Nauja valdančioji dauguma planuoja panaikinti šiemet įsigaliojusią prievolę aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą.
Antradienį po pateikimo pritarta tai numatančiai įstatymo pataisai: už balsavo 85 parlamentarai, prieš buvo trys, susilaikė 20 politikų. Toliau projektą svarstys Seimo komitetai.
„Reikia pripažinti, beveik prieš metus Seimas padarė klaidą, ir ta klaida yra tokia, kad buvo suteikta savarankiška teisė aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių išmetimus“, – antradienį pristatydamas projektą sakė Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas socialdemokratas Linas Jonauskas.
„Tai iš tikrųjų įsiutino visuomenę, dalį visuomenės išgąsdino, žmonės pradėjo, man atrodo, pagrįstai nerimauti dėl to, kad jie bus stabdomi tamsiuoju metu, galbūt nepažins aplinkosaugininkų, kad sankcijos yra per griežtos, kad iškart neteks techninės apžiūros“, – tvirtino jis.
Anot Seimo nario, taip pat būtina atsižvelgti, kad aplinkosaugininkai turi labai daug funkcijų ir, pridėjus dar vieną, jie vis mažiau laiko gali skirti pagrindiniam savo darbui.
Be to, dėl mažų atlyginimų juntamas aplinkosaugos pareigūnų trūkumas. Komiteto pirmininko duomenimis, šiuo metu laisvi apie pusšimtis etatų.
Nuo metų pradžios aplinkosaugininkai įpareigoti tikrinti į aplinką išmetamų dujų – anglies monoksido ir dūmingumo atitiktį nustatytiems ribiniams dydžiams. Nustačius jų viršijimą, gali būti naikinamas transporto priemonės techninės apžiūros dokumentų galiojimas.
L. Jonauskas siūlo iš Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo išbraukti reikalavimą, kad aplinkosaugininkai tikrintų lengvuosius automobilius (M1) ir mažuosius autobusus iki devynių keleivių (M2) bei galėtų panaikinti šių klasių motorinių transporto priemonių, priekabų privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą.
Anot jo, galioti liktų ankstesnė tvarka, kai automobilių taršą aplinkosaugininkai tikrindavo drauge su kitais pareigūnais.
„Siūlome neleisti vieniems aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių išmetimo, tą galės daryti, kaip ir anksčiau, su kompetentingomis institucijomis, o palikti teisę savarankiškai tikrinti sunkiasvores transporto priemones, kurios daug taršesnės nei lengvieji automobiliai“, – aiškino L. Jonauskas.
Konservatorius Jurgis Razma stebėjosi, kad šį projektą teikia Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas.
„Ar jums pačiam neteko stovėti kamštyje ir uostyti tą skleidžiamą kvapą?“ – klausė jis.
J. Razma nesutiko, kad aplinkosaugininkų patikrinimai būtų vadinami parodomosiomis akcijomis. Anot jo, siūlomą projektą visuomenė gali suprasti kaip taršių transporto priemonių toleravimą.
„Paleidžiama žinia, kad jūsų niekas netikrins ir toliau ramiai tokie važinėkite. Nemanau, kad tai yra gera ir teisinga žinia“, – teigė jis.
Aplinkos apsaugos departamentas BNS informavo, kad iki antradienio patikrinta beveik pusė tūkstančio transporto priemonių, nė viena jų neviršijo taršos normų.