Kauną užklupę rekordiniai karščiai dar labiau apsunkina vandens neturinčių gyventojų buitį. Trečiadienio vakarą ir ketvirtadienio rytą portalo „Kas vyksta Kaune“ redakciją atakavo pasipiktinusių kauniečių žinutės ir skambučiai – neturintiems vandens žmonėms trečiadienį viešai pažadėję pristatyti talpas su vandeniu „Kauno vandenys“ – apsimelavo.
Į redakciją paskambinusi Aleksoto gyventoja Simona teigė su vandens sutrikimais susidurianti jau antrą savaitę. „Pradžioje dingdavo vakarais, bet atsirasdavo po 22 val., tačiau nuo pirmadienio vakaro vandens išvis nebeliko“, – portalui sakė ji. Mokyklinio amžiaus sūnų auginanti moteris konstatavo, kad gyvenimo sąlygos be vandens yra tiesiog neįmanomos – negali nei pasigaminti maisto, nei nusiprausti, naudotis WC ir kitais miesto gyventojui įprastais patogumais, o sprendimo, kaip gyventi be jų – nėra.
„Blogiausia, kad nėra jokios informacijos, kada tas vanduo atsiras. Pradžioje atrodo, kad gal čia laikinas nepatogumas, tada pradeda sekti kantrybė, tada bandai kreiptis į tarnybas, ieškoti informacijos internete, bet jos tiesiog nėra“, – teigė Simona.
Pasak moters, informacijos apie nutrūkusį vandens tiekimą ji pradėjo ieškoti antradienio popietę. Susisiekus su kauniečių aptarnavimo centru „Mano Kaunas“, moteriai buvo padiktuotas tiesioginis „Kauno vandenų“ telefonas, kuriuo ji turėjo gauti informaciją apie sutrikimus būtent jos gyvenamojoje vietoje. „Tačiau tas numeris buvo nuolat užimtas, nes greičiausiai vienu metu labai daug žmonių pradėjo skambinti“, – stebėjosi moteris.
Simonos atsiųstame skambučių registre užfiksuotas net 81-as nepavykęs bandymas prisiskambinti nurodytu numeriu. Galiausiai moteris vėl kreipėsi į „Mano Kaunas“ – aptarnavimo įmonės socialinio tinklo paskyroje ji parašė privačią žinutę, prašydama atsiųsti daugiau informacijos apie tvarkomus vandentiekio tinklus ir vandens tiekimo sutrikimus Kaune.
Atskriejęs automatinis atsakymas moterį nustebino abstraktumu ir abejingumu jos bėdai: „dėl sausros ir vykdomos renovacijos apie situaciją skelbiama spaudoje, informuoja televizija, visi portalai bei „Kauno vandenys“ svetainė www.kaunovandenys.lt“. Svetainėje moteris jau buvo patikrinusi skelbiamas naujienas – paskutinioji buvo patalpinta prieš 6 dienas ir rašė apie tai, kad kviečia gyventojus susilaikyti nuo daržų bei vejų laistymo.
Trečiadienio vakarą su portalu dar kartą susisiekusi Simona teigė taip ir nesulaukusi vandens nei čiaupe, nei talpose. Tiesa, trečiadienio vakarą po valandos laukimo jai visgi pavyko prisiskambinti „Kauno vandenų“ telefonu. Atsiliepęs atstovas pasakė, kad jie vandens pasiūlyti negali, tačiau visus norinčiu registruoja į eilę ir kol kas visiškai neaišku, kad ta paslauga bus pradėta teikti. „Bet vandens man reikia dabar – ne kitą savaitę“, – ironizavo moteris. Palikusi sūnų kelias dienas praleisti su seneliais, ji galiausiai nusprendė išvykti pas draugus į Vilnių.
