Penktadienio vakarą Kauno apskrityje reidą surengė Kauno kelių policija – buvo tikrinimas vairuotojų blaivumas. Reidą stebėti prisijungė ir „Kas vyksta Kaune“ žurnalistas.
Vairuotojus pareigūnai pradėjo tikrinti Šančiuose, apie 20 val. Čia dirbant dvejiems policijos ekipažams įkliuvo keli vairuotojai – pirmasis neturėjo vairuotojo pažymėjimo, policija jam surašė protokolą.
Antrajam vairuotojui pasisekė mažiau – jam atimta teisė vairuoti, o taip vairuotojas pagaunamas ne pirmą kartą.
Pagal ANK 424 str. 5 d., už tai gresia ne tik piniginė bauda nuo aštuonių šimtų iki vieno tūkstančio eurų, bet ir automobilio konfiskacija.
Šiuo atveju taip ir nutiko – „Volkswagen Passat“ automobilis buvo išvežtas tralu.
Bandė įrodyti, jog gali vairuoti Lenkijoje
Apie 22 val. du policijos ekipažai automobilius pradėjo stabdyti Jiesios plente. Būtent šiuo metu stebėti reidą prisijungė ir „Kas vyksta Kaune“ žurnalistas.
Keli sustabdyti vairuotojai teisinosi, jog vairuotojo pažymėjimo neturi, nes paliko piniginę namie. Vienas iš jų buvo „Opel Insignia“ automobilį vairavęs vyriškis, tačiau patikrinus automobilį duomenų bazėje paaiškėjo, jog teisę vairuoti automobilį jis turi.
Policijos pareigūnų dėmesį patraukė juodas „Mercedes“ markės automobilis, vairuojamos vyresnio amžiaus vyriškio. Šis vairuotojas girtas nebuvo, tačiau paaiškėjo, jog jam jau seniai atimta teisė vairuoti.
Anksčiau jis vairavo neblaivus, dėl to vairuotojui 2014 m. buvo atimta teisė vairuoti. Jis turėjo iš naujo išlaikyti vairavimo egzaminą „Regitroje“, tačiau to nepadarė.
Vyriškis bandė įrodinėti, jog turi lenkišką vairuotojo pažymėjimą, o juk Lietuva ir Lenkija – Europos Sąjungos valstybės.
Visgi pareigūnas paaiškino vyriškiui, jog šiuo atveju toks argumentas netinka, mat pilietis jau prarado teisę vairuoti Lietuvoje. Tad pirmiausia turėtų iš naujo išlaikyti vairavimo egzaminą.
Toliau vyras per daug ir nesiginčijo, sakė, jog tiesiog nežinojo apie galiojančią tvarką, prašė pareigūno nebausti.
Kurį laiką buvo sprendžiama, ką gi daryti su šiuo automobiliu.
Galiausiai „Mersedeso“ vairuotojas išsikvietė kažkokį pažįstamą, kuris jo automobilį parvairavo namo. Buvo surašytas administracinio nusižengimo protokolas.

Smarkiai įkaušusių nepasitaikė
Nors vieno automobilio kelionė pasibaigė ant tralo, kiek džiugesnės žinios buvo pastebėtos tikrinant vairuotojų blaivumą. Užkliuvo vos keli vairuotojai, jų girtumo laipsnis buvo žemas.
Vienas toks vairuotojas buvo užfiksuotas Jiesios plente. Užsienietis vairavo raudoną „Citroen“ automobilį, su vairuotoju pareigūnas susikalbėjo anglų kalba. Nuotolinis matuoklis užfiksavo alkoholio garus, tad vairuotojui teko pūsti į alkotesterį.
Vairuotojas neneigė, jog buvo kiek išgėręs.
„Išgėriau vieną alaus, nes nenorėjau turėti rimtų problemų“, – angliškai kalbėjo vairuotojas.
Vairuotojas nemelavo – alkotesteriu vairuotojui nustatytas 0,32 promilės girtumas. Tad nuo baudos jis išsisuko.
Primename, jog pagal Lietuvos įstatymus, didžiausia leistina etilo alkoholio koncentracija vairavimo metu yra 0,4 promilės.
Pradedantieji vairuotojai, lengvųjų automobilių, kuriais vežami keleiviai už atlygį pagal užsakymą, taksi automobilių, mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių, galingųjų keturračių, transporto priemonių, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 3,5 t arba kurios turi daugiau kaip 9 sėdimąsias vietas, arba kuriomis vežami pavojingieji kroviniai, vairuotojai laikomi neblaiviais, kai etilo alkoholio koncentracija jų iškvėptame ore, kraujyje, šlapime, seilėse ar kituose organizmo skysčiuose yra daugiau kaip 0 promilių.
Apie 23 val. du policijos ekipažai išjudėjo link Šiaurės prospekto. Netrukus buvo sustabdytas juodo „Audi“ markės automobilio vairuotojas. Šis policininkams sakė, jog yra NT vertintojas, tad malasi po visą Lietuvą.
Vyriškis pats pripažino, jog išgėrė du alaus žaisdamas kortomis, tikėjosi įpūsti apie 0,45 promilės.
Visgi įpūtė mažiau – 0,38 promilės, tad išsisuko be baudos.
Panašiai įvykiai susiklostė ir jauno amžiaus „Mercedes“ vairuotojai. Ji teigė, jog jos vairavimo stažas siekia apie penkis metus, bet buvo išgėrusi „vieną alaus“.
Ji įpūtė 0,31 promilės ir pareigūnų atsiprašė dėl to, nors įstatymų ir nepažeidė.
Panašiu metu kaip ir ši vairuotoja, užkliuvo ir vienas „Opel Corsa“ automobilį vairavęs užsienietis. Jis kalbėjo angliškai ir kurį laiką nesugebėjo pateikti vairuotojo pažymėjimo. Visgi galiausiai rado elektroninę ES vairuotojo pažymėjimo versiją.
Primename, jog nuo sausio 1 d. įsigaliojo įstatymas, reikalaujantis, kad Lietuvoje dirbantys pavežėjai turėtų ES vairuotojo pažymėjimą. Pasieniečių duomenimis, nuo tada iš Lietuvos apie 18 tūkstančių užsieniečių išvyko dirbti į Lenkiją.

Reidai gegužės mėnesį
Policijos departamentas anksčiau skelbė, jog tikslinės prevencinės eismo dalyvių kontrolės priemones gegužės mėnesį bus vykdomos valstybinės ir vietinės reikšmės keliuose, policijos pareigūnai dirbs viešuoju, neviešuoju ar mišriuoju patruliavimo būdu.
Gegužės 1–4 d. ir gegužės 18–20 d. – transporto priemonių, tarp kurių ir dviračių, elektrinių mikrojudumo priemonių, vairuotojų blaivumo, apsvaigimo nuo narkotinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų patikrinimai.
Gegužės 5–11 d. – krovininių automobilių ir autobusų kontrolė. Tai Europos kelių policijos tinklo ROADPOL (angl. European Roads Policing Network) inicijuota prevencinė priemonė, kurią vykdys daugiau nei 20-ies Europos šalių kelių policijos pajėgos.
Gegužės 13–15 d. – vairuotojų nesustojimo prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalaujama pagal Kelių eismo taisykles, kontrolė.
Gegužės 21–23 d. – asmenų, važiuojančių dviračiais, elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis, mopedais, motociklais, kontrolė. Inicijuota Europos kelių policijos tinklo ROADPOL.
Gegužės 26–28 d. – važiavimo per sankryžas, šviesoforo signalų paisymo, važiavimo per geležinkelių pervažas kontrolė.
Gegužės 29–31 d. – dviračių, elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojų kontrolė (ar šie eismo dalyviai laikosi Kelių eismo taisyklių VIII skyriaus („Reikalavimai dviračių vairuotojams“) ir VIII(1) skyriaus („Elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams taikomi reikalavimai ir draudimai“ nuostatų).
„Nepamirškite, kad protingiausia rinktis Jums tinkamiausią važiavimo greitį, atsižvelgti į vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę, meteorologines sąlygas eismoinfo.lt, ir eismo intensyvumą, kad bet kada galėtumėte išvengti pavojingos situacijos ir nesukeltumėte pavojaus kitiems eismo dalyviams.
Policijos pareigūnai dirba taikydami viešojo, mišriojo ir (ar) neviešojo patruliavimo būdus. Apskričių vyriausieji policijos komisariatai savo prižiūrimose teritorijose gali organizuoti ir kitas papildomas priemones (reidus). Būkime sąmoningi, elkimės atsakingai, kad mūsų kelionės būtų saugios“, – pažymėjo Policijos departamentas.