Antradienį Kauno „Žalgiris“ oficialiai paskelbė įsiliejantis į elektroninio sporto (esporto) srovę ir atidarantis dar vieną klubo padalinį. „Žalgirio“ arenoje pristatyti naujo bendradarbiavimo motyvai, tikslai ir trys žaidimai, kuriuose varžysis nuo šiol žaliai baltiems atstovaujančios komandos.
Natūralu, kad spartus elektroninio sporto augimas vis dažniau sulaukia dėmesio ir tarp tradicinių sporto organizacijų – savo elektroninio sporto padalinius turi tokie garsūs klubai kaip „Paris Saint Germain“, „FC Schalke 04“, „Valencia“, „Baskonia“ bei daugelis kitų, o šalia jų greitu metu atsidurs ir Kauno „Žalgirio“ vardas.
Žengia koja kojon su inovacijomis
Kauno „Žalgirio“ klubo direktorius Paulius Motiejūnas teigia, kad naujo padalinio sukūrimas yra natūralus žingsnis siekiant neatsilikti nuo sporto pasaulį užgriuvusių naujovių ir tikisi, kad „Žalgirio“ komandos vardas esporto pasaulyje pradės skambėti garsiau.
„Fizinio sporto auditorija sensta – gyvai žiūrėti rungtynių ateina vis vyresni fanai, o jaunimui įdomesnės kitos sporto šakos, viena jų – esportas. Ši sritis suteikia galimybę atkreipti jaunos auditorijos dėmesį, kurią ir tikimės užsiauginti. Tai – sparčiausiai auganti šiuolaikinių medijų industrija. Visgi Lietuvoje trūksta švietimo apie šią sporto šaką, todėl ateiname į pagalbą Lietuvos žaidėjams-profesionalams ir norime jiems padėti įsitvirtinti esporto rinkoje“, – teigė P. Motiejūnas, pridūręs, kad tokį žingsnį itin sveikina Eurolygos vadovybė.
„Žalgirio“ direktoriaus teigimu, Eurolyga jau vienerius metus ragina turnyre dalyvaujančias komandas atsižvelgti į naują nišą, naują sritį. Ateityje visoms 11-kai ilgalaikę Eurolygos licenciją turinčių komandų bus privaloma turėti perspektyvios esporto šakos padalinius, tad „Žalgiris“ nusprendė nedelsti.
Kaip sakė P. Motiejūnas, trys „Žalgirio“ esportininkų komandos varžysis „Hearthstone“, „Counter Strike: Global Offensive“ ir „League of Legends“ turnyruose. „League of Legends“ – pagrindinis Eurolygos prioritetas. Taip pat turėtų atsirasti „NBA 2K“ komandos. Džiaugiamės žengdami naują žingsnį galintys bendradarbiauti su išmaniųjų IT sprendimų bendrove „TeleSoftas“, kurie šioje srityje – geriausi Lietuvoje“, – kalbėjo P. Motiejūnas.
Sieks ištaisyti kreivą požiūrį
Komandos partnerių „TeleSoftas“ verslo vystytojas bei Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos (LŽKA) valdybos narys Artūras Rumiancevas teigė, kad pirmasis Kauno „Žalgirio“ žingsnis į elektroninį sportą gali tapti katalizatoriumi ir pakeisti vyraujančią neigiamą nuostatą apie kompiuterinių žaidimų gerbėjus.
„Profesionalaus kompiuterinių žaidimų žaidėjo karjeros siekiantys jaunuoliai supratimo iš artimųjų sulaukia ypač retai. Ši profesija jiems atrodo išgalvota, tačiau taip tikrai nėra. Štai, pavyzdžiui, esporto gimtine laikomoje Pietų Korėjoje profesionalūs žaidėjai – tikros žvaigždės ir yra aukštinami labiau nei tradicinio sporto atstovai. Naujas esporto padalinys garsiausiame Lietuvos sporto klube turėtų užtikrinti tvirtą užnugarį geriausių rezultatų siekiantiems žaidėjams, kurių mūsų šalyje yra išties daug. O žaidėjai, savo ruožtu, garsins Lietuvos ir „Žalgirio“ vardą didžiausiuose užsienio renginiuose“, – pasakojo A. Rumiancevas.
Jis pridūrė šią akimirką norintis užtikrinti, kad tiek mėgėjiškai, tiek pusiau profesionaliai ar profesionaliai žaidžiantys žmonės, kurie domisi esportu, matytų tikslą – kur jie gali keliauti, ką įmanoma pasiekti. Anot A. Rumiancevo, svarbu parodyti jauniems talentams, kad jų įdėtas laikas nenueis perniek, jie ir Lietuvoje yra vertinami, o ryšys su „Žalgiriu“ pasitarnaus siekiant esporto pripažinimo.
Populiariausias – „Counter Strike“
Paklaustas apie patį populiariausią žaidimą, kuriame varžosi naujos sporto šakos atstovai, A. Rumiancevas tvirtino, kad nenustebtų, jei pagal skaičius tai būtų „League of Legends“.
„Bet, kadangi statistikos nėra, pagal tai, kiek žaidžia mėgėjų ir profesionalų, jausmas rodo, kad populiariausias yra „Counter Strike“. Taip tvirtinti leidžia ir didžiulis šio žaidimo atstovų skaičius Lietuvoje organizuotose turnyruose“, – sakė „TeleSofto“ verslo vystytojas.
