Trečiadienį Kauno apskrities vyriausiame policijos komisariate (toliau – Kauno apskr. VPK) organizuota konferencija „Tarpinstitucinis bendradarbiavimas dėl saugaus eismo Kauno mieste ir apskrityje, siekiant užtikrinti saugų eismą“.
Pranešimus skaitę Kauno apskr. VPK Kelių policijos viršininkas Danas Česnauskas, Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras, Kauno rajono savivaldybės Administracijos direktoriaus pavaduotojas Šarūnas Šukevičius, UAB „ARV-Auto“ direktorius Valdas Šlepikas, Kauno Algio Žitkevičiaus saugaus eismo mokyklos direktorė Rasa Šerpytienė bei Kauno apskr. VPK Viešosios tvarkos valdybos Bendruomenės pareigūnų veiklos skyriaus vyresnioji specialistė Jovita Juršytė kalbėjo ir diskutavo apie pagrindines priežastis, dėl kurių Kauno apskrityje sužalojami ir žūsta žmonės, „Juodųjų dėmių“ tyrimo rezultatus ir galimybes jas šalinti. Taip pat pasidalinta gerąja patirtimi diegiant eismo saugos priemones Kauno mieste ir Kauno rajone, ugdant jaunuosius eismo dalyvius, gerinant eismo kultūrą.
„Ne vienerius metus visi aktyviai bendradarbiaujame vardan bendro tikslo – saugaus eismo užtikrinimo. Tačiau situacija apskrities keliuose dar vis išlieka sudėtinga. Nors žuvusiųjų skaičius, lyginant su praėjusiais metais, sumažėjo, tačiau sužeistųjų – išaugo. Džiaugiuosi, kad šiandien visi drauge susirinkome aptarti mums visiems svarbius aspektus ir, svarbiausia, ieškoti atsakymo, kaip situaciją pagerinti“, – konferenciją pradėjo Kauno apskr. VPK viršininkas Darius Žukauskas.
Pasak D. Česnausko, pagrindinė priežastis, lemianti eismo įvykius – pasirinktas greitis. Siekiant sumažinti eismo įvykių skaičių, organizuojamos įvairios priemonės, tiek skirtos bausti eismo dalyvius, tiek ir prevenciškai juos įspėti. „Nesirenkame, ar priemonę vykdyti Kauno mieste, ar rajone. Renkamės vietas, atsižvelgiant į kelius, pėsčiųjų perėjas, avaringumą ir t. t. Šiandien matome rezultatus – bent šiuo metu Kauno apskrityje matomas didžiausias žuvusių eismo dalyvių mažėjimas“, – pabrėžia jis.
„Visoje Lietuvoje pastebimas eismo įvykių ūgtelėjimas. Sudarėme „Juodųjų dėmių“ žemėlapį. Palaipsniui sprendžiame problemas. Tačiau išsprendus vienas, atsiranda kitos. Mūsų vizija, kad 2018 m. neliktų „Juodųjų dėmių“. Salelės, geresnis apšvietimas, žiedinės sankryžos – visa tai padeda, siekiant mažinti eismo įvykių skaičių“, – kalbėjo P. Keras. Pasak jo, eismo įvykius lemia įvairios priežastys, tačiau pati pagrindinė – žmogiškasis faktorius. „Eismo dalyvių elgsenos keitimas – labai svarbi dalis kalbant apie eismo saugumo užtikrinimą. Ir tai pirmiausiai turi būti gvildenama pačiose bendruomenėse“, – akcentavo jis.
Konferencijos pabaigoje dalyvavę įvairių institucijų vadovai, pareigūnai ir pranešėjai diskutavo, kaip gerinti eismo saugumo užtikrinimą, mažinti žuvusiųjų ir sužeistųjų skaičių keliuose. Jau kitais metais planuojama investuoti ir įrengti dar daugiau reguliuojamų pėsčiųjų perėjų, gerinti jų apšvietimą, peržiūrėti galiojančius greičio ribojimus. Atitinkamai planuojamas ir intensyvesnis įvairaus amžiaus eismo dalyvių švietimas, saugaus elgesio kultūros bendruomenėse diegimas.