Kleboniškio (Alfonso Miškinio) tiltas ir „Megos“ viadukas Islandijos plente – bene daugiausia problemų kauniečiams ir tranzito vairuotojams sukeliantys transporto mazgai. Avarijos čia fiksuojamos kone kasdien, ir nors įprasta tapo, kad spūstys magistralėje tuomet nusitęsia iki Muravos sankryžos ir toliau, eismas čia kemšasi ir be jokių akivaizdžių trikdžių.
Tokia situacija susidaro dėl inžinerinių ir transporto planavimo priežasčių, kurių pakeisti lengvai neįmanoma. 1981 m. pagal tuometes apkrovas pastačius antrą dviejų juostų tiltą per Nerį, jungtis ilgą laiką gerai aptarnavo eismą, tačiau išaugus automobilių skaičiui, dabar pralaidumo nebeužtenka.
Tai akivaizdu „Kas vyksta Kaune“ iš oro padarytame vaizdo įraše. Skaudžiausias taškas neabejotinai – užvažiavimas ant tilto iš Jonavos gatvės Klaipėdos kryptimi, kuriame eismas suintensyvėja vakarinio piko metu.
Į greitėjimo juostą čia suvažiuoja tiek automobilių, kad daugelis jų tiesiog negali pasiekti sklandžiam įsiliejimui į srautą reikalingo greičio. Rikiuotis į pirmą magistralės juostą mažu greičiu mėginantys vairuotojai verčia stoti daugybę nuo Vilniaus Islandijos plentu atvažiuojančių transporto priemonių – ima formuotis spūstis.
Užsikemša abi magistralės juostos, mat daugelis greitėjimo juostą privažiavusių vairuotojų bando staigiai rikiuotis kairėn, taip lėtindami eismą visame kelio plotyje. Šitaip kyla ir avarinės situacijos – kauniečiai priversti staigiai stabdyti, o sustoti pavyksta ne visuomet. Štai jums ir susidūrimai, po kurių eilės pasidaro tiesiog gigantiškos, o sugaišti čia galima ir valandą ar ilgiau.
Tiesa, į priekį smarkiai pasistūmėję pasiruošimo Islandijos plentui ties Kleboniškio tiltu ir „Mega“ darbai, bet realių pokyčių vairuotojams dar teks ilgokai palaukti. Lietuvos automobilių kelių direkcija kelio Vilnius-Klaipėda ruožą nuo Biruliškių iki „Megos“ sankryžos planuoja rekonstruoti į aštuonių eismo juostų kelią.
Atitvarais atskirtos keturios vidurinės juostos bus skirtos tranzitiniam eismui, kur didžiausias leistinas greitis numatomas 110 km/val., o šoninės keturios eismo juostos, po dvi iš kiekvienos pusės, bus jungiamosios vietiniam eismui.
Tai būtų įgyvendinta pastačius du naujus tiltus: dviejų eismo juostų iš šiaurinės Kleboniškio tilto pusės ir keturių eismo juostų vietoje viduryje atsidursiančio dar 1964 m. statyto tilto. Pirmą naują tiltą pagal pirminį planą ketinama pastatyti iki 2019 m. pabaigos, o visą projektą baigti iki 2023 m. Preliminari jo vertė – 100 mln. eurų.