Negalėjo prisiskambinti tarnyboms
Ketvirtadienio rytą negalėję prisiskambinti atsakingoms tarnyboms žmonės tiesiog atakavo portalo „Kas vyksta Kaune“ redakciją telefonu ir privačiomis žinutėmis socialinio tinklo paskyroje. Galiausiai buvo nuspręsta „Kas vyksta Kaune“ „Facebook“ naujienų sraute paskelbti kvietimą žmonėms registruoti adresus, kuriuose nutrūkęs tiekimas ir komentuoti susidariusią situaciją. Iki 16 val. beveik 100 žmonių pasidalino informacija apie sutrikdytą vandens tiekimą. Skaitytojų suteikta informacija šiuo metu aktyviai analizuojama.
Apie tragišką situaciją Pagėgių gatvėje pasakojo ir redakcijos telefonu skambinusios dvi moterys, ten be vandens jau beveik mėnesį kenčia 73-jų butų gyventojai. Skaitytojos pranešė, kad Vilijampolėje, Pagėgių g. 17, vandens nebūna ištisą dieną. Vanduo atsiranda tik 3 val. nakties ir bėga silpna srove.
„Bandymai susisiekti su „Kauno vandenimis“ baigiasi nukreipimu į bendrą numerį, kuriuo skambinant visada gaunamas tas pats atsakymas – visi konsultantai užimti“, – teigė viena iš moterų. Abi gyventojos sakė, kad siekė nuo vakar pasinaudoti „Kauno vandenų“ žadėta galimybe gauti plastikines talpas su geriamojo vandens atsargomis, tačiau ir šiuo klausimu su įmone susisiekti nepavyko nei vienai iš jų.
„Viršutiniuose aukštuose gyvena daug senų žmonių, o vandens nėra visą mėnesį – atsiranda tik savaitgaliais ir iš kranų vos bėga drungnas vanduo“, – teigė kita tuo pačiu adresu gyvenanti moteris. Pasak jos, 6-ame aukšte dieną retsykiais teka šaltas vanduo, o vakarais, grįžus iš darbo, vandens jau nebūna.
„Kauno vandenys“ – meluoja?
Ketvirtadienio popietę bendrovė „Kauno vandenys“ pagaliau atsiuntė atsakymus į portalo „Kas vyksta Kaune“ klausimus, kada bus pradėtas vandens tiekimas talpose jo neturintiems gyventojams. Situaciją komentavo l. e. generalinio direktoriaus pareigas Ramūnas Šulskus.
„Nemokamas vanduo jau pasiekė Vilijampolės gyventojus, kurie prašė nemokamai pristatyti vandenį. Bendrovė „Kauno vandenys“ pirmąsias 5 litrų geriamojo vandens talpas pristatė Pagėgių gatvės daugiabučio gyventojams. Nemokamo vandens dalinimas bus tęsiamas tiek laiko, kiek reikės“, – teigiama „Kauno vandenų“ pranešime.
Susiduriantiems su vandens stygiumi kauniečiams buvo siūloma skambinti jau kitu nemokamu numeriu 8 800 20 000 arba rašyti žinutę kauniečių aptarnavimo centrui „Mano Kaunas“. „Avarinės tarnybos specialistai geriamojo vandens pristatys nemokamai“, – teigiama komentare.
Portalui „Kas vyksta Kaune“ pavyko prisiskambinti nurodytuoju numeriu pavyko gana greitai, tačiau atsiliepęs konsultantas nieko nežinojo apie vandens tiekimą talpose. Jis patarė skambinti į įmonės sekretoriatą, kuriame žurnalistė buvo sujungta su atstove spaudai. Pastaroji paaiškino, kad paskambinus 8 800 20 000 reikia išlaukti meniu punkto „Kauno miesto savivaldybės įmonių paslaugos“.
Atlikusi šį veiksmą žurnalistė galiausiai sužinojo informaciją apie vandens tiekimą talpose. Paaiškėjo, kad situacija nuo trečiadienio vakare duoto pažado pristatyti gyventojams vandenį nelabai pasikeitė. Teigiama, kad šiuo metu pildomi adresai, kuriais trūksta vandens, o kada veš ir kiek – lieka neaišku.