Visiems žinomas faktas, kad kiekvieno žmogaus organizmas skirtingai reaguoja į alkoholį. Tuo dar kartą galima buvo įsitikinti kartu su Kauno policijos pareigūnais dalyvaujant naktiniams reide, kurio metu buvo tikrinamas vairuotojų blaivumas.
Patikrinę daugiau nei pusę tūkstančio transporto priemonių, policininkams įkliuvo tik vienas viršijęs leistiną alkoholio normą. Tiesa, šį kartą ne ką mažiau įdomesnės mažiau „įpūtusių“ vairuotojų istorijos iki tos akimirkos, kai pro atidarytą langą jie išgirdo žodžius: „Labas vakaras, kelių policija trukdo“.
Reidas pradedamas apie 21.30 val. kelyje A6, atkarpoje tarp posūkio į Ramučius ir Karmėlavos. Čia pareigūnai prieš patikrinimo postą sustato eismo lėtėjimo ženklus ir pradeda patikrinimą. Tiesa, per gerą pusvalandį neužfiksuotas nei vienas pažeidimas, todėl nutarta keisti reido vietą ir keltis į magistralinį kelią Vilnius – Kaunas – Klaipėda.
Čia, praėjus kiek mažiau nei 10 minučių nuo patikros pradžios jau sustabdomas automobilis, kurio vairuotoją alkotesteris nustebina 0.56 skaičiais. Vairuotojas Valerijus nepraranda geros nuotaikos ir paklaustas, kokia tokio rezultato priežastis, su šypsena šauna: „iš po vakar, per daug alaus buvo“.
Pareigūnai toliau tikrina vairuotojus – nepaisant to, kad tai intensyvaus eismo A1 kelias, 8 policininkai stabdo visus iš eilės. Tikrinamos tiek lengvosios mašinos, tiek sunkiasvorės transporto priemonės, tiek autobusai.
Netrukus, vieno iš pareigūno alkotesteryje užsidega skaičiai 0.07. Vairuotojas prisipažįsta, kad važiuoja iš Vilniaus oro uosto – skrisdamas į Lietuvą, lėktuve išgėrė taurę vyno. Nepaisant to, kad neviršijo leistos normos, vairuotojo duomenis policija užsirašo.
Praėjus dar valandai, pareigūnai nusprendžia vėl keisti lokaciją ir persikelia į kitą to pačio kelio pusę, prie „Statoil“ degalinės ties „Tėvynės“ restoranu. Čia ir prasideda įdomioji reido dalis.
Vieno jauno vyro alkotesterio parodymai – 0.06 – leistina norma. Tačiau jaunuolis nervingai tvirtina, kad nevartojo nei šiandien nei vakar ir prašosi papūsti dar kartą. Policininkai išpildo jo prašymą ir pakartotinas pūtimas parodo nulius, vyras nebus įtrauktas į sąrašą. Į jį patenka kitas vyras, kurio alkotesterio rodmenys – 0.16.
Ypač apmaudžiai baigėsi kelių nedaug alkoholio vartojusių jaunuolių kelionė. Iš tolo pamatę, kad vyksta policijos priemonė, jaunuoliai sustojo kelkraštyje ir įjungė avarinį signalą. Tada išsikvietė tą vakarą alkoholio negėrusį draugą, kuris pėsčias atėjo į magistralinį kelią iš Eigulių rajono ir sėdęs už vairo bandė pravažiuoti patikros postą.
Tačiau akylūs pareigūnai pastebėjo šią gudrybę – sustojusius jaunuolius paragino prisipažįnti, kuris vairavo automobilį iš pat pradžių. Tikrasis vairuotojas į alkotesterį „pripūtė“ nedaug – 0.11 promiles. Vis dėlto, vaikinas neturi pakankamo vairavimo stažo, todėl jam atiteko administracinė nuobauda. Trijų vaikinų ir dviejų merginų kompanija teigė, kad alkoholio vartojo nedaug, tačiau pagailėjo pinigų taksi ir nusprendė važiuoti patys.
Daugiau leistiną alkoholio normą viršijusių asmenų reido metu nebepasitaikė. Vienas vyras „įpūtė“ 0.10 promiles. O kitas, kartu su žmona važiavęs vyras – 0.06 promiles. Tiesa, sutuoktiniai vieninigai tvirtino, kad vyras tą vakarą gėrė nealkoholinį alų ir stebėjosi, kad alkotesteris neparodė nulių.
Įsibėgėjus nakčiai, pareigūnai sustabdė vairuotoją Tomą, kurio alkotesterio parodymai buvo 0.25 promilės. Jaunas vyras teigė, kad žiūrėjo krepšinį ir per vakarą išgėrė tris bokalus alaus. Vaikinas atskleidė, kad tiek alaus jis išgėrė per didelį laiko intervalą, todėl drąsiai sėdo prie vairo.
Apie 1.15 val. pareigūnai nutaria baigti reidą. Rezultatai kelių policininkus tenkina – buvo patikrintas tikrai didelis skaičius, 535 vairuotojų, o didelių pažeidimų neužfiksuota.
Reido metu vykdyta ir Europos kelių policijos tinklo (TISPOL) inicijuota priemonė skirta krovininių automobilių ir autobusų kontrolei. Nustatytas vienas atvejis, kai krovininio automobilio vairuotojas pažeidė darbo ir poilsio tvarką, o kitas krovininio automobilio vairuotojas vežė didžiagabaritinį krovinį neturėdamas leidimo.
Daugiau skaitykite čia.