Kovo 28 d. posėdžiavusi Kauno rajono savivaldybės taryba patvirtino Viešojo transporto organizavimo aprašą, kuriame nurodyta, kad gabenti dviračius viešuoju transportu bus galima tik atsiradus visuomenės poreikiui ir įrengus specialius laikiklius autobusų išorėje.
Kauno rajono savivaldybė yra pasirašiusi sutartį su vežėjų bendrove „Kautra“ dėl vietinių maršrutų aptarnavimo, tačiau galimybė vežti dviračius joje nenumatyta. Ūkio ir darnios plėtros komiteto pirmininkė Violeta Boreikienė tvirtino, kad atsiradus tokiam poreikiui, reikėtų papildyti sutartį ir šiam tikslui numatyti finansavimą.
Svarstyti galimybes gabenti dviračius viešuoju transportu Ūkio ir darnios plėtros bei Kontrolės komitetai ėmėsi gavę gyventojo prašymą, tačiau paaiškėjo, kad toks noras neatitinka poreikių ir yra sunkiai įgyvendinamas, rašoma Kauno rajono savivaldybės internetinėje svetainėje.
Pernai rengiant Kauno rajono savivaldybės dviračių takų plėtros studija buvo apklausta beveik 5 tūkst. gyventojų, tačiau nė vienas iš respondentų nepageidavimo vežti dviračio autobusu. Seniūnijų apklausose ir susitikimuose su bendruomenėmis tokių pageidavimų taip pat neužfiksuota.
„Kautros“ atstovai pastebėjo, kad dviračių gabenimas pasiteisino tik tarpmiestinėse kelionėse į Palangą, Nidą, tačiau miestų ir priemiestiniuose maršrutuose buvo daugiau problemų, nei naudos. Dėl atsiradusių nepatogumų gauta keleivių skundų.
V. Boreikienė sakė, kad, esant poreikiui, vežėjai galėtų įrengti laikiklius į Kauno rajono kurortinę teritoriją vykstančių autobusų išorėje. Tik ar to reikia, jei į Zapyškį arba Kulautuvą iš Kauno jau seniai galima numinti dviračiu ir tai užtrunka maždaug pusvalandį?
Problemą padėtų spręsti ir spartesnė dviračių nuomos punktų plėtra rekreacinėse vietose. Dviratį jau galima išsinuomoti Kačerginėje, Zapyškyje. Plečiantis dviračių takams, tokių paslaugų atsiras daugiau.