Kol Nemuno saloje kyla nauji nacionalinės reikšmės pastatai, šalia Kauno tęsiami ne ką mažiau įspūdingi infrastruktūros projektai. A1 magistralėje ties Giraite jau šiemet bus pastatytas viadukas su atskiru pėsčiųjų tiltu, taip pat nutiesti keli kilometrai jungiamųjų kelių bei įrengtos trys žiedinės sankryžos. Įgyvendinus projektą, avaringam vieno lygio Giraitės apsisukimui vairuotojai galės tarti „sudie“.
Du viadukai, trys žiedai ir ne tik
Kaip „Kas vyksta Kaune“ pateiktame komentare nurodė Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas, pasibaigus technologinei pertraukai, valstybinės reikšmės kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 102,90-107,00 km ruože planuojama įrengti naują dangos konstrukciją lėtėjimo ir greitėjimo juostose.
„Šiuo metu pradėti vykdyti pėsčiųjų viaduko ir automobilių viaduko polių įrengimo darbai, jungiamųjų kelių žemės sankasos įrengimas ir kiti darbai“, – sakė S. Jansonas.
Minėtame kelio ruože be automobilių viaduko bus pastatytas pėsčiųjų viadukas, įrengta skirtingų lygių sankryža, abiejose magistralės pusėse jungiamuosiuose keliuose suformuotos trys žiedinės sankryžos. Bendras jungiamųjų kelių ilgis sieks 6,476 km, o abiem kryptimis juose bus įrengtos 37 nuovažos į aplinkinius vietinės reikšmės kelius.
Šioje atkarpoje panaikinus vieno lygio sankryžą, pažymėjo S. Jansonas, bus eliminuota susidūrimų tikimybė, be išvardytų statinių ir kelių bus įrengtas apšvietimas, triukšmo užtvaros bei kitos inžinerinės priemonės, užtikrinančios saugą bei tinkamą eismo organizavimą.
102,90-107,00 km kelio ruožas patenka į transeuropinio tinklo „Via Baltica“ plėtros projektą ir po rekonstrukcijos atitiks tarptautinius techninius ir saugos standartus. Darbus baigti planuojama 2021 m. lapkričio mėn.
Už daugiau nei 17 milijonų rekonstruoja „Autokausta“
Dėl magistralės ruožo ties Giraite atnaujinimo LAKD pernai rudenį rankomis sukirto su bendrove „Autokausta“, kuri vykdo ne vienas dideles statybas ir Kauno mieste. Sutarties vertė siekia 17,5 mln. eurų, o darbai turi būti atlikti per aštuonis mėnesius nuo sutarties įsigaliojimo neįskaitant kasmetinės trijų mėnesių technologinės pertraukos.
Sutartis pasirašyta 2020 m. spalio 28 d., o įsigaliojo lapkričio 11 d., kai rangovas pateikė pirkimo dokumentų reikalavimus atitinkantį draudimo laidavimo raštą. Projektas finansuojamas Kelių priežiūros ir plėtros programos bei Europos Sąjungos investicijų lėšomis.
LAKD duomenimis, viešajam rangos darbų pirkimo konkursui buvo pateikti septyni pasiūlymai, kurie vertinti pagal ekonominį naudingumą, kai geriausias pasiūlymas atrenkamas atsižvelgiant į kainos ir kokybės kriterijų santykį. Šiame pirkime kokybiniai kriterijai – darbų atlikimo terminas mėnesiais, papildoma garantinio termino trukmė metais ir kaina.
Darbai verda nuo Vilniaus iki Klaipėdos
Kaip kovo viduryje oficialiai pasibaigus technologinei pertraukai skelbė LAKD, jau rugsėjį A1 kelio 99,29-100,47 km numatoma baigti naujo tilto per Nerį ir viaduko per Jonavos gatvę statybas. Be darbų, vykdomų ties Giraite, aštuoniuose magistralės ruožuose nuo Kauno link Klaipėdos bus atliekamas paprastasis kelio remontas.
Kleboniškio tilto statybos
Įgyvendinant magistralinio kelio projektą, ruože nuo Vilniaus iki Kauno taip pat keičiami apsauginiai atitvarai skiriamojoje juostoje, tam tikrose vietose įrengiamos tinklo tvoros nuo laukinių gyvūnų. Rekonstruojamos greitėjimo ir lėtėjimo juostos, įrengiami pėsčiųjų takai ir perėjos skirtingame lygyje, montuojamos greičio valdymo ir įspėjimo sistemos, įrengiamas apšvietimas bei atliekami kiti darbai.
Daugiau šia tema
LAKD nurodo, kad šiais metais bus tęsiamas ir „Via Baltica“ kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 56,83-97,06 km ruožo projektavimas, planuojama pabaigti žemės paėmimą visuomenės poreikiams. Taip pat planuojama pradėti rengti priešprojektinius sprendinius „Via Baltica“ daliai nuo Kauno iki Latