Seimas spręs, ar nuo 2022-ųjų liepos atsisakyti fiksuoto loterijų ir lošimų mokesčio ir pereiti prie lošimo organizatorių gaunamų grynųjų pajamų apmokestinimo nustatant procentinę dalį nuo faktiškai lošėjų statomų sumų ir išmokėtų laimėjimų skirtumo.
Parlamentarai po pateikimo bendru sutarimu antradienį priėmė svarstyti dviejų – Azartinių lošimų bei Loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo pakeitimus, kuriais keičiama loterijų ir lošimų mokesčio apskaičiavimo tvarka. Toliau pakeitimų Seimas imsis gruodžio 7-ąją, kai apsvarstys komitetai.
Finansų viceministrės Vaidos Česnulevičiūtės-Markevičienės teigimu, naujoji tvarka padidins lošimų sektoriaus skaidrumą ir užtikrins teisingesnį apmokestinimą.
„Siekiame nustatyti aiškesnę, tolygią ir teisingesnę apmokestinimo sistemą“, – sakė ji.
Anot V. Česnulevičiūtės-Markevičienės, fiksuoto dydžio mokestis už lošimo įrenginį kvestionuotinas, nes jis nėra susijęs su uždirbamomis pajamomis – apyvartoms mažėjant, procentais išreikšta mokesčio dalis didėja, tuo tarpu esant ekonomikos pakilimui ir apyvartoms didėjant – procentais išreikšta mokesčio dalis sumažėja.
Pasak viceministrės, fiksuoto dydžio mokesčio taikymo tvarkos netobulumas išryškėjo per karantiną dėl koronaviruso.
„Kai 2020 metais, paskelbus karantiną, antžeminės lošimo organizavimo vietos buvo uždarytos, lošimų organizatoriai negalėjo vykdyti veiklos, bet privalėjo mokėti fiksuotą įrenginių mokestį, nors pajamų negavo“, – aiškino viceministrė.
Biudžeto ir finansų komitete dirbantis Lietuvos regionų frakcijos narys Andrius Palionis pareiškė įžvelgiantis kelias rizikas.
„Kada azartinių lošimų ar loterijų valdytojai valdo kelias įmones – turi lošimų organizavimo ir lošimų platinimo įmones, jos bus apmokestintos skirtingais pelno mokesčiais. Ar nebus taip, kad platinimo įmonės perims dalį lošimų pelno. Iš viso išnyks antžeminiai lošimų organizatoriai (dėl didesnio mokesčio tarifo – BNS) išnyks ir liks tik nuotoliniai lošimai“, – svarstė A. Palionis.
Tuo tarpu konservatorius Edmundas Pupinis prognozavo, kad nauja azartinių lošimų mokesčio apskaičiavimo tvarka pakenks mažiausiems lošimų organizatoriams.
„Bus per didelė našta“, – teigė jis.
„Darbiečių“ frakcijai priklausantis Artūras Skardžius tikino, kad pataisomis proteguojami nuotolinių azartinių lošimų organizatoriai.
Dabar organizuojant lošimus A kategorijos automatais, B kategorijos automatais ir stalo lošimus, mokamas fiksuotas loterijų ir lošimų mokestis už kiekvieną lošimų veiklos leidime nurodytą lošimo įrenginį: už A kategorijos lošimo automatą – 260 eurų per mėnesį, už B kategorijos lošimo automatą – 130 eurų per mėnesį, už ruletės, kortų arba kauliukų stalą – 2,3 tūkst. eurų per mėnesį.
Kitų rūšių lošimams taikomas mokestis skaičiuojamas nuo lošėjų statomų sumų ir lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų skirtumo: organizuojant bingą, totalizatorių, lažybas, taikomas 18 proc. mokesčio tarifas nuo lošėjų statomų sumų ir lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų skirtumo, o organizuojant nuotolinius lošimus – 13 procentų.
Todėl teikiamu įstatymo projektu siekiama konvertuoti dabar mokamą fiksuotą mokestį į procentinį dydį – lošimų stalams, A kategorijos ir B kategorijos lošimo automatams siūloma nustatyti mokestį, kuris sudarytų 18 proc. nuo lošėjų statomų sumų ir lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų skirtumo.