Bendrasis pagalbos centras (toliau – BPC) informuoja, kad yra baigiamas įgyvendinti projektas „Bendrojo pagalbos centro regioninių padalinių aprūpinimas specializuota atsakymo į pagalbos skambučius ir reagavimo į pagalbos prašymus, pagalbos tarnybų operatyvaus pajėgų valdymo technine ir programine įranga“. Jį įgyvendinant nuo šių metų liepos 28 d. pagalbos skambučių administravimą ir reagavimą į pagalbos prašymus visoje Lietuvos teritorijoje vykdys du BPC teritoriniai padaliniai Vilniuje ir Klaipėdoje.
Nuo šių metų liepos 28 d. BPC Vilniaus skyrius perima pagalbos skambučių numeriu 112 ir senaisiais ugniagesių gelbėtojų (01, 101, 011) bei policijos (02, 102, 022) numeriais administravimą Alytaus ir Marijampolės apskrityse. Vilniaus padalinys administruos pagalbos skambučius Vilniaus, Utenos, Panevėžio, Alytaus ir Marijampolės apskrityse ir valdys priešgaisrines gelbėjimo pajėgas Vilniaus ir Utenos apskrityse.
BPC Klaipėdos skyrius, kaip ir anksčiau, administruos pagalbos skambučius (112, 01, 101, 011, 02, 102, 022) Klaipėdos, Telšių, Tauragės, Kauno ir Šiaulių apskrityse ir valdys priešgaisrines gelbėjimo pajėgas Klaipėdos, Telšių ir Tauragės apskrityse.
Nuo šių metų liepos 31 d. taip pat naikinamas BPC Šiaulių skyrius, kuris iki šiol vykdė priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų valdymo funkciją Šiaulių ir Panevėžio apskrityse. Šią funkciją nuo šių metų liepos 31 d. perims BPC Alytaus skyrius. Alytaus padalinys užtikrins priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų valdymo funkciją Alytaus, Marijampolės, Kauno, Šiaulių ir Panevėžio apskrityse.
BPC gyventojams primena, kad skubios pagalbos numeriu 112 galima skambinti tik tada, kai staiga iškyla reali grėsmė gyvybei, sveikatai, saugumui, aplinkai ar turtui ir kai pagalbos tarnybos turi nedelsdamos atvykti į nelaimės vietą bei suteikti skubią pagalbą.
Paskambinus numeriu 112, būtina pasakyti adresą ar vietą, kurioje yra reikalinga pagalba (miestą, rajoną, seniūniją, vietovę, kitas koordinates, o jei nežinote adreso, reikia kuo tiksliau apibūdinti vietą, kurioje esate).
Pranešant apie įvykį, reikia trumpai ir aiškiai informuoti, kas atsitiko. Taip pat privalu atsakyti į visus operatoriaus užduodamus klausimus, išklausyti ir vykdyti jo patarimus ir nepadėti ragelio tol, kol operatorius nepasakys, kad pokalbį galima baigti.