Šalies keliuose nuolat dirba ne tik trikojais praminti mobilūs greičio matavimo įrenginiai, tačiau daugėja ir stacionarių greičio matavimo bei kitų pažeidimų fiksavimo priemonių. Vairuotojai pastebi, kad pastaruoju metu šalies keliuose ėmė daugėti ne tik vidutinio greičio, bet ir stacionarių greičio matuoklių. Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) informuoja, kad vairuotojai iš tiesų per šiuos ir kitus metus pamatys vis daugiau greičio matuoklių valstybinės reikšmės keliuose.
LAKD praneša, kad per šiuos bei 2024 metus šalies keliuose turėtų pradėti veikti dar 6 momentinio greičio matuokliai bei 54 vidutinio greičio matavimo sistemos.
Įdomu, kad pirmą kartą vidutinio greičio matuokliai bus įrengti ir magistraliniame A1 kelyje Vilnius–Kaunas–Klaipėda. Prie jūros lėkti lyg su vėjeliu įpratusiems vairuotojams čia numatyta griežta kontrolė, mat šiame kelyje numatyti net 4 ruožai, kur netrukus bus įrengta vidutinio greičio matavimo įranga.
Iš viso per numatytą laikotarpį šalies magistraliniuose keliuose papildomai bus įrengti 23 vidutinio greičio matavimo ruožai. Ilgiausias jų numatytas A1 kelyje Vilnius–Kaunas–Klaipėda. Iškart už Kryžkalnio prasidėsiantis vidutinio greičio ruožas tęsis beveik 31 kilometrą (30,813 km).
Dar 26 vidutinio greičio ruožai bus įrengti kituose valstybinės reikšmės rajoniniuose keliuose.
Momentinio greičio matuokliai daugiausia numatomi Šiaulių apylinkėse, vienas – ties Kaunu, važiuojant Jonavos link.
Tiesa, LAKD informuoja, kad diegiami ne tik greitį fiksuojantys įrenginiai, tačiau ir tokie, kurie tikrina, kaip vairuotojai laikosi kitų jiems numatytų prievolių ir pareigų.
„Informuojame, kad valstybinės reikšmės keliuose taip pat diegiama ir kita įranga, kuri taip pat žymima informaciniu kelio ženklu „Automatinė eismo kontrolė“. Šis ženklas gali nurodyti ne tik, kad yra fiksuojami greičio režimo pažeidimai, bet ir kiti pažeidimai. Pagal Kelių eismo taisykles šio ženklo reikšmė apibūdinama, jog jis žymi kelio ruožą, kuriame įrengti stacionarūs nustatyto greičio režimo ar kitus pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai“, – Aušra Ramoškaitė, LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadovė.
Ji paaiškino, kad tokia įranga fiksuoja ar transporto priemonės turi galiojančią techninę apžiūrą, civilinės atsakomybės draudimą, vairuotojai yra sumokėję kelių mokesčius, o nustačius pažeidimus, ši įranga perduoda informaciją į Administracinių nusižengimų registrą.
„Lietuvos automobilių kelių direkcija primena, kad greičio viršijimas dažniausiai nulemia itin skaudžias autoįvykių pasekmes ir ragina vairuotojus laikytis Kelių eismo taisyklių, paisyti kelio ženklų nurodymų, važiuoti leistinu, saugiu greičiu. Kelių eismo taisyklių privaloma laikytis visuomet nepriklausomai nuo to kokios greičio kontrolės priemonės yra taikomos“, – pabrėžė A. Ramoškaitė.
Žemiau pateikiamas sąrašas visų kelių, kuriuose per 2023–2024 metus bus įrengti vidutinio greičio matuokliai:
Daugiau naujienų skaitykite čia.