Lakstantys, staigiai manevruojantys, savęs ir pėsčiųjų nesaugantys elektrinių mikrojudumo – paspirtukų, riedžių, vienračių – priemonių vairuotojai yra rimtas iššūkis visiems eismo dalyviams. Toks elgesys dažnai pasibaigia skaudžiomis nelaimėmis. Siekiant jų išvengti, imtasi griežtesnių priemonių pažaboti neatsakingai riedančius.
Pasigendama sąmoningumo
„Miestas kuria patogią infrastruktūrą visiems eismo dalyviams. Tvarkomos gatvės, plėtojami ir atnaujinami dviračių takai kasmet pritraukia vis daugiau dviratininkų ir paspirtukininkų. Atšilus orams šių transporto priemonių entuziastų skaičius tik didėja. Tai įpareigoja imtis papildomų atsargumo priemonių“, – sako Kauno mero pavaduotojas Andrius Palionis.
Deja, kaip rodo statistika, minėto sąmoningumo pritrūksta. Neretai lygi dviračių tako danga ir atvira tiesioji tampa patrauklia vieta išbandyti greičio galimybes. Ir tai – ne vienintelis potencialus nusižengimas, rašoma Kauno miesto savivaldybės pranešime.
Staigus manevravimas tarp žmonių, važiavimas neleistinomis zonomis, pavartojus alkoholio ar keliems asmenims vienu paspirtuku – tik keletas ryškesnių neleistino vairavimo atvejų, kurie matomi kone kasdien. Tokio neatsargaus vairavimo pasėkmės gali būti tragiškos. Siekiant tam užkirsti kelią, nuo šių metų Kelių eismo taisyklėse elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams taikomi nauji reikalavimai, už kurių nesilaikymą gresia baudos.
Taisyklės saugumo didinimui
Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus 1-ojo poskyrio viršininko Ramūno Kemzūros teigimu, elektriniais paspirtukais gali naudotis asmenys nuo 16 metų, o dviem metais jaunesni – tik išklausę mokymo kursą ir turintys mokyklos išduotą pažymėjimą. Asmenys iki 14 metų elektriniu paspirtuku gali naudotis tik gyvenamųjų namų kiemuose ir prižiūrimi suaugusiųjų.
„Nepilnamečiai, važiuodami paspirtuku, visada turi dėvėti šalmą, suagusieji – važiuoti kelkraščiu. Riedant kelkraščiu taip pat privalu dėvėti ryškiaspalvę liemenę arba būti įjungus šviesos signalus. Šis reikalavimas galioja ir tamsiuoju paros metu.
Elektrinėms mikrojudumo priemonės leidžiama važiuoti dviračių bei mišriais takais, o jiems nesant kelkraščiu. Jeigu šių kelio elementų nėra, tuomet leidžiama važiuoti šaligatviu. Maksimalus leistinas greitis – 20 km/val, o važiuojant pro pėsčiąjį – ne daugiau kaip 7 km/val. Per pėsčiųjų perėją transporto priemonę reikia vestis greta“, – svarbiausias taisykles primena Kelių policijos skyriaus 1-ojo poskyrio viršininkas R. Kemzūra.
Pasak jo, dviračiais, paspirtukais ar riedžiais draudžiama važiuoti šaligatviu, jeigu šalia yra tam pritaikyti dviračių takai, vežti keleivius, krovinius, būti įsikibus į kitą transporto priemonę. Šių taisyklių nesilaikymas gali užtraukti piniginę atsakomybę nuo 20 iki 200 eurų.
Saugaus eismo diena
Siekiant didinti gyventojų sąmoningumą keliaujant mieste, Kauno savivaldybė balandžio 6 d, šeštadienį, nuo 12 val. kviečia dalyvauti Saugaus eismo dienoje.
Nepriklausomybės aikštėje susirinkusieji galės pamatyti unikalią parodą, atskleidžiančią šiurpius elektrinių paspirtukų traumų padarinius. Policijos kinologai pristatys savo keturkojus draugus ir pademonstruos jų gebėjimus. Lietuvos šaulių sąjunga kvies prisiminti arba išmokti teikti pirmąją pagalbą. Kauno priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos skyriai dalinsis žiniomis apie civilinę ir gaisrinę saugą, papasakos apie gesintuvų panaudojimą, pasidalins informacija apie dūmų detektorius.
Čia taip pat veiks autosimuliatoriai, bus klijuojami atšvaitai ant atsineštų rūbų ar daiktų, o patys mažiausieji galės išmėginti jėgas figūrinio važiavimo dviračiu rungtyje.
Detali Saugaus eismo dienos programa: bit.ly/SaugusEismas