Kaune nusileido į Vilnių skridęs lėktuvas

Asociatyvi / Ž. Gedvilos / BNS nuotr.
Asociatyvi / Ž. Gedvilos / BNS nuotr.

Naujienų portalo „Kas vyksta Kaune“ skaitytojas pranešė, jog šiąnakt Vilniuje leistis turėjęs lėktuvas neplanuotai nutūpė Kaune. Tuo tarpu šiuo skrydžiu skridę žmonės ne tik nesuprato, dėl ko priimtas toks sprendimas, tačiau dalijosi ir ne itin malonia situacija po netikėto nusileidimo.

Apie neplanuotą lėktuvo maršruto pakeitimą „Kas vyksta Kaune“ informavęs skaitytojas dalijosi, jog „LOT Polish Airlines“ lėktuvas, į Lietuvą skridęs iš Varšuvos, negalėjo nusileisti Vilniuje, tad apie 2 val. nakties leidosi Kaune.

„Sakė kad dėl oro sąlygų ir dėl GPS trikdžiai buvo“, – informacija dalijosi kaunietis.

„Kas skrendate 06.20 su „LOT“, skrydis perkeltas iš Vilniaus oro uosto į Kauną, lėktuvas dabar yra Kauno oro uoste“, – vienoje „Facebook“ keliautojų grupėje 3.53 val. nakties informacija dalijosi socialinių tinklų naudotojas.

Į šį įrašą komentaruose atsiliepė ir kitas žmogus, buvęs šiame skrydyje.

„Skridau tuo skrydžiu. Bandė du kart tūpti Vilniuje, po to į Kauną nuvarė. Paaiškino, kad negalėjo nusileist „dėl oro sąlygų ir GPS trikdžių“. – rašoma įraše.

Pasak skrydžio dalyvio, lėktuvas Kaune „marinavo“ apie valandą, iki kol keleiviai buvo išleisti. Tačiau problemos, pasak keliautojo, čia nesibaigė – dar apie valandą teko laukti bagažo. Jį, pasak situacija pasidalijusio žmogaus, keleiviai gavo tik apie 4 val. ryte, nors Vilniuje lėktuvas nusileisti turėjo 1 val. nakties.

„Ir dar pabaigai, per visą tą laiką nesugebėjo su „LOT“ Varšuvoj suderint ką su mumis daryt – spėju „LOT“ tiesiog miegojo tokiu laiku. Tai sakė arba turim 43 kambarius viešbuty, arba bandykit patys iki Vilniaus dasigaut, o vėliau patys iš „LOT“ bandyt susigrąžinti pinigus už transportą. Šitie paskutiniai žodžiai čia iš „LITCARGO“ darbuotojų, o ne iš pilotų“, – nemalonia situacija dalijosi keliautojas.

Savo ruožtu naujienų portalas „Kas vyksta Kaune“ apie lietuvių patirtus nemalonumus ir neplanuotą maršruto pakeitimą pasiteiravo skrydžių valdymo bendrovės „Oro navigacija“.

Šis portalui patvirtino, jog toks įvykis išties buvo fiksuotas – iš Varšuvos skridęs ir Vilniuje turėjęs leistis orlaivis galiausiai leidosi Kaune.

„Lėktuvui bandant leistis Vilniaus oro uoste, pranešimų apie GPS signalo trikdžius mes negavome. Tuo metu kiti lėktuvai Vilniuje sėkmingai leidosi ir kilo“ – naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ teigė bendrovės atstovė Ingrida Daugirdė.

Jos teigimu, kitame oro uoste orlaivis tūpė piloto sprendimu, dėl operacinių priežasčių.

„Konkrečiai kokios priežastys lėmė tokį piloto sprendimą – mes informacijos, deja, neturime. Ją, matyt, galėtų pateikti oro vežėjas „LOT“, – dalijosi I. Daugirdė.

Pasiteiravus, dėl kokių priežasčių lėktuvo keleiviai kurį laiką nebuvo išleidžiami iš minimo lėktuvo, ji teigė šios informacijos, deja, neturinti, nes bendrovė užsiima tik skrydžių valdymu.

GPS trikdžių atvejų daugėja, tačiau jaudintis – nevertėtų

Primename, jog rašėme apie daugėjančių GPS ryšio trikdžių lėktuvuose atvejus – pasak „Oro navigacija“ vadovo Sauliaus Batavičiaus, lyginant 2024 m. ir 2025 m. sausio mėnesius, gaunamų pranešimų apie GPS ryšio trikdžius išaugo 10 kartų.

Tačiau, pasak S. Batavičiaus, skrydžiai vis tiek išlieka saugūs, nes antžeminės navigacijos įrenginių signalai yra stipresni ir negali būti paveikti trečiųjų šalių, o lėktuvams, susiduriantiems su GPS ryšio trikdžiais, padeda ir skrydžių vadovai.

„Palydovinis GPS signalas yra labai silpnas. Tam mes turime kitus įrenginius. Antžeminės navigacijos įrenginiai turi daug stipresnį signalą ir šis niekaip negali būti paveikiamas. Tai užtikrina skrydžių saugą. Turėjome tik keletą atvejų, kai turėjome nukreiptų ar nepasiekusių Vilnių lėktuvų, bet jie tik keli tarp tūkstančių“, – sausio 28-ąją LRT radijui sakė S. Batavičius.

„Skrydžių vadovams yra papildomos instrukcijos, kaip elgtis. Tokiu atveju jie papildomai padeda pilotams naviguoti, jei to prisireikia“, – aiškino jis.

Jis paminėjo, kad ir toliau spėjama, jog tokius sutrikimus gali lemti trečiųjų šalių veikla. Visgi, anot jo, tai turėtų parodyti šiuo metu vykdomi tyrimai dėl apgręžtų skrydžių.

„Kas vyksta Kaune“ primena, jog atvejų, kada lėktuvai, turėję leistis viename oro uoste, yra nukreipiami – pasitaiko. Sausio 24-iąją rašėme, apie netikėtai kryptį pakeitusį kitos bendrovės – „Wizz Air“ – lėktuvą, kuris kilo Londono Lutono oro uoste ir turėjo leistis Kaune, tačiau Lenkijos oro erdvėje buvo apgręžtas ir grįžo atgal į Londoną.

Tačiau kitaip nei šiuo atveju, lėktuvas tuomet buvo nukreiptas dėl techninio gedimo indikacijos, tai patvirtino tiek „Wizz Air“ skrydžių bendrovė, tiek Lietuvos oro uostų (LTOU) atstovas T. Vasiliauskas.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA