Stulpelių niokotojai pasislėpti nepavyko: Kauno pareigūnai įkaušusią pažeidėją surado per pusantros valandos

Lrytas.lt / Arūnas Karaliūnas 2022/12/26 12:03

Prieš penkerius metus Kaune pradėti statyti maždaug metro aukščio stulpeliai ir juos jungiančios metalinės grandinės tapo ne tik užkarda pėstiesiems, bet ir nevaldomų automobilių gaudykle.

Atitvarai gruodžio 15-ąją smarkiai nukentėjo Parodos gatvėje, kai automobilis išvertė apie 10 stulpelių, o vairuotojas spruko iš įvykio vietos. Parodos gatvės įkalne dideliu greičiu kylantis automobilis užšoko ant šaligatvio ir tiesiog nušlavė stulpelius.

Liudininkai pasakojo, kad keli netoliese ėję pėstieji šoko į pusnis ir smūgio išvengė, o automobilis nulėkė tolyn.

Sučiupo įkaušusią moterį

Pasak liudininkų, tai buvo tamsios spalvos automobilis, o pagal įvykio vietoje likusias žibintų nuolaužas ir kitas detales buvo galima spręsti, kad stulpelius išvartė BMW. Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato budėtojai labai greitai sužinojo ir automobilio valstybinius numerius, kuriuos įsidėmėjo pro šalį važiavę vairuotojai.

Prasidėjo automobilio savininko paieška. Praėjus maždaug pusantros valandos po įvykio jis buvo rastas Rimvydo gatvėje esančioje aikštelėje. Stulpelius išties išvartė BMW, o prie jo vairo sėdėjo 50 metų moteris, kuriai nustatytas lengvas girtumo laipsnis (1,15 promilės).

Kaltininkai tikisi išsisukti

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius pasakojo, kad šiemet retro stulpeliai Kaune nukentėjo 26 kartus, net 12 atvejų kaltininkai pasišalino iš įvykio vietos ir nebuvo nustatyti.

Žala siekė 16 tūkst. eurų, daugiau kaip pusę jos atlygino draudimo bendrovės. Įprastai vieno eismo įvykio metu nukenčia 1–2 stulpeliai, tačiau kelis kartus per metus vienu metu išvartoma net 10. Tokie įvykiai dažniausiai fiksuojami Kauno centre – Parodos, Birštono, K.Donelaičio, K.Petrausko gatvėse, tačiau būtent šioje miesto dalyje jų daugiausia pristatyta.

Pasak M.Matusevičiaus, pagrindinė įvykių priežastis – saugaus greičio nesilaikymas. Žiemą vairuotojus klupdo ir slidi danga. Mieste jau iškilo daugiau kaip 8000 stulpelių, o bendras grandinės ilgis viršija 10 kilometrų.

Pastaraisiais metais naujose vietose stulpelių statoma mažai – pernai jie iškilo tik Šv.Gertrūdos gatvės atkarpoje. Kai kuriose Senamiesčio gatvėse statomi tik stulpeliai be grandinių. Jie skirti užtverti kelią automobiliams patekti į draudžiamas zonas ar paskatinti vairuotojus tvarkingai statyti automobilius.

Sandėlyje visada turi atsargų

Stulpeliai pagaminti iš ketaus, o grandinės – plieninės, nudažytos milteliniu būdu. Juos prižiūrėti pavesta savivaldybės įmonei „Kauno gatvių apšvietimas“.

„Didžiąją dalį apniokotų stulpelių pavyksta suremontuoti ir jie grąžinami į vietą“, – pasakojo M.Matusevičius.

Savivaldybės atstovo žiniomis, visiškai suniokojama tik apie 10 proc. stulpelių, susijusių su eismo įvykiais.

„Įmonė visada sandėliuose turi atsargų ir esant reikalui statomi nauji stulpeliai“, – kalbėjo M.Matusevičius.

Vaizdo nesugadino, o saugumą padidino

Saugaus eismo specialistai neabejoja, kad stulpelių su grandinėmis naudojimas miesto gatvėse pasiteisino, tai estetiška priemonė nukreipti pėsčiuosius į pėsčiųjų perėjas bei kitas vietas, kur saugiai galima kirsti važiuojamąją dalį, taip pat apsaugoti šaligatvius ir pėsčiųjų erdves nuo netvarkingai statomų automobilių.

Užtvarai atlieka ir kitą funkciją – jie miesto gatvėse tiesiog gražiai atrodo, tačiau vis dėlto svarbesnis tikslas – užkirsti kelią nedrausmingiems pėstiesiems. Stulpeliai tikrai nėra nepajudinami ir taip elgiamasi dėl vienos paprastos priežasties – visos eismo saugumo priemonės montuojamos taip, kad susidūrimo metu nukentėtų jos, o ne žmogus ar automobilis.

Tiek stulpelius, tiek kelio ženklus būtų galima įbetonuoti gerokai tvirčiau, tačiau tuomet padidėtų tikimybė, kad susidūrimo metu žmonės patirs sužalojimų.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA