Maža Lietuvoje įmonių, kurių veiklos laukas būtų toks platus kaip UAB „Ekspozicijų centras“, savo darbais jau seniai neapsiribojančio Lietuva, tačiau siekiančio ir Jungtines Amerikos Valstijas, Japoniją bei kitus tolimus ar artimesnius kraštus. Plačiau apie tuos darbus ir artimiausius planus sutiko papasakoti bendrovės generalinis direktorius Erikas Piskunovas, atsakydamas į portalo „Kas vyksta Kaune“ klausimus.
– Ne tiek daug laiko beliko iki Jūsų vadovaujamos bendrovės „Ekspozicijų centras“ veiklos trisdešimtmečio. O kokia buvo pradžia? Kaip apskritai Jums kilo idėja imtis tais laikais, daug kas pasakytų, keistoko verslo, kuomet daugelis būsimų kapitalistų metėsi į nekilnojamojo turto privatizavimą bei prekybą, ir kai kone kasdien girdėdavome naujienas apie žlungančią tiek lengvąją, tiek vadinamą sunkiąją pramonę?
– Mūsų veiklos pradžioje reklamos galimybės buvo kur kas siauresnės nei šiandien. Vyravo reklama spaudoje, radijuje bei TV, tačiau ji buvo pakankamai brangi, rezultatas ir pasiekiamumas – sunkiai išmatuojami. Tuo metu dar nebuvo interneto, nebuvo soc. medijos, it nors įmonės reklamuodavosi, bet grįžtamojo ryšio negaudavo.
Mes pamatėme šią nišą ir ėmėmės organizuoti parodas, kurių metu įmonės ne tik reklamuodavo savo produkciją, bendraudavo su būsimais ar jau esamais klientais, tačiau ir prekiaudavo, o tai leisdavo kompensuoti dalį išleistų reklamai lėšų. Daugelyje mūsų organizuojamų parodų tas vyksta ir dabar.
– Kada supratote, jog parodų rengėjams negalima apsiriboti labiau „apčiuopiamų“ naujienų parodymais, kuriant progą kažką iš jų įsigyti, bet naudinga suteikti galimybių lankytojui iš kiekvienos parodos išsinešti ir daugiau žinių, kurios gal nebūtinai kardinaliai keis jo gyvenimą, tačiau skatins daugiau mąstyti, kurti ir…pačiam keistis? Ar domisi žmonės dažno renginio programoje pasiūlomomis konferencijomis ir seminarais?
– Augant parodoms, ieškojome, kaip galėtume suteikti pridėtinę naudą tiek parodos dalyviams, tiek ateinantiems į parodą pirkėjams. Parodose dalyvaujančios įmonės įvairių seminarų, pristatymų, konferencijų metu turi galimybę plačiau papasakoti apie savo veiklą ar produkciją. Jos gauna tam skirtas visas reikalingas priemones: salę, prezentacijos įrangą bei, kas svarbiausia, – plačią auditoriją. Parodos lankytojai turi galimybę patogiai, vienoje vietoje išklausyti pristatomą medžiagą bei apžiūrėti stendą ir gyvai pamatyti juos dominančią produkciją. Taip sukuriama abipusė nauda.
Norime pasidžiaugti, kad šių renginių naudą supranta ir mūsų parodų dalyviai. Jie ne tik noriai skaito seminarus, praktines parodomąsias programas ar organizuoja pristatymus, tačiau ir patys nestokoja kūrybiškumo, pasirinkdami temas bei šių renginių formatą. Siekia vartotojus nustebinti, sudominti, įtraukti, nuolatos keistis ir papasakoti, parodyti kažką nauja, negirdėta bei nematyta.
– „Ekspozicijų centras“ viešai skelbia apie tai, jog įrengia originalius parodų stendus visame pasaulyje, o tarptautinio dėmesio sulaukiančius projektus įgyvendina nuo pirminės idėjos, projekto sukūrimo iki įrengimo bei priežiūros renginyje. Tad ar daug Kauno (bei Lietuvos) įmonių, organizacijų pasinaudoja tokiomis Jūsų bendrovės teikiamomis paslaugomis?
– Viena iš įmonės veiklos sričių – parodų stendų įrengimas. Savo klientams suprojektuojame stendą, ir įgyvendiname jį nuo idėjos sukūrimo iki galutinio pridavimo klientui bet kurioje Europos parodoje. Esame statę stendus ir tokiose šalyse kaip Japonija, Kinija, Brazilija, JAV, Jungtiniai Arabų Emyratai, Izraelis ir pan. Tad įmonės veiklos geografija – pakankamai plati. Per metus mūsų paslaugomis pasinaudoja apie 300 klientų.
Ši paslauga tik iš pirmo žvilgsnio atrodo paprasta, tačiau ji apima labai daug smulkių rūpesčių. Ji išsprendžia daug klientų problemų, susijusių su dalyvavimu ir solidžiu prisistatymu užsienio parodoje. Patarimai bei rekomendacijos dėl stendo vietos, optimalaus ploto parinkimas, stendo 3D projektavimas, derinimas ne tik su klientu, bet ir su parodų centru bei stendo kaimynais, įvairių paslaugų (elektra, vanduo, pakabinimai, iškrovimai, taros saugojimas, leidimai, sertifikatai) užsakymai, stendo statybos organizavimas, priežiūra, švaros palaikymas, logistiniai dalykai – ir tai dar ne viskas, ką galime pasiūlyti dalyvaujančioms užsienyje įmonėms. Įrengiame tiek nedidelius, tiek kelių šimtų kvadratinių metrų ploto stendus, naudojame šviečiančias sienas, tūrines konstrukcijas, netgi statome 2 aukštų stendus. Taigi, įmonės siūlomų paslaugų spektras iš tikro platus, stengiamės kiekvienam klientui kuo geriau atitikti jo poreikius.
– Kauniečiai Jūsų bendrovės darbo rezultatus dažniausiai mato apsilankę „Žalgirio“ arenoje, klaipėdiečiai – „Švyturio“, kokias dar kitas erdves naudojate savo renginiams?
– Per ilgametę įmonės istoriją, ar kaip organizatoriai, ar kaip stendų įrengėjai esame dirbę visose didžiausiose šalies salėse bei arenose. Ir ne tik Lietuvos, – dirbame visuose didžiausiuose Europos parodų centruose.
– Kiek laiko trunka surengti, tarkim, vienas didžiausių parodų Baltijos šalyse „Rinkis prekę lietuvišką“, „Sveikatos dienos“ ar „Namų pasaulis“?
– Parodą organizuoti pradedame iš karto, vos tik pasibaigia praėjusi. Galima sakyti, kad tai užtrunka ne mažiau kaip metus. Kokybiškai suorganizuoti gerą renginį užima daug laiko ir žmogiškųjų resursų.
– Jei galite, pristatykite parodų organizatorius iš „Ekspozicijų centro“, kuriame šiuo metu dirba per 40 žmonių. Kokių profesijų tai atstovai, kokių įgūdžių yra įgiję bei patirtį šioje bendrovėje (ar dar iki jos) – sukaupę?
– Įmonėje dirba įvairių sričių specialistai, – vadybininkai, marketingo specialistai, dizaineriai, gamybos vadovai, montuotojai, laminuotojai ir kitų profesijų žmonės. Mūsų veikla yra kažkiek specifinė, surasti jau paruoštų specialistų rinkoje būtų labai sunku, todėl naujai priimti žmonės dirba ir kartu mokosi mūsų verslo specifikos jau pačioje įmonėje.
– Šį mėnesį „Žalgirio“ arenoje, Nemuno saloje įvyko, tradicinė „Ekspozicijų centro“ rengiama paroda „Moters pasaulis“. Kuo ji skyrėsi nuo ankstesniųjų, kokio amžiaus publika ja dažniausiai domisi? Juk yra moterų, kurioms tas „pasaulis“ apsiriboja namais, gal dar retoku pasidairymu prekybcentrio kosmetikos ar drabužių skyriuose… Kuo šį kartą stengėtės sudominti parodos lankytojas arba lankytojus (neabejoju, kad ir vyrai užsuko į areną savo mieliausioms nupirkti dovanų, o gal pasiklausyti paskaitos apie moters psichologiją)?
– Šių metų paroda buvo išskirtinė ne dėl vienos priežasties. Pirmoji – ta, kad paroda „Moters pasaulis 2023“ buvo jubiliejinė, – ji vyksta jau 20 metų ir džiugina tiek Kauno, tiek visos Lietuvos moteris (ir ne tik). Išskirtinė paroda ir tuo, kad šiemet pristatėme naujieną – erdvę „DovanOK“ (trečiajame Kauno „Žalgirio“ arenos aukšte), – pasiūlėme lankytojams dar didesnį dalyvių bei produkcijos asortimentą, tinkamą dovanoms sau, draugui, namams ar šventėms. Kartu su prekės ženklu „L’occitane“ šiemet visus kvietėme apsilankyti išskirtinėje, patyriminėje spalvų, kvapų bei garsų erdvėje ir iš parodos šurmulio nusikelti tiesiai į Provansą. Dar viena parodos naujiena buvo pirmais metais organizuotas drąsus madų šou „MAD | show 2023“, – paskata jauniems dizaineriams pristatyti save ir savo sukurtus drabužius bei aksesuarus.
Vėl augančiu parodos dalyvių skaičiumi galime pasidžiaugti, apžvelgę pastarųjų trejų metų rezultatus. Džiuginančiai „Moters pasaulis 2023“ išsiskiria ir lankytojais. Po COVID-19 pandemijos ir taikytinų apribojimų paroda kasmet auga, o šiais metais, joje apsilankė 26233 lankytojai.
– Jeigu kalbėtume apie lankytojus, kaip juos galėtumėte „nupiešti“, įvertindami dvidešimties metų patirtį, organizuojant parodą „Moters pasaulis“?
– Ši paroda pasižymėjo įvairove lankytojų, tiek amžiaus, tiek interesų bei kitomis prasmėmis, – nuo paauglių merginų, atėjusių į parodą kartu su mamomis, iki brandaus amžiaus moterų, vis ieškančių naujienų ir neatsiliekančių nuo šiandienos tendencijų. Tačiau visas jas vienija vienas ir labai svarbus noras – būti grožio, stiliaus ir mados sūkuryje, pirmosioms sužinoti, kas naujo rinkoje, išmėginti produktus bei turiningai leisti laiką, pasisemti patirties parodos renginiuose bei seminaruose. Nors parodos pagrindinės temos – grožis, stilius ir mada, – joje skiriama dėmesio ir sportui, namų jaukumo kūrimui, moters pomėgiams, hobiams. Parodoje „Moters pasaulis 2023“ šiemet lankytojams save ir savo produkciją pristatė net 330 dalyvių iš Lietuvos bei užsienio, su 550 atstovaujamų prekių ženklų.
Tarp lankytojų buvo ir nemažai vyrų. Dalis jų atlydėjo savo moteris. Bet dar daugiau buvo besidominčių tuo, kas eksponuojama. Įsitikinome, jog vis daugiau vyrų skiria daugiau dėmesio ir sau, todėl jie parodos metu galėjo pasikonsultuoti bei išsirinkti būtent jiems reikalingas plaukų ar odos priežiūros priemones. Didelio susidomėjimo parodoje sulaukė ir Kirpėjų ir grožio specialistų organizuojamas renginys – barzdos formavimo konkursas.
– Kadangi UAB „Ekspozicijų centras“ – vienintelis oficialus Frankfurto parodų rūmų atstovas Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje, o didžioji paroda vyks jau netrukus, gal trumpai papasakosite apie ją bei atskleisite, ką į Frankfurtą šįsyk vešite?
– Nuo 2017-ųjų UAB „Ekspozicijų centras“, kaip oficialus Messe Frankfurt parodų centro atstovas Baltijos šalyse, padeda įmonėms atrasti eksporto rinkas, sukurti platformą naujų verslo ryšių plėtojimui. Suvesdami įvairius verslo sektorius, mes atveriame erdvę naujiems projektams ir verslo modeliams. Apie 200 įmonių iš Baltijos šalių kasmet sudalyvauja Messe Frankfurt organizuojamose parodose. Iš jų apie 110 įmonių – iš Lietuvos , apie 50 – iš Latvijos ir apie 40 – iš Estijos.
Vienas didžiausių parodų centrų pasaulyje Messe Frankfurt kasmet organizuoja apie 150 tarptautinių specializuotų parodų daugiau kaip 50-yje pasaulio vietovių. Bendrovė turi nuosavus parodų rūmus Frankfurte prie Maino. Grupę sudaro 28 dukterinės įmonės ir daugiau nei 50 pardavimo partnerių maždaug iš 180 šalių. Parodų renginių įvairovė padeda rasti naujų, aiškiai apibrėžtų sprendimų įvairiems šiandien verslui bei visuomenei kylantiems klausimams: nuo dirbtinio intelekto, atsinaujinančiosios energijos ir mobilumo koncepcijų iki naujų mokymosi formų, išmaniosios tekstilės ir t.t
Lietuvos įmonių mėgstamiausios parodos yra Heimtextil (orientuota į namų tekstilės ir interjero dizaino pramonę), Ambiente (skirta interjero dizaino, buitinės įrangos ir dovanų prekių pramonei), Christmasworld (skirta Kalėdų ir sezoninių dekoracijų pramonei), Light + Building ( … apšvietimo ir elektros sistemos pramonei), Automechanika (čia daugiausia dėmesio skiriama automobilių dalių, įrangos ir paslaugų tiekėjams), ISH ( tai – šildymo, vandens ir oro kondicionavimo paroda.)
Artimiausioje parodoje Frankfurte – Heimtextil dalyvaus 12 Lietuvos, 1 Latvijos bei 2 Estijos įmonės.