Lietuvos nekilnojamojo turto rinka šiuo metu juda sudėtingoje aplinkoje, kurioje nekilnojamojo turto pardavėjai jaučia tiek nerimą, tiek optimizmą. Vieni sektoriaus atstovai reiškia susirūpinimą dėl neaiškios rinkos ateities, vis dėlto kiti – stebi pardavimų augimą. Tarp pastarųjų yra ir 20-uosius veiklos metus skaičiuojanti UAB „Centromera“. Vos per porą vasaros mėnesių „Centromera“ sugebėjo parduoti 20 proc. turimo butų kiekio. Įmonės atstovė Vaida Šidlauskienė dalinasi įžvalgomis apie tokią įmonės sėkmę ir bendrą Lietuvos nekilnojamojo turto rinką formuojančią dinamiką.
Svarbu taikytis prie rinkos poreikių
Pasak V. Šidlauskienės, šiuolaikiniai tipiniai būsto pirkėjai yra jauni, daugiausia iki 30 metų, dažnai vieniši žmonės. Nemaža jų dalis būstą įsigyja pirmą kartą arba ieško naujos gyvenamos vietos po didesnių gyvenimo pokyčių, persikėlimo iš kito miesto, skyrybų.
„Jau 20 metų esame Kauno nekilnojamojo turto kraštovaizdžio dalis. Tokia pozicija leidžia mums suprasti rinkos niuansus ir unikalius klientų poreikius. Daug laiko skiriame tam, kad suprastume, ko mūsų klientai iš tikrųjų nori ir ko jiems reikia. Įmonė didžiuojasi tuo, kad kruopščiai veda pirkėjus per visą procesą, ypatingą dėmesį skirdama juridiniams aspektams ir užtikrindama, kad perkamo turto dokumentai būtų tvarkingi. Toks kruopštus požiūris ne tik nuramina klientus, bet ir palengvina dažnai nelengvą būsto įsigijimo procesą“, – sako V. Šidlauskienė.
Specialistė atkreipia dėmesį, kad kiekvienam pirkėjui itin svarbus ir finansinis procesas, todėl stengiasi jį padaryti kuo patogesniu. „Daug dirbame su pagrindiniais šalies bankais, teikiame projektų dokumentus, deriname proceso sąlygas, todėl mūsų klientams finansavimo procesas vyksta sklandžiau“, – vardina ji.
Specialistės teigimu, kainų sudarymo strategija taip pat yra labai svarbi pritraukiant pirkėjus. „Mūsų produktas pagal kainą yra Kauno rinkos viduryje“, – aiškina Vaida. „Jis nėra nei brangiausias, nei pigiausias, tačiau už mūsų teikiamo produkto paketą siūlo puikią vertę. Tuo pačiu stengiamės klientams pasiūlyti galimybę avansą mokėti dalimis, koreguoti nuosavų lėšų mokėjimų grafiką – taip užtikrindami, kad būsto įsigijimas visiems būtų lengvai įveikiama ir patogi patirtis.“
Rinkoje – vieni geriausių
V. Šidlauskienė svarsto, kad įmonės sėkmę lemia ir apgalvotai parengti projektai, atitinkantys dabartines rinkos tendencijas. Siūlomi butai dažnai yra lengvai pritaikomi besikeičiantiems klientų poreikiams: šiuo metu daugiausia parduodami kompaktiški, iki 50 kv. m. būstai skirti vienišiems pirkėjams ar mažoms šeimoms, tačiau esant poreikiui projektus galima jungti tarpusavyje, išgaunant individualias ploto erdves. Žinoma, turime pasiūlyti ir komfortiškesnių butų – 60-69 kv. m.
Specialistė neatmeta galimybės, kad rugpjūčio – spalio mėnesiais, o galimai sumažėjus paskolų palūkanoms – ir nuo naujųjų metų, nekilnojamojo turto pardavimai gali kilti dar labiau. Komentuodama šių dienų situaciją pašnekovė dalinasi gerais rezultatais, sugrįžtančiais lojaliais klientais ir buvusių pirkėjų rekomendacijomis.
„Šiemet perkopėme 800 parduotų butų skaičių – tai išties džiugina. Įgyvendinus ir pardavus visą projektą „Pušų apartamentai“ pasieksime ir 1000 butų ribą. Taip pat džiaugiamės, kad per 20 metų įmonė išvystė ir įgyvendino tikrai įspūdingus projektus, tokius kaip „Parko apartamentai“, kuris 2019 m. buvo įvertintas kaip geriausias daugiabučių gyvenamųjų namų projektas Lietuvoje.
Įmonėje dirba darbuotojai, turintys ilgametę patirtį. Pirkėjai vertina mus, sugrįžta ir svarbiausia – rekomenduoja!“ – džiaugiasi V. Šidlauskienė.