reakcijas galima nuspėti: „mikriukus” kauniečiai mėgsta, ypač kai kuriuos maršrutus, tuo tarpu autobusai ir troleibusai, skaitytojų nuomone, ne tokie patrauklūs kaip privatūs vežėjai. Pateikiame kelis skaitytojų komentarus, kurie galėtų tapti diskusijos, kurios su gyventojais nebuvo, pradžia, tobulinant miesto viešojo transporto sistemą.
Augustinas: Kiek aš suprantu, tai viešojo transporto tikslas turėtų būti patogus susisiekimas, o pelnas yra tik antraeilis dalykas, jei tik netrukdo pagrindiniam tikslui. Gal Kauno savivaldybei reikėtų dotuoti ne pačią autobusų kompaniją, o tam tikrus nepelningus maršrutus? Taip pelningi maršrutai išsilaikys patys, o ir nepelninguose pagerės susisiekiamumas. Visada sakiau, kad žmonės į mikriukus sėda todėl, kad jiems taip važiuoti patogu. Nuo mikriukų panaikinimo važiavimas autobusu patogesnis netaps, teisiog nebeliks alternatyvų.
Inga: Šiaip mikroautobusai (dauguma jų) yra apgailėtinos būklės: per daug sėdynių, atsisėdus keliai remiasi į priešais esančią (avarijos atveju būtų labai lengva susižeisti), amortizatoriai (suprantu, jog Kauno gatves puošia duobės) , t.y. ne tik vidus, bet ir išorė šaukiasi remonto ir pan. Tačiau (žalieji man tikrai pritartų) panaikinus kai kuriuos mikroautobusų maršrutus, tektų keliauti savo automobiliu: tarkim 44 – vienintelis vežantis keleivius į Lampėdžių karjerą be persėdimo (11-as troleibusas juk panaikintas), 120 – greičiausias būdas susisiekti su centru ir patekimas tiesiai prie Kauno pilies. Tik abejoju, ar savivaldybei keleivių nuomonė rūpi: jie jau tikriausiai žino visus atsakymus…
Auksė: Ponai valdininkai, bent kartą važiavot,tarkim, 120 mikrium,vežančiu ir į Karmėlavos kapines? Pavažinėkit,gal suprasit kokio amžiaus mokiniai naudojasi šiuo maršrutu.Gėdos turėtumėt. O gal manot,kad masė senjorų, bravesnių, o didesnė dalis jau sunkiau judančių, staiga praturtės ir sės į savas mašinytes,kad aplankyti kapelius.O gal 29 autobuso paleisti prie cepelininės šliaužte šliauš iki kapinių? Ar išvis nutuokiat, kas naudojasi šiuo maršrutu?
Darius: Tikėkimės kad racionalus bus pakeitimai nes dauguma mikriukų važinėje po miestą zigzagais. Tik keista kodėl naikina 11. Nes su juo labai paprasta iš stoties į Klinikas ir į Šilainius.
Šarūnas: Jai dar tesiant apie transportą, pasiklausai pvz. savaitgalį mikriukai dauguma baigia darbą 16 ar 17 h ir lieka į mikrorajonus važinėt vienas ar visai nieko, tai kas belieka sėdėt namie ir niekur neiti arba su taksi važiuot. Dar variantas pirkti dviratį, bet su juo nėra gerų galimybių važinėt Lietuvoje ir nulis kultūros pas visus eismo dalyvius: ir dviratininkus, ir vairuotojus.
Skaitytojas: Ką reikės daryti A. Šančių gyventojams?? 11 mikriukas tai gi visada pilnas važiuoja, kodėl nusprendė jį naikint?
Studentas: Dalį tikrai reikia naikinti, ypatingai tokių kur važiuoja kada jiems patogu ir stengiasi nugriebti keleivius nuo autobusų ir troleibusų. O mikrų vairuotojų daugumos vairavimo kultūra grėsminga ir kai kurių įmonių mikrai jau yra atitarnavę. Beje, kas valandą važiuojantis autobusas tai nėra blogis, tuo labiau, kad jis važiuoja pagal grafiką, todėl galima planuoti kada eiti į stotelę!
Virginijus: 54 irgi visada prieš 36 važiuoja. Jei nėra 36 autobuso – nevažiuoja ir 54 mikriukas.
Stasys: Tarp kauniečių sklando sąmokslo teorija, kad sujungus Savivaldybės transporto įmones į vieną ir sužlugdžius mikriukų verslą, Savivaldybės transporto įmonė koncesijos būdu bus atiduota į privataus kapitalo rankas. Tokiu būdu viso miesto viešojo transporto paslaugos atsidurs monopolisto rankose, kuris diktuos kainas. Kol kas visi požymiai rodo, kad ši teorija gali būti ne iš piršto laužta.
