Simboliniu laiko kapsulės įkasimu antradienį Kaune pradėtas statyti 258 metrų ilgio pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas, iki 2026-ųjų pabaigos sujungsiantis Nemuno salą su Žemąja Freda.
Kaip skelbė Kauno miesto savivaldybė, naujas tiltas užtikrins patogų susisiekimą tarp „Mokslo salos“ muziejaus, „Žalgirio“ arenos su baseinu, Nemuno salos parko ir kitapus upės planuojamo statyti Mikalojaus Konstantino Čiurlionio koncertų centro.
Kaip žurnalistams renginyje sakė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis, tiltas reikalingas ir dėl kairiojo Nemuno kranto urbanizacijos, čia vystomo daugiabučių kvartalo.
„Džiaugiuosi, kad kairys Nemuno krantas labai gerai urbanizuojasi, džiaugiuosi dėl „Kauno grūdų“ teritorijos, kad SBA atėjo ir parodė kelią, kaip čia galima gražiai, gerai statyti, ir šauniai vyksta“, – kalbėjo V. Matijošaitis.
„Dabar prisijungė ir kiti verslininkai kauniečiai, jeigu neklystu, Tautvydas Barštys, ir šitos pakrantės vystymas dar paspartės. O tiltas turi sujungti nuostabią Nemuno salą, kur spalį–lapkritį atidarysime mokslo muziejų“, – pridūrė meras.
Tilto statybų sutarties kaina – 14,4 mln. eurų, pasak V. Matijošaičio, darbai finansuojami Europos Sąjungos ir miesto lėšomis.
Mero teigimu, tiltų Kaune yra per mažai.
„Tiltų reikia. Jei pasižiūrėtumėt užsienio miestų praktiką, kad ir Vilniuje, tiltai kas kelis šimtus metrų yra. Kaunas buvo primirštas toje vietoje. Jeigu neklystu, šis yra šeštas, kurį pradėjome statyti“, – kalbėjo V. Matijošaitis.
Ši tiltą per Nemuną pagal žiemos pabaigoje pasirašytą sutartį stato bendrovė „Kauno tiltai“.
Anot įmonės generalinio direktoriaus Aldo Rusevičiaus, brangiausiai kainuoja perdangos metalo konstrukcijos, antras brangiausias objekto elementas – atramos ir pamatai.
Tilto statybai bendrovė panaudos beveik 1,5 tūkst. tonų metalo, apie 2,5 tūkst. kubinių metrų betono.
„Šiuo metu atlikti parengiamieji darbai, po šventės bus pradėti kalti poliai, įrenginėjamos tilto atramos. Darbų pabaiga pagal sutartį numatyta 2026-ųjų pabaigoje“, – žurnalistams sakė A. Rusevičius.
„Kiekvienas tiltas yra iššūkis, tuo labiau per didžiausią Lietuvos upę. Nemunas šioje vietoje pakankamai platus, tai, kad vagoje nėra atramos irgi yra iššūkis, užkelti tilto perdangą nėra taip paprasta. Tam reikalingos specialios technologijos“, – pažymėjo įmonės vadovas.
Jungtį suprojektavo įmonė „TEC Infrastructure“ ir KILD architektai. Kaip skelbta anksčiau, statinys savo išvaizda primins jau pastatytą mažesnį pėsčiųjų tiltą į Nemuno salą ties I. Kanto gatve.
Numatyta panašių motyvų turėklų sistema, šviesios spalvos metalinė konstrukcija.
Kaune taip pat statomas 417 metrų ilgio vadinamasis Kėdainių tiltas automobiliams ir pėstiesiems, sujungsiantis Vilijampolę su Marvele. Šiuos darbus už 115 mln. eurų atlieka bendrovė „Autokausta“.
M. K. Čiurlionio koncertų centrui statybų leidimas išduotas balandį, jam rangovą tarptautiniu konkursu savivaldybė tikisi išrinkti šiemet.