Praeitą savaitę tarptautinių verslo patirties mainų programos „Erasmus for Young Entrepreneurs“ (EYE), kartu su Europos komisija organizuotuose Metų Europos inovatorių apdovanojimuose pergalę nuskynė verslo kvapų kūrėja iš Lietuvos Ramunė Gvozdaitė. Šis laimėjimas yra ypatingas ir tuo, kad per penkiolika programos metų Lietuvos verslininko idėja buvo pripažinta geriausia iš keturiasdešimt keturių šalių pirmą kartą.
Prekės ženklo „Bonodora“ įkūrėja R. Gvozdaitė dar pernai kelis mėnesius sėmėsi patirties Barselonoje įkurtoje tarptautinėje dizaino ir prekės ženklo vystymo agentūroje „Mucho“, rašoma „ChangeMakers’ON“ pranešime žiniasklaidai.
Čia ji sukūrė savo unikalią metodologiją – panaudojant dirbtinį intelektą kuriami kvapų vizualai, kurie padeda dar geriau kvape atspindėti prekės ženklo identitetą bei įtraukti klientus į kūrimo procesą.
Pasak jos, kvapas yra vienas iš penkių žmogaus pojūčių, kuris įsirašo į žmogaus atmintį. Todėl verslo organizacijoms jis tampa tarsi vizitinė kortelė, klientui besisiejanti su konkrečiu prekės ženklu ir auginanti jo lojalumą.
„Daugeliui verslų kvapas vis dar neatrasta niša megzti ryšį su savo klientu. Tai yra nauja forma kvapų pagalba kurti asociacijas su konkrečiu prekės ženklu. Taip, kaip dabar įprasta prekės ženklams turėti savo vizualinį logotipą, taip ateityje bus įprasta turėti ir kvapo logotipą“, – įsitikinusi prekės ženklo „Bonodora“ įkūrėja.
Unikalaus prekės ženklo kvapo turėjimas verslui padeda pritraukti sugrįžti net iki 84% klientų, apie 70% pagerina klientų patirtį ir atsiliepimus ir net iki 20% gali padidinti pajamas.
EYE programos metu, bendradarbiaudama su savo mentoriumi Tilman Solé Barselonoje, ji pastebėjo bei išbandė ir daugiau įvairių tendencijų. Anot jos, ateityje žmonės galės kvapus užuosti ir interneto pagalba.
„Prie įrenginių bus primontuoti specialūs sensoriai su kvapų kapsulėmis, kurios padės žmogui turėti maksimalią patirtį virtualioje realybėje. Pavyzdžiui, žmogus virtualios realybės pagalba nusikelia į sodybą, kurioje auga gėlės. Sensorių pagalba jis galės užuosti tų gėlių kvapą ir jaustis tarsi iš tiesų pabuvojęs kitoje aplinkoje“, – mintimis dalijasi Ramunė Gvozdaitė.
Tarptautinio konkurso metu savo verslo idėjas Kaune susirinkusiems EYE programos atstovams pristatė trys verslininkai iš Lietuvos, Armėnijos ir Ispanijos. Balsavimas buvo atviras – už savo favoritą balsą atidavė daugiau nei du šimtai žmonių iš keturiasdešimt šalių. Milžiniška balsų persvara pergalė atiteko Ramunei Gvozdaitei.
Laimėtoją apdovanojimų ceremonijos scenoje paskelbė Ekonomikos ir inovacijų viceministrė Neringa Morozaitė-Rasmussen. Ji džiaugėsi, jog prieš mėnesį Lietuvos jauni žmonės tarptautiniu mastu buvo paskelbti laimingiausiais pasaulyje.
„Mes labai mylime ir palaikome narsius, atvirus ir idėjų turinčius žmones. Ir akivaizdu, kad Lietuvoje tokių žmonių netrūksta. Pastaruosius penkerius metus Lietuvos startuolių sistema augo net septyniolika kartų. Kasdien stengiamės verslininkams sukurti palankias sąlygas vystyti inovacijas“, – prieš paskelbiant nugalėtoją pasakojo viceministrė.
Didelio palaikymo R. Gvozdaitė sulaukė ir iš visos EYE programos atstovų, kurių Kaune buvo susirinkę beveik du šimtai iš keturiasdešimt pasaulio šalių. Vizito metu jie taip pat susipažino su smulkiaisiais verslais specialioje ekspozicijoje. Taip pat lankėsi išvykstančiose ekskursijose į įmones „ELINTA“, „Botanic SPA“, „Oxygen“, „KAUTRA“, „Bundu“, „Telesoftas“, „Mokslo sala“, „Vieno prancūzo sandėliukas“, „Urbanbee“.