Nuo trečiadienio ryto Kauno Laisvės alėjoje pluša darbininkai. Ore tvyro aštrus dažų tvaikas, braižomos naujos, platesnės linijos. Populiariausia pasivaikščiojimų vieta tampa pusiau žalia ir patogesnė eismo dalyviams – dviratininkams.
[galerija kiek=”16″]
„Šiandien Kauno Laisvės alėjoje vyksta dviračių tako ženklinimas žalia spalva. Atsižvelgiant į tai, kad važiuojančiųjų dviračiais mieste skaičius itin išaugo, keičiasi šio tako plotis. Ankstesnio dviračių tako plotis buvo 1,70 cm., dabar jis išplatės iki 2,50 cm. ir, tikėtina, jog taps patogesniu judant dvejomis kryptimis, nes anksčiau važiuodami priešpriešomis dviratininkai neretai išvažiuodavo už dviračių tako ribos taip sukeldami nesaugumo jausmą pėstiesiems“, – sakė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Pasak jo, dviračių takų atkarpa pradėta ženklinti nuo A. Mickevičiaus iki Vilniaus gatvės. Taip pat žaliai bus paženklintos eismo atšakos dviratininkams S. Daukanto gatvėje iki pėsčiųjų tilto į Nemuno salą ir iki pėsčiųjų perėjos K. Donelaičio gatvėje, vedančios į Vienybės aikštę. Ar rekonstruota Laisvės alėjos dalis taip pat bus ženklinama žaliai, kol kas sprendimas esą nepriimtas.
Pasikeitimai numatomi ir šviesoforuose. „Perėjoje ties Kęstučio ir S. Daukanto gatve pakeistos žalios šviesoforo linzės – dabar jos pažymėtos pėsčiųjų ir dviračių simboliais. Todėl dviratininkai galės saugiai važiuoti per pėsčiųjų perėją degant žaliam signalui nenulipdami nuo dviračių. Toks pat pakeitimas bus padarytas ir K. Donelaičio gatvėje esančiame pėsčiųjų šviesofore“, – komentavo P. Keras.
Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo teigimu, dviračių takai bus vieningai – žalia spalva ženklinami visame mieste. Pasikeis infrastruktūra – bėgant laikui dviratininkams bus pritaikyti šaligatvių bortai ir daugelis kitų aspektų. „Manau, jog žymėjimas žalia spalva važiuojamojoje gatvių dalyje, bus labiau pastebimas transporto priemonių vairuotojų, o pėsčiųjų zonose pėstieji taip pat atkreips į tai dėmesį ir bus atsargesni sumanę pereiti skersai dviračių tako“, – viliasi P. Keras.
Dviračių takų ir eismo juostų ženklinimas žaliai pradėtas praėjusią savaitę. Ženklinimą pagrindinėse miesto gatvėse esą planuojama baigti per artimiausią mėnesį. „Tačiau tai nereiškia, kad miesto centras bus pritaikytas dviratininkams per mėnesį, du ar tris, tai – tik pradžia, šie infrastruktūros patobulinimai bus vykdomi nuolat. Tai nėra baigtinis procesas“, – teigė jis.
Pasak P. Kero, šiuo metu miesto centre yra atsiradę kelių eismo ženklai, kurie, žymi mažesnę – 30 km/h greičio zoną. „Vairuotojai tikriausiai jau pastebėjo ir ant važiuojamosios kelio dalies grindinio atsiradusius papildomus įspėjamuosius ženklus. Kartu su kiekviena diena šių informacinių ženklų atsiras daugiau. Pirmiausia dviratininkams bus pritaikyta Kauno centrinė dalis, tačiau ženklinimas vėliau plėsis per visą miestą“, – tikina Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.