Tarptautinė Kauno geležinkelio stotis taps svarbia „Rail Baltica“ ir Lietuvos susisiekimo dalimi – Kas vyksta Kaune

Tarptautinė Kauno geležinkelio stotis taps svarbia „Rail Baltica“ ir Lietuvos susisiekimo dalimi

Geležinkelio stotis, bėgiai, traukinys
Asociatyvi / Geležinkelio stotis / R. Tenio nuotr.
Geležinkelio stotis, bėgiai, traukinys
Asociatyvi / Geležinkelio stotis / R. Tenio nuotr.

Tęsdama temą apie pėsčiųjų viadukų Tunelio gatvėje atnaujinimą, naujienų portalo „Kas vyksta Kaune“ žurnalistė kreipėsi į geležinkelio atstovus, užduodama keletą klausimų.

Į šiuos klausimus atsakė Gintarė Urniežė – „Rail Baltica“ projekto komunikacijos partnerė.

– Ar tikrai, kaip aiškina Kauno miesto savivaldybės administracija, negalima pradėti viaduko arčiau Kauno geležinkelio stoties remonto (ir jo projekto), kol nepaaiškės, koks bus geležinkelio stoties rūmų (bei jų prieigų) atnaujinimas?

– Vykdant „Rail Baltica“ projektą, numatyta pertvarkyti Kauno geležinkelio stoties infrastruktūrą ir kelyną. Projektavimo projekto apimtyje, be kitų darbų, bus pertvarkomas ir pėsčiųjų tiltas, pritaikomas neįgaliesiems bei riboto judumo asmenims pagal Europos Komisijos reikalavimus ir specifikacijas.

Siekiant tikslingo ES, valstybės ir savivaldybių lėšų investavimo bei panaudojimo, optimaliausia darbus koordinuoti tarpusavyje.

– Jeigu toks projektas rengiamas, tai kada jis bus baigtas?

– 2024 metais Lietuvos Respublikos vyriausybė patvirtino Kauno mazgo infrastruktūros plėtros vystymo planą. Kovo mėnesį buvo pasirašyta sutartis dėl Kauno keleivinės stoties teritorijos infrastruktūros projektavimo darbų, kuriuos numatyta atlikti per 1,5 metų.

– Kada planuojama pradėti realius darbus?

– Statybos darbus būtų galima pradėti vykdyti tik pilnai parengus projektą ir užsitikrinus reikalingą finansavimą.

– Kokie pokyčiai Kauno geležinkelio stočiai yra numatyti dėl europinės vėžės tiesimo tolesnių planų įgyvendinimo?

– Planuojamas Kauno stoties infrastruktūros ir kelyno pertvarkymas. „Rail Baltica“ atvykimo ir išvykimo kelius numatyta nutiesti prie esamų Kauno stoties rūmų, o 1520 mm pločio vėžės kelius žadama perkelti į pietinę stoties pusę.

Tarptautinė Kauno geležinkelio stotis taps svarbia „Rail Baltica“ ir Lietuvos susisiekimo dalimi. „Rail Baltica“ keleivių poreikio modelio studijoje apskaičiuota, kad, veikiant greitajam geležinkeliui, Kauno keleivinė stotis aptarnaus keliskart daugiau keleivių nei aptarnauja šiuo metu.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
Rodyti Daugiau ⟶
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA