Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai. Nuo šiol už įkrovimo metu suvartotą energiją viešose miesto įkrovimo stotelėse teks susimokėti.
Kaunietis Audrius elektromobilį vairuoja ne vienerius metus ir jo nekeistų į jokį kitą. Tai, kad automobilio nemokamai pasikrauti Kaune nebegalės, jo negąsdina.
„Sumokėjau penkis eurus ir vieną centą ir nuvažiavau už juos apie 200 km“, – sako kaunietis, paminėdamas, kad suvartota elektra kainavo po šešiolika kapeikų (euro centų už kilovatvalandę red. past.).
Anot jo, svarbu, kad eilių nebūtų prie įkrovimo stotelių ir pačių stotelių daugiau būtų.
Vis dėlto, kai kuriuos elektromobilių vairuotojus transporto priemonių įkrovimo apmokestinimas neramina.
Anksčiau Kauno miesto centre pamatyti tuščias elektromobilių įkrovimo aikšteles buvo beveik neįmanoma. Nuo dabar Kaune apmokestintos visos elektromobilių įkrovimo vietos, tad ir tuščių vietų jau apstu.
„Tiek grynųjų elektromobilių, tiek hibridinių automobilių vairuotojai galės įkrauti automobilį, tik reikės susimokėti už elektrą“, – teigė Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Elektromobilio įkrovimo kaina priklausys nuo laiko, kada transporto priemonė yra įkraunama, todėl pastovaus tarifo nėra. „Kaina susideda iš „Ignitis“ dalies, elektros perdavimo dalies ir nustatytos maržos už aptarnavimą įmonei, kuri buvo parinkta viešųjų pirkimų būdu ir pasiūlė gerą kainą“, – tikino M. Matusevičius.
Patikrinus elektromobilio įkrovimo kainą viduryje dienos paaiškėjo, kad tuo metu ji buvo mažesnė net už buitinio vartotojo sumokamą. Vartotojai gali pasižiūrėti programėlėje esamas kainas ir pasirinkti, kada įkrauti elektromobilį. Anot M. Matusevičiaus, buvo momentų, kaip kaina siekė vos 16 euro centų už kilovatvalandę.
Kai kurie elektromobilių vairuotojai Kaune nepatenkinti, kad transporto priemonę galima pasikrauti tik turint specialią programėlę, kuri vairuotojams yra sunkiai suprantama.
„Man tai labai sudėtinga. Kiekvieną kartą turi 20 minučių žaisti, kol pasileidi tą įkrovimą. Man šitie įkrovimai mieste visiškai nepasiteisino“, – skundėsi vienas kaunietis.
Kaune planuojama plėsti įkrovimo stotelių tinklą iki 106. Turėtų keistis ir apmokėjimo būdai.
Daugiau naujienų skaitykite čia.