Mokyklos bei korepetitorių bendrovės į mokymą jau integruoja dirbtinio intelekto (DI) sprendimus, o juos kuria ir Lietuvos įmonės.
Lietuviškas edukacinių technologijų startuolis „Alfa klasė“ DI pagrindu sukūrė matematikos mokymosi platformą „Alfa erdvė“, DI sprendimus matematikos mokymui kuria bei integruoja ir korepetitorių įmonė „Corepetitus“, o Kauno technologijos universiteto (KTU) gimnazijos vadovas sako, jog internete prieinamus DI asistentus naudoja ir socialinių mokslų, anglų kalbos mokytojai.
„Mes iš tikrųjų šiuo metu kuriame tokį (dirbtinio intelekto – BNS) sprendimą – du įrankius“, – BNS sakė „Corepetitus“ direktorius Tadas Jonaitis.
Anot jo, pirmasis įrankis – DI asistentas bus skirtas mokiniams ir spręs matematines užduotis bei pateiks detalius sprendimo būdus, antrasis – mokytojams, kuris padės ruošiant testus, namų darbus ar kitas užduotis.
„Didžioji problema yra mokytojams surinkti užduotis, atspausdinti lapelius, užduotis parengti pagal sudėtingumą, po to ištaisyti visus tuos darbus. Mes visą tai skaitmenizuojame ir kuriame paprastesnį, patogesnį įrankį“, – teigė T. Jonaitis.
Jo teigimu, mokytojų iniciatyva kuriamas DI asistentas palengvins ir pagreitins pasiruošimą pamokoms bei pagerins mokymo kokybę. Tačiau DI, anot jo, neturėtų pakeisti mokytojų.
„Kaip šviesoforas iš policininkų neatėmė darbo, taip ir čia – tai yra įrankis, kuris pagelbės ir tiems, kurie juo naudosis, bus lengvesnės darbo dienos“, – kalbėjo „Corepetitus“ direktorius.
Pasak T. Jonaičio, „Corepetitus“ DI įrankius kurti pradėjo vasaros pradžioje, juos pristatyti tikisi po kelių mėnesių.
DI asistentas bus nemokamas ir prieinamas visiems, tačiau ribotam naudojimui, kitu atveju paslauga bus mokama. Ja iš pradžių bus galima pasinaudoti interneto puslapyje, vėliau numatyta sukurti mobiliąją programėlę.
Savo ruožtu KTU gimnazijos direktorius Tomas Kivaras teigė, kad internete prieinamus DI asistentus ruošiantis pamokoms daugiausia naudoja socialinių mokslų, anglų kalbos mokytojai.
Pasak jo, mokinių taip pat pamėgti DI asistentai neturėtų pakenkti, tereikia išmokti tinkamai juos panaudoti.
„Manau, kad (DI sprendimai – BNS) yra įrankis. Taip pat, kai prieš daug metų atsirado „Google“ paieška ir žmonės manė, kad „Google“ viską išmoks, bet kažkodėl dar visko neišmoko ir dar reikia žmogaus šiuo klausimu“, – BNS sakė T. Kivaras.
„Alfa klasės“ vadovas sako, jog DI pagrindu sukurta matematikos mokymosi platforma „Alfa erdvė“ padės geriau pasiruošti valstybiniams egzaminams.
„(Mokiniui – BNS) nebereikia kelti rankos ir klausti mokytojo, ar eiti pas tėvus ir pasiklausti: „kaip čia man suprasti?“ Gali viską įvesti asistentui ir jis puikiai gali atsakyti į matematinius klausimus“, – BNS sakė vienas „Alfa erdvės“ kūrėjų Paulius Serva.
Jo teigimu, platforma 5–12 klasių mokiniams ir mokytojams prieinama nuo rugsėjo 1 dienos.
Anot bendrovės, mokytojai „Alfa erdve“ gali naudotis nemokamai – pasiruošti pamokoms, skirti namų darbus, sudaryti kontrolinius bei atlikti kitas funkcijas. Mokiniams platformos prenumerata mėnesiui kainuoja 17,5–35 eurus, priklausomai nuo narystės trukmės.
P. Servos teigimu, platforma kol kas pritaikyta su DI asistentu bendrauti tik tekstu, tačiau ateityje ketinama pristatyti ir kitus komunikacijos formatus, pavyzdžiui – bendravimą balsu.
Rugpjūtį atliktos „Norstat“ apklausos duomenimis, beveik kas antras mokinys Lietuvoje teigė naudojantis DI ir jo įrankius namų darbams ir kitoms mokyklinėms užduotims, ketvirtadalis – pramogoms, o penktadalis – kasdienėje veikloje namuose.
Tyrimas atliktas internetu elektronikos gamintojos „Samsung“ atstovybės „Samsung Electronics Baltics“ užsakymu, apklausoje dalyvavo 930 respondentų nuo 14 iki 19 metų amžiaus.