Mindaugas: Aš manyčiau reikia ne naikinti, o tokius mikriukus kur kas 2 min važiuoja truputį paretinti, nes to tikrai nereikia. Kad ir tokia situacija: laukiu mikriuko prie geležinkelio stotelės, man tinka 22,35,40 ir 43. Kol vieno iš jų sulaukiu, pravažiuoja 30-as mikroautobusas apie 9 kartus, 11 mikroautobuso – 7 mašinos ir tik tada atvažiuodavo man pirmas tinkamas mikroautobusas. Tai kur teisybė?
Aurelija: Panaikino 4 troleibusą, panaikins 27 ir 33 mikriukus,tai ką iš petrašiūnų pėstute reiks vaiksčiot
Skaitytoja: Kažkaip keistai dėl 30. Maršrutas geriausias Kaune, todėl visiem yra motyvacijos jį turėt ir juo važiuot, jie važiuoja kas 5 minutes, bet jeigu važinėja, tai turbūt pinigų gauna už tai, o pats maršrutas naudingas vien dėl to, kad iš vieno miesto galo į kitą gali nuvažiuot per 5-15 minučių. Kiek teko važinėt, tai nematau kodėl čia reikėtų jį stabdyt. Man rodos čia ne logiškai priimti sprendimai, o šiaip valdininkų sapalionės apie tai kaip jie supranta transporto sistemą (arba tiesiog papirkti atkatininkai).
Skaitytojas: Dėl autobusų/troleibusų – aš matau jum labai norisi važinėt šiom transporoto paslaugom, bet abejoju ar suprantate, kad nevisi turi laisvas 2 valandas kasdien važinėt šiom viešojo transporto paslaugom. Kai velkasi ant 20-30, tai manau greičiau jau ir nueitum/nubėgtum iki ten kur tau reik, dėl to maršrutiniai taksi ir turi savo klientūrą.
Skaitytojas: Ponai valdininkai, būkit geri, nedarykit nesąmonių, gerai apgalvokit ką jūs čia sapaliojat ir priiminkit sprendimus atitinkamai, o jeigu sunkiai sekasi, tai bent pasišnekėkit su šių transporto paslaugų keleiviais, kaip jie jaustųsi, jei jūs panaikintumėt arba pakeistumėt šiuos paslaugų tiekėjus.
Kaunietė: Aš atsiprašau už tokius išsireiškimus, bet čia jau debilizmas! Ir taip trūksta viešojo transporto, ypatingai tokio, kuris susisiektų su miesto pakraščiais, tokiais kaip Romainiai ir kt. O dabar naikina ir paskutines galimybes patogiai keliauti. Kur savivaldybė mato nauda tame, sunku isivaizduoti net.
Tomas: 92-as – vienintelis mikras, važiuojantis į Raudondvari. Jei skubi – šoki į mikriuką. O dabar jei panaikins, tai teks tais autobusais važinėt, kur grafikas kas valandą… Nesąmonė, jau geriau tebūnie tie 3lt nei kad visai panaikintų.
Aušra: Nenaikinti nei šių 3,11,13,22,27,33,44,92 ir 120 nei kitų mikoautobusų, nes nebus kuo grįžti iš centro namo. Jau ir taip bunant mieste maždaug žiūri, kada paskutinis bus, nes nevazineja laiku pagal grafiką, o ryte nebus kaip į darba važinėt, nes autobusai bus prisigrūdę. Pritariu komentarui, kad maršrutus koreguotų, bet nenuimti visai, gerai tiems kas centre ar aplink centra gyvena, tai transportas dažniau važiuoja ir beveik kiekvienas veža, bet ten, kur vienas ar keli važiuoja, tai nesvietiška bėda mano rajone. Nėr ko lygiuotis į Vilnių, nes Kaunas ne Vilnius, užtenka ten perversmai vyksta dėl transporto, tai dar čia. Nu jau ne. Ir dar būtų gerai, kad 3 mikriuką pratęstų iki Didžiosios gatvės. Sutinku taip pat su komentaru, kad -,,Ką ten veikia savivaldybėje, šiuo klausimu atsakingi darbuotojai. Atimkit viską , pabranginkit, tegul seni žmonės šliaužia pilvais, nes Šiaurės pr. atkarpoje nuo Savanorių prospekto iki Žukausko gatvės, miesto centrą pasiekti galima tik 3 arba 22. Jau atėmėte visus autobusus, sukišote į Šilainius, atimkite ir maršrutinius. Ar Kas nors Savivaldybėje dar likę su sąžine, su pagarba savo miesto gyventojams?” Taip viskas brangu, o dar transportą nori branginti.