Pasak jo, kaip ir kitose šakose, kol nėra ryškių pasiekimų, esportas reikalauja tik išlaidų ir investicijų. „Esporto finansinė dalį sudaro dvi sferos. Tai pats sportas, kuriuo dabar visi susidomėję, ir komunikacijos dalis – švietimas, renginiai, kas generuoja pajamas. Be įrodymo, kad galime žaisti, antra dalis sunkiau pasiekiama. Visgi ekipos, kurias dabar turime, gali varžytis aukščiausiu lygiu Europoje ir atverti duris į pasaulinius čempionatus“, – tikino A. Rumiancevas.
Profesionalų komandos trijuose žaidimuose
Naujoji „Žalgirio“ esporto komanda yra kuriama jau keletą metų Lietuvoje ir kaimyninėse valstybėse turnyrų laurus skinančių elektroninio sporto organizacijų „Gameplay DNA“ bei „Baltic Elite“ pagrindu. Kauno „Žalgirio“ esporto ekipa, kaip jau minėta, ruošiasi varžytis pasaulyje ypač populiariuose „Counter Strike: Global Offensive“, „League of Legends“ bei „Heartshtone“ žaidimuose.
„Counter Strike“ čempionatuose „Žalgiriui“ atstovaus Dominykas Garbauskas, Regimantas Macilevičius, Tomas Urbonas, Aurimas Zablockis, Grantas Jezerskis ir komandos treneris Teodoras Poškus.
„League of Legends“ komandos sudėtį sudarys Einoras Laskis, Ernestas Labanauskas, Dalius Žukauskas, Edgaras Strazdauskas, Domantas Laskis ir Redas Pakalnis.
„Hearthstone“ komandoje žais geriausias Lietuvos žaidėjais laikomi Tomas Dailidonis ir Džiugas Martinkėnas. Kaip tik ši komanda yra labiausiai patyrusi. Kitos dvi susiformavusios praėjusiais metais, tačiau jau skynė pergales prestižiniuose Lietuvos turnyruose.
Spaudimas padės siekti geresnių rezultatų
Konferencijoje apsilankęs D. Martinkėnas neslėpė, kad atstovavimas „Žalgiriui“ kelia jaudulį, tačiau šis pokytis ir labai smagus bei reikšmingas.
„Yra tokia problema – mes žaidžiame, stengiamės, treniruojamės, tačiau kai žmonės klausia, kuo užsiimi, ir pasakai, kad profesionaliai žadi kompiuterinius žaidimus, sulauki daug skeptiškų vertinimų, kreivų žvilgsnių. Taip yra todėl, kad žmonės nežino, kas yra esportas. Tačiau kadangi visi žino, kas yra „Žalgiris“, sujungus šiuos dalykus, manau, galima nutildyti skeptikus ir paskleisti žinią apie plintančią sporto šaką“, – svarstė D. Martinkėnas.
Jo manymu, žaisdamos tokioje organizacijoje, komandos sulauks didesnio pripažinimo, tačiau jaučiamas ir žinomo vardo užkrautas spaudimas. Vis dėlto, D. Martinkėno vertinimu, tai gerasis spaudimas, skatinantis siekti aukštesnių rezultatų. „Noriu pasirodyti dar geriau, pateisinti lūkesčius, tinkamai atstovauti „Žalgirio“ vardui. Tikiuosi, kad tai padės siekti rezultatų“, – entuziazmo nestokojo naujai iškeptas žalgirietis.
Visgi vaikinas atskleidė, kad iš turnyrų pragyventi praktiškai neįmanoma. Piniginiai prizai, bent jau Lietuvoje, labai retai steigiami, dažniau pajamos atplaukia kitais šaltiniais – mokant kitus žaidėjus, organizuojant vaizdo konferencijas. O tarptautiniuose užsienio turnyruose priziniai fondai kartais siekia ir kelis šimtus tūkstančių eurų. „Galimybės yra, tiesiog reikia stengtis dalyvauti“, – teigė D. Martinkėnas.
Artimiausi „Žalgirio“ esporto pasirodymai jau šią savaitę
Pirmąsias pastangas legendiniam Kauno vardui atstovaujantys eatlektai galės pademonstruoti netrukus. Ateinantį savaitgalį Kauno sporto halėje bus surengtas jau 15 metų iš eilės mūsų šalyje vykstantis „InfoShow Lan Party“ turnyras, kuriame savo pirmojo išbandymo sulauks ir „Žalgirio“ esporto žaidėjai.
P. Motiejūnas teigė, kad tai išties simboliškas įvykis, nes naujoji „Žalgirio“ ekipa savo pasirodymą pradės ten, kur ir prasidėjo turtinga šio klubo istorija.
„Kauno sporto halėje užaugo ištisos krepšininkų kartos, o technologijoms sparčiai žengiant į priekį dabar „Žalgirio“ vardas nuskambės esporto plotmėje. Neabejojame, kad netolimoje ateityje tokie turnyrai vyks ir „Žalgirio“ arenoje. Viziją rengti esporto turnyrus yra išreiškusi ir Eurolyga“, – sakė „Žalgirio“ direktorius.
„Žalgirio“ komandos vėliau savo pasirodymus tęs kituose Europos turnyruose: „BESL“, „ESEA“, „Dreamhack“ ir daugelyje kitų. Komandos žaidėjai taip pat turi išsikėlę tikslą per artimiausius metus kvalifikuotis į aukščiausias pasaulio esporto lygas ir parodyti, kad lietuviai gali konkuruoti su geriausias pasaulio žaidėjais.