Pristatytas „Kaunas – kultūros sostinė 2022“ logotipas: sėkmė – lietuvių rankose

BERTA BANYTĖ 2017/11/07 15:32

Beveik keturis mėnesius trukęs tarptautinis konkursas „Kauno – kultūros sostinės 2022“ logotipui ir vizualiniam identitetui sukurti, lapkričio 3-ąją pasiekė finišo tiesiąją, o šiandien Kaune buvo pristatytas konkurso nugalėtojas ir antrosios bei trečiosios vietos laimėtojai.

[galerija kiek=”16″]

Fortūna nusišypsojo lietuviams – laisvai samdomai dizainerių komandai – Rokui Sutkaičiui ir Juliui Seniūnui. Antroji vieta atiteko bendrovei „Rosencrantz & Guildenstern“ ir Fernanda Salles, trečioji – „McCann Vilnius“.

„Šis logotipas yra atviras identitetas, tai nėra vien tik statiškas skiriamasis ženklas, kuris bus naudojamas kaip „Kaunas – kultūros sostinė 2022“ projekto simbolis. Priešingai – jis yra atviras bendruomenės interpretacijai, evoliucijai, bendrąja prasme. Ženklo forma nekis, tačiau jos vidus galės būti užpildytas skirtingai. Manau, jog būtent tai yra mūsų kurto logotipo stiprybė“, – logotipo idėją komentavo vienas iš nugalėtojų kaunietis Rokas Sutkaitis.

Pasak jo, logotipas yra gana paprastas, tačiau lengvai adaptuojamas, todėl galėtų būti naudojamas, tarkime, neoninėms skulptūroms, įvairioms vaizdo instaliacijoms kurti ir kitoms idėjoms realizuoti.

„Logotipas yra be galo svarbus. Iki šiol mes daug kalbėjome apie „Kaunas – kultūros sostinė 2022“ turinį, apie tai, kas slypi mūsų mieste, apie tai, kas veda į idėjas, kurios bus realizuojamos šiame projekte. Kiekvienas logotipas gyvena tarsi tam tikrą gyvenimą – pradžioje sukelia vienokias ar kitokias diskusijas, bėgant laikui prie jo priprantama, o 2023-siais metais jis taps simboliu, po kuriuo slypės visa tai, kas buvo tuomet, kai Kaunas galėjo vadintis Europos kultūros sostine. Nejučiomis nubėgau į ateitį ir kalbu būtuoju laiku, bet, mano nuomone, bus įdomu“, – kalbėjo Kauno vicemeras Simonas Kairys.

Konkurse dalyvavo menininkai, grafikos dizaineriai, kūrybos ir komunikacijos agentūrų profesionalai tiek iš Lietuvos, tiek  iš viso pasaulio. Buvo pateikta penkiolika logotipo idėjų iš Lietuvos, Estijos, Brazilijos ir Austrijos.

Jų pateiktus pasiūlymus vertino tarptautinė žiuri, kurią sudarė aštuoni kompetentingi nariai: komisijos pirmininkas Peter Bilak – vienas garsiausių olandų grafinio dizaino profesionalų, gyvenantis Nyderlanduose. Will Rust – reklamos agentūros „Ogilvy&Mather Denmark“ vyriausiasis kūrybos vadovas iš Jungtinės Karalystės.

Gintaras Šeputis – Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos direktorius, 20 metų dirbantis reklamos ir komunikacijos versle. Viktoras Bachmetjevas – Lietuvos kultūros ministrės patarėjas, filosofas. Marius Dirgėla – Lietuvos dizaino forumo steigėjas, Vilniaus dailės akademijos komunikacijos skyriaus vadovas, Lietuvos dizaino prizo „Geras dizainas“ projekto vadovas. Jūratė Tutlytė – Kaunas 2022 platformos „Dizainas visiems“ kuratorė, Virginija Vitkienė – „Kaunas 2022“ meno vadovė bei Rytis Zemkauskas – „Kaunas 2022“ Mito platformos kuratorius.

„Tarptautinė komisija beveik vienbalsiai diskusijų keliu šį logotipą matė kaip turintį didžiausią potencialą tapti projekto identitetu, pritaikytu miesto bendruomenei, organizacijoms, kultūros, švietimo įstaigoms, sambūriams. Tai – gana žaismingas pasiūlymas kiekvienam kauniečiui, leidžiantis į pasiūlytą formą įdėti savo tapatybės apraiškas“, – teigė „Kaunas 2022“ meno vadovė Virginija Vitkienė.

Jos teigimu, logotipas gali būti traktuojamas kaip atspindintis stilizuotą „K“ raidę, ir vėliavos formą, ir per Kauną tekančių upių santakos vietą, ir Kauno bei Kauno rajono sąjungą šiame projekte bendram tikslui. Kitaip tariant, tai – kelių skirtingų dalykų sampyna vienijančiame momente. Pasak V. Vitkienės, logotipo panaudojimo kryptys itin įvairiapusės. Tarp jų yra ir kryptis, susijusi su paveldu, istorine atmintimi, jaunimu bei begalė kitų, kurioms konkurse nugalėję dizaineriai galės pasiūlyti savo kurto ženklo interpretacines pritaikymo versijas.

„Europos kultūros sostinės tikslas yra pasiekti kuo daugiau žmonių. Suteikdami šį logotipą kauniečiams ir savo projekto partneriams, mes ne tik jį duosime kaip neginčijamą, bet ir suteiksime galimybę kiekvienam savitai išryškinti jo vertę. Jei paskiras asmuo susikurs šį ženklą savo pastangomis bei užpildys sau artimu turiniu, tuomet, tikėtina, jog ir pats projektas taps jo projektu su ne tik padovanotu tam tikru „ordinu“, bet ir kiekvieno savaip sukurtu ženklo variantu“, – paaiškino V. Vitkienė.

Pasak vykusio konkurso organizatorių, logotipą Kaune bei Kauno rajone planuojama paskleisti jau kitų metų kovo mėnesį. Jis bus matomas daugelyje skirtingų plotmių.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA