Praūžusios olimpinės žaidynės Paryžiuje iki šiol kursto kalbas įvairiomis temomis. Aptariami ne tik laimėjimai, bet ir tai, kaip jie buvo pasiekti. Užsienio žiniasklaidoje skirtas ir atskiras dėmesys breiko varžyboms, kuriose sužibėjo ir lietuvių atstovė Dominika Banevič-Bgirl Nicka.
Verta priminti, kad 17-metė lietuvė pirmą kartą organizuotose olimpinėse breiko kovose laimėjo sidabro medalį.
Šokėja nusileido japonei Ami Yuasa-Bgirl Ami, kuri pelnė auksą.
Tiesa, net ir pasipuošus apdovanojimais, atgarsiai apie šią rungtį netyla iki šiol.
„Euronews“ atkreipė dėmesį ne tik į Australijos atstovės „kengūros judesius“, kurie, pasak dalies žiūrovų, buvo „šaipymasis iš šio žanro“, bet ir akcentavo Bgirl Nickos aprangą.
Teigiama, kad ne vienam užkliuvo jos galvos apdangalas, kuris originalo kalba vadinamas duragu.
Duragus, kuriuos kažkada dėvėjo pavergti afrikiečiai, norėdami susirišti plaukus darbui, vis dar nešioja juodaodžiai.
Jie tapo madingu juodaodžių pasididžiavimo simboliu septintajame ir aštuntajame dešimtmečiuose, o 1990-aisiais ir 2000-ųjų pradžioje – populiariu hiphopo stiliaus elementu.
Atsižvelgus į šį kontekstą, daliai žiūrovų pasirodė neįprasta matyti šį galvos apdangalą ant baltaodės merginos, kuri šiuo aksesuaru puošėsi per kiekvieną breiko mūšį.
„Associated Press“ straipsnyje taip pat atkreiptas dėmesys į lietuvės duragą, kuris esą gali būti vertinamas kaip „svetimos kultūros pasisavinimas“.
Aktorius Kevinas Fredericksas socialiniame tinkle „Instagram“ taip pat pabrėžė, kad jam „keista matyti, kad kažkas, kam to nereikia, dėvi duragą“.
Šis galvos apdangalas juodaodžių kultūroje taip pat dėvimas ir norint apsaugoti ar formuoti plaukus.
Olimpinių žaidynių organizatorių iššūkis buvo perteikti breiko ir hiphopo kultūrą masinei auditorijai, įskaitant daugybę žiūrovų, kurie skeptiškai žiūrėjo į šį šokio įtraukimą olimpiniame sąraše.
Kiti baiminosi, kad ši subkultūra bus paveikta valdžios, komercializuota ar per griežtai vertinima.
Hiphopas gimė kaip jaunimo kultūra juodaodžių bendruomenėse Bronkse, kaip būdas išvengti socialinių ir ekonominių nesutarimų.
Savo ruožtu D. Banevič už savo sėkmę ir stilių dėkojo Bronkso breikeriams, sukūrusiems šį šokį.
„Tai didžiulė atsakomybė atstovauti ir kaskart kelti breiko kartelę, nes jie atliko nuostabų darbą. Didelė pagarba breiko kūrėjams, kurie išrado visus tuos judesius. Be jų tai nebūtų įmanoma, – sakė ji. – Be jų breikas nebūtų ten, kur yra dabar. Esu jiems dėkinga.“
Daugiau naujienų skaitykite čia.