Kadaise vienos dienos renginys, skirtas padėti Kauno technikos kolegijos (KTK) studentams geriau susipažinti su galimais darbdaviais ar rasti praktikos vietą, šiemet ūgtelėjo iki savaitės trukmės nuotolinių renginių ciklo, sulaukusio itin didelio susidomėjimo.
Atlyginimai siekia ir 4000 eurų
Arti 30-ies modernių, Kaune įsikūrusių, tačiau savo veiklą visame pasaulyje vystančių kompanijų pristatė save potencialiems savo darbuotojams, kurie šiuo metu žinias kaupia inžinerijos kalvėje – Kauno technikos kolegijoje.
Itin didelio studentų susidomėjo sulaukė paskutinius keletą dešimtmečių smarkiai augusi, nors šiandien ir šiek tiek pandemijos pristabdyta aviacijos sritis. Pasak „Avia Solutions Group“ personalo departamento direktorės Ingos Staniūnės, aviacija nesustojo, o praktikantų bei reikalingų specialistų poreikis išlieka toks pat aktualus kaip ir iki pandemijos.
„Pandemija stipriau palietė avialinijas, tačiau „Avia Solutions Group“ veikla yra labai plati. Lėktuvų priežiūros, remonto sritis nesusitraukė, todėl mūsų įmonių grupė išliko stipri ir net žengė į kitas rinkas.
Neabejojame, kad netrukus pandemija atsitrauks ir aviacija vėl šoktelės, ir įgaus tuos pačius augimo mastus kaip ir iki tol. Žinoma, mažesniems žaidėjams gal sudėtingiau. Dabar metas, kai daug kas keičiasi, vieni jungiasi su kitais, įsigyjamos mažesnės įmonės, o didžiosios tampa dar stipresnėmis.
Taip ir mūsų grupė veiklos apsukų nemažina. Visada ieškome potencialių darbuotojų ir praktikantų. Besidominčių karjeros galimybėmis šioje srityje visada yra. Per mėnesį mūsų karjeros puslapį aplanko apie 10 000 vartotojų ir gauname apie 300 gyvenimo aprašymų. Tai yra stabilus, ženkliai nekintantis skaičius.
Šiai dienai, vasaros laikotarpiui, jeigu bus sėkminga vakcinacija, galėtume priimti 20-40 studentų praktikai. Labai džiugu, kad po praktikos virš 20% studentų pagal galimybes lieka dirbti mūsų grupėje“, – sako „Avia solution group“ personalo departamento direktorė.
I. Staniūnės teigimu, „Avia solution group“ įmonių grupėje, inžinerinę karjerą galima planuotis įvairiomis kryptimis, o atlyginimai sektoriuje gali svyruoti nuo 700 iki 4000 eurų ir daugiau. Tiesa, maksimumas galimas tuomet, jeigu darbuotojas yra keliaujantis ir dirba ne Lietuvos bazėse.
„Karjeros galimybės yra tikrai plačios. Tik žengiant šiuo keliu būtina turėti daug užsispyrimo ir noro mokytis, nes to reikės visada. Nors patys mokslai ir teorinių modulių išklausymas netrunka ilgai, tačiau kelias nuo mechaniko iki sertifikuoto inžinieriaus gali užsitęsti ir kelis metus.
Pavyzdžiui, jums reikia įgyti atitinkamas kompetencijas atliekant vienas ar kitas užduotis. Lėktuvas gali ir stovėti angare, tačiau jame nebus tokio gedimo ar technologijos, kurios reikia jums. Taip gali tekti laukti savo reikalingos užduoties ir metus. Tad čia dar kartą noriu pabrėžti, kad būtinas atkaklumas, siekiant užsibrėžto tikslo.
Taip pat yra ir su darbo užmokesčiu. Startuojantys specialistai pradeda su 700 eurų atlygiu į rankas. Vėliau viskas priklauso nuo kvalifikacijos ir kategorijos. Atlyginimas gali siekti 1500 eurų, tapus sertifikuotu inžinieriumi ir 2000-2500 eurų. Svarbiausia atkaklumas, žingeidumas ir noras tobulėti“, – galimybes pristato ir jaunus specialistus rinktis Orlaivių mechanizmų techninio eksploatavimo specialybę skatina rinktis „Avia solution group“ personalo departamento direktorė I. Staniūnė.
Kompanijos apmoka studijas
Vienos didžiausių Lietuvoje kelių priežiūros įmonių AB „Kelių priežiūra“ komunikacijos skyriaus vadovės Giedrės Čekavičienės teigimu, jų įmonė tvarko virš 21000 km valstybinės reikšmės kelių ir turi daugiau kaip 2300 darbuotojų.
Tačiau, augant darbų apimtims ir keičiantis kartoms, reikalingas nuolatinis pastiprinimas.
„AB „Kelių priežiūra“ darbų apimtys yra labai plačios, todėl įmonės kolektyvas yra išties didelis ir išsidėstęs visos šalies mastu. Natūralu, kad dalis darbuotojų, labai patyrusių specialistų pamažu artėja link pensinio amžiaus.
Jie savo sukauptas žinias ir patirtį turi perduoti jauniems specialistams, kurie ilgainiui juos pakeis. Dalį specialistų išugdome mūsų mentorystės programoje. Tačiau tikrai visada laukiame Kauno technikos kolegijos ir kitų aukštųjų mokyklų studentų, ir kviečiame juos atlikti praktiką pas mus ar įsidarbinti. Tokios karjeros mugės yra puiki proga visiems susipažinti, paklausti rūpimų klausimų ar tiesiog betarpiškai ir nuoširdžiai pabendrauti, tad visada dalyvaujame su dideliu noru“, – atvirauja G. Čekavičienė.
Pasak AB „Kelių priežiūra“ atstovės, jų kompanijoje visada yra laukiami, motyvuoti ir užsidegę noru tobulėti žmonės, kuriems visos durys yra atviros, o kompanija siūlo ir savo paramą, siekiant užsibrėžtų tikslų.
„Visada ieškome motyvuotų ir norinčių šioje srityje dirbti žmonių. Dažnai tokie žmonės užauga šeimose, kur artimieji yra prisilietę prie kelių inžinerijos. Pavyzdžiui, turime darbuotoją, kuris nuo 16 metų padirbėdavo vienoje iš kelių tarnybų. Tada pasirinko kelių inžinerijos studijas ir atėjo dirbti į mūsų įmonę.
Šiandien jis yra regiono vadovas. Tokių istorijų yra ir daugiau. Svarbu, kad žmogus gyventų ta profesija. Jei tai matome, esame pasiryžę studentams sumokėti už jų studijas, investuoti į mokymus, skirti stipendijas ir padėti kaip tik galime“, – studentus rinktis kelių inžineriją motyvuoja AB „Kelių priežiūra“ komunikacijos skyriaus vadovė G. Čekavičienė.
Panašios nuomonės yra ir UAB „Elmova“ įmonės, besispecializuojančios elektros ir telekomunikacijų montavimo darbuose, gamybos vadovas Artūras Merkys. Jis tvirtina, kad jų kompanija, vertindama kiekvieną studentą, praktikų metu jiems moka stipendijas.
„Labai vertiname kiekvieną darbuotoją ar praktikantą, kuris prisijungia prie mūsų komandos. Mūsų įmonės filosofija tokia, kad jei studentas atlieka praktiką, čia jis tampa lygiaverčiu nariu, kuris darbuojasi visą dieną. Todėl jis ir atlygį gauna už savo darbą. Jei nori ir gali, taip pat yra galimybė dirbti ir apmokamus viršvalandžius.
Mes visada studentus kviečiame ne tik 4 privalomoms praktikos savaitėms, bet ir laukiame jų visą vasarą, o po to norintiems ir gabiems pasiūlome ir darbo vietą. Kasmet sulaukiame 5-6 studentų, o dirbti lieka tik vienas. Tad šį skaičių tikrai galima būtų didinti, nes gerų specialistų mums visada reikia“, – sako A. Merkys.
„Elmova“ gamybos vadovo nuomone, specialistų poreikis auga dėl kelių skirtingų priežasčių.
„Didėja darbų apimtys, dirbame ir Vilniaus oro uoste, ir prie tiltų, ir viadukų apšvietimo, ir kitų projektų. Visiems šiems projektams aptarnauti reikia atitinkamų pajėgumų. Taip pat pati specialistų rinka šiek tiek sensta. Nemaža dalis patyrusių elektros inžinierių jau artėja prie pensinio amžiaus.
Geriems specialistams užauginti neužtenka tik baigti studijas. Po to reikia keleto metų praktikos, pažinti skirtingus objektus, suprasti darbo specifiką, sukaupti reikiamą patirtį. Tik tada jau gali būti rimtu specialistu ir galvoti apie tolimesnę karjerą, savo komandą.
Žvelgiant į rinką, specialybė tikrai perspektyvi ir paklausti. Darbo užmokestį patirties turinčiam specialistui galima skaičiuoti nuo 1000 eurų. Svarbu, kad tik žmogus norėtų dirbti ir mokytis, o tada viskas pasiekiama ir įmanoma.
Tad labai džiaugiamės, kad turime galimybę bendradarbiauti su Kauno technikos kolegija, kuri ruošia motyvuotus ir ambicingus jaunus žmones. Karjeros mugės mums visada yra labai naudingos ir leidžia surasti kasmet vis naujų talentų“, – tikina A. Merkys.
Gamybos nepaveikė net pandemija
Keletą dešimtmečių medžiagų apdirbimo srityje dirbančios UAB „Baltec CNC Technologies” vyriausiojo technologo Edvino Dubinsko teigimu, COVID-19 pandemija šio sektoriaus beveik nepalietė, todėl augimas nesustojo ir naujų specialistų poreikis vis dar yra labai didelis.
„Esame inovatyvi įmonė, kuri gamina tikslius mechaninius komponentus. Mūsų detalės yra naudojamos automobilių, įvairios paskirties mašinų gamybos, medicininės reabilitacinės technikos ir energetikos pramonės šakose. Veiklos spektras yra labai platus, todėl pandemija mums didelės įtakos nepadarė. Žinoma, šiek tiek primažino automobilių pramonės sritį, tačiau kitur nesustojome.
Įmonė ir toliau sparčiai automatizuoja gamybos procesus. Fizinį darbą stengiamasi perduoti įrenginiui, įskaitant ir pačio įrenginio aptarnavimą. Šiandieninis mūsų darbuotojas, buvęs medžiagų apdirbimo inžinerijos studentas, turi mokėti valdyti ne tik įrenginį su kuriuo dirba, bet ir kitą įrenginį, kuris aptarnauja jo įrenginį. Šiuo atveju robotą.
Tad mums visada reikalingi žmonės, kurie drąsiai žengia į pokyčius, šiuolaikines kompiuterines technologijas ir be didesnių problemų jas įgunda naudoti. Juk visi modernūs gamybos įrenginiai turi valdymo pultą ar ekraną, per kurį sudarome tam tikrą veiksmų seką ir atliekame paleidimo darbus. Šiai dienai galėtume priimti iki 10 žmonių. Rinkos galimybės yra labai didelės. Kol kas pramonę stabdo tik šioje sferoje norinčiųjų dirbti žmonių deficitas“, – situaciją pristato E. Dubinskas.
Pasak UAB „Baltec CNC Technologies” vyriausiojo technologo, norint išspręsti reikalingų specialistų trūkumo problemą, reikėtų daugiau skirti dėmesio profesiniam orientavimui ir mitų griovimui.
„Dar nuo seno yra susiformavęs stereotipas, kad prasčiau besimokantys eina į tam tikras pramonės šakas nekvalifikuotam darbui, o geriau besimokantys renkasi medicinos, teisės ar kitas sritis. Čia yra bendrosios kultūros ir savimonės problemos. Trūksta bendrojo lavinimo mokyklose profesinio orientavimo.
Jau mokyklose reikėtų parodyti pramonės svarbą, ateinančią, tiksliau būtų sakyti jau atėjusią ketvirtą pramonės revoliuciją, technologijų diegimą į šį sektorių ir jas valdyti gebančių specialistų poreikį. Labai smagu, kad turime tokius renginius, kur galime parodyti kas esame, su kokiais pasaulio gigantais dirbame ir kokios didelės galimybės laukia čia dirbančių žmonių“, – prisijungti kviečia UAB „Baltec CNC Technologies” vyriausiasis technologas E. Dubinskas.