Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ tęsia eismo saugos priemonių šalies keliuose diegimo darbus ir per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti valstybinės reikšmės keliuose užfiksuotose juodosiose dėmėse – kelių ruožuose bei sankryžose. Saugaus eismo inžinerinės priemonės pradėtos diegti ir vietose, kuriose, tikėtina, gali susidaryti juodoji dėmė.
Juodosios dėmės – tai kelio ruožai ar sankryžos, kuriose per pastaruosius ketverius metus įvyko ne mažiau kaip keturi įskaitiniai eismo, kuriuose žuvo arba buvo sužaloti žmonės.
Juodųjų dėmių kasmet mažėja: šiais metais jų nustatyta 30, pernai – trimis daugiau (33), o nuo 2020 metų šis skaičius sumažėjo daugiau kaip 30 proc. Ypač reikšmingas pokytis fiksuotas žuvusiųjų statistikoje – jų šiose vietose sumažėjo net 80 proc.
Įgyvendindama strateginius valstybės tikslus, „Via Lietuva“ šiais metais yra numačiusi įdiegti ne mažiau kaip 33 eismo saugumo priemones pavojingiausiose vietose.
Tarp jų – ir greitai diegiami sprendimai, t. y., papildomas kelio ženklinimas, apšvietimas, greičio mažinimo kalneliai ar atitvarų įrengimas, ir kompleksiniai inžineriniai sprendimai, apimantys sankryžų pertvarkymą, papildomų eismo juostų ar saugos salelių įrengimą.
Numatyta, kad šių priemonių diegimas prisidės prie eismo įvykių keliuose mažinimo ir realių rezultatų – sumažėjusių juodųjų dėmių skaičiaus keliuose ir didesnio visų eismo dalyvių saugumo.
„Kiekviena pavojinga vieta keliuose – tai potenciali nelaimė. Džiaugiuosi, kad tokių vietų mažėja, bet svarbiausia – ne statistika, o gyvybės, kurios lieka išsaugotos. Todėl būtina nuolatinė stebėsena ir pamatuoti prevenciniai sprendimai, kad skaudžių nelaimių keliuose būtų kuo mažiau“, – sako susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
Šiuo metu Lietuvoje iš viso nustatytos 22 avaringos vietos, t. y., potencialios juodosios dėmės.
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ rūpinasi daugiau nei 21 000 km valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1 500 tiltų, viadukų, tunelių bei daugiau nei 2 000 km pėsčiųjų ir dviračių takų.