Kauno rajonas skelbia visišką atsinaujinimą: išriedės per 70 smaragdinių autobusų

KRS nuotr.

Prie Zapyškio šv. Jono Krikštytojo bažnyčios pirmadienį būrėsi garbingi svečiai, Kauno rajono savivaldybės atstovai ir gyventojai. Čia pristatyti naujutėliai autobusai, kuriuos išmėginti keleiviai galės jau nuo penktadienio. Iš keturių vežėjų Kauno rajone liko vienas – UAB „Kautra“, laimėjusi kelių dalių milijoninį viešąjį pirkimą. Savivaldybė ypač džiaugiasi naujovėmis, kurios palengvins negalią turinčių žmonių susisiekimą.

Iš viso rugpjūčio 25-ąją į Kauno rajono kelius išriedės per 70 naujų reguliaraus priemiestinio susisiekimo transporto priemonių: 16 mikroautobusų „Mercedes-Benz Sprinter“, talpinančių 22 keleivius, ir 55 didieji autobusai „Temsa MD9 LE“, talpinantys 55 keleivius.

Naujosios transporto priemonės aptarnaus visus Kauno rajono maršrutus. Vienas jų yra naujas (Kauno autobusų stotis-Šlienava-Žiegždriai), o ateityje bus vertinamas poreikis ir svarstoma dėl naujų maršrutų paleidimo. Iš viso Kauno rajone organizuojama 30 maršrutų, dengiančių regioną nuo Linksmakalnio iki Ežerėlio, Kulautuvos, Vilkijos, Vandžiogalos.

„Kauno rajono autobusų parkas atnaujinamas šimtu procentų ir visi pritaikyti negalią turintiems žmonėms, yra žemagrindžiai. Pagalbos mygtukų su Brailio raštu pateikiama informacija analogų Lietuvoje nėra, būsime vieninteliai, teiksiantys tokią paslaugą“, – naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ sakė Kauno rajono meras Valerijus Makūnas.

„Temsa“ viceprezidentas pardavimams Europoje Hakan Koralp minėjo, kad didžiųjų autobusų kelias į Kauno rajoną prasidėjo daugiau nei prieš metus. Su svarbiu pirmadienio pristatymu Lietuvoje turkų gamintojas turi beveik 300 autobusų ir, H. Koralp žodžiais, tobulą partnerį – UAB „Kautra“, su kuriuo bendradarbiauja jau 20 metų.

Juostelę kartu su meru kirpo „Kautros“, „Temsos“, „Alto“ atstovai / KRS nuotr.

Padės užtikrinti vieningą paslaugos kokybę

„Žinote, kaip sakoma, daug auklių – vaikas be galvos. Gal ne visiškai atitinka, bet paslaugos kokybė iki šiol buvo labai skirtingo lygio, saugumo, ir kitais vertinimo kriterijais vežėjai buvo netolygūs. Galvoju, kad „Kautra“ buvo stipriausias iš konkurso dalyvių. Kai į sąlygas įdėjome kriterijus, kad tai būtų „Euro 6“ emisijų standarto transporto priemonės, maksimaliai pritaikytos negalią turintiems žmonėms ir visiems kitiems, „Kautra“ pateikė geriausią pasiūlymą“, – paklaustas, ką duoda vežėjų skaičiaus sumažinimas, aiškino V. Makūnas.

Mero nuomone, nuo šiol bus lengviau dirbti ir Kauno rajone plėtoti susisiekimo paslaugas.

„Noriu pabrėžti, kad dideli darbai mūsų dar laukia ateityje. Kitas žingsnis – atrasti paslaugas ir įvesti elektra varomus autobusus, kurie mūsų pirminiu matymu būtų skirti kurortinės teritorijos aptarnavimui, t. y., Kačerginės-Ežerėlio ir Kulautuvos-Kauno maršrutuose. O dabar esu įsitikinęs, kad tai yra ta transporto priemonė, ta kokybė ir tas saugumas, kurio nusipelnė šito krašto žmonės. Kad rajono keliais važiuotų už atitinkamą kainą, saugiai ir kokybiškai“, – kalbėjo V. Makūnas.

„Mažųjų“ pasiūlymai neprilygo

Pasak Kauno rajono mero, konkurso dalyviai siūlė įvairias kainas, „Kautros“ pasiūlymas buvo pats priimtiniausias, kilometro kaina – žemiausia („tai aišku, būtumėm nelaimėję“, – čia pat patvirtino prisiartinęs „Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas). Sutartis sudaryta septyneriems metams su galimybe ją pratęsti dar trejiems.

„Antirijus“ rimta įmonė, bet nedidelė, jos galimybės mažos. Jeigu paimsime „Merulą“, nuoširdžiai sakau, jeigu skundas, tai ateina iš „Merulos“. Dėl transporto išmetamų dujų, triukšmo ir kitų dalykų, žmonės nenori važiuoti su vakarykšte diena.

Nepaminėjau taip pat keleivius Kauno rajone vežusios latvių kompanijos „Uma Trans“. Negaliu įvardyti jų kapitalo, bet atėjus laikui pateikti konkursui konkrečią medžiagą, pasirodė, kas yra kas“, – komentavo V. Makūnas paslaugas įmonių, iki šiol teikusių pervežimo paslaugas kartu su „Kautra“ ir siekusių naujo kontrakto.

„Kautros“ transporto priemonių vidurkis, mero žiniomis – 5 metai, su šiandienos pristatymu gal ir mažesnis, o kitos bendrovės veždavo 12-13 metų senumo autobusais.

„Nepalyginami dalykai. Negalią turintiems žmonėms praktiškai nebuvo galimybių keliauti. Kuo daugiau klientų aptarnauji, tuo konkurencingesnę kainą gali pasiūlyti. Kiekvienas mažesnis nori būti tuo pagrindiniu paslaugos teikėju“, – kalbėjo V. Makūnas.

Didžiuosius autobusus „Kautrai“ pagamino „Temsa“, mažuosius eksploatavimui Kauno rajone pritaikė „Altas“ / KRS nuotr.

Kauno rajono savivaldybės su UAB „Kautra“ sudaryto keturių dalių pirkimo vertė, Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos duomenimis – kiek daugiau nei 38 mln. eurų su PVM, dar apie 65 tūkst. eurų kainavo stotelių švieslentės, kurias „Kautra“ aptarnaus bent trejus metus.

Autobusų atvykimą nukėlė teismai ir žemės drebėjimas

Kaip „Kas vyksta Kaune“ sakė L. Skardžiukas, rajono savivaldybė iš keturių dalių sudarytą viešojo pirkimo konkursą paskelbė berods prieš trejus metus. „Kautros“ pasiūlymas buvo pripažintas geriausiu, o turbūt didžiausią iššūkį metė daugiau kaip dvejus metus trukusi teismų karuselė, kurią užsuko rezultatų nenorėję pripažinti konkurentai.

„Turbūt, tokia praktika yra beveik visur… Tai nukelia pirkimo įgyvendinimo laikotarpį. Pasiūlymas teiktas susitarus su gamykla ir nukėlimas turi įtakos kainai, infliacija, visa kita. Mažuosius autobusus pagamino „Altas“ ant „Mercdes-Benz Sprinter“ bazės, „Mercedesas“ irgi turėjo rūpesčių su tiekimu, bet pavyko suderėti ir viską turėti laiku“, – pasakojo L. Skardžiukas.

UAB „Kautra“ generalinis direktorius L. Skardžiukas / KRS nuotr.

Kalbėdamas apie „Temsa“, jis pažymėjo „Kautrą“ turėjus įsipareigojimą pradėti darbą birželio 1 d. Kuomet vasarį įvyko dešimtis tūkstančių gyvybių Turkijoje nusinešęs žemės drebėjimas, netoli epicentro Adanoje esanti bendrovės gamykla nebuvo sugriauta, tačiau miestas patyrė didelių nuostolių, žuvo keli darbuotojai, sutriko tiekimo grandinė.

„Bet džiaugiuosi, kad nukėlimas nebuvo didžiulis, mažiau nei trys mėnesiai. Jie sugebėjo susitvarkyti ir rugpjūčio 25-ąją startuojame su naujais autobusais. <…> Lietuvių įmonė „Altas“ pagamino mažuosius autobusus, turkų gamintojas „Temsa“ pristatė vidutinės klasės autobusus. Švieslentėmis, elektronine ir informacine dalimi pasirūpino įmonė „Du trys“, vieningu dizainu autobusus apipavidalino „Tango Print“. Turbūt, pagrindinis partneris – „Swedbank“, suteikęs apie 12 mln. eurų paskolą. Kontraktas pakankamai didelis“, – sakė „Kautros“ generalinis direktorius.

Didžioji dalis maršrutų nesikeis

Kaip informavo Kauno rajono savivaldybė, dauguma regiono maršrutų ir tvarkaraščių išliks tokie patys, kokie buvo iki rugpjūčio 25 d. Pasikeis tik kai kurie numeriai: 150 (S) pasikeis į 150, 150 (N) į 151, 150 (K) – į 120, 150 (M) – į 140, 159 (A) – į 194 (važiuos ne iš Kauno autobusų stoties, o iš Kauno pilies), 180 (A) į 181.

Taip pat, kaip minėjo V. Makūnas, atsiras vienas papildomas priemiesčio maršrutas – 146-asis, Kauno AS-Šlienava-Žiegždriai (planuojama važiuoti iki Samylų k. sodų).

Esamų maršrutų tvarkaraščiai išliks tokie patys su minimaliomis laiko korekcijomis (+/- kelios minutės) pagal gyventojų ir bendruomenių prašymus. Eismo dažnumo kol kas didinti neplanuojama. Gyventojai už kelionę galės atsiskaityti grynaisiais pinigais, taip pat įsigyti terminuotus bilietus pas vairuotoją arba stoties kasose.

Kauno rajono priemiestinio susisiekimo tvarkaraščiai skelbiami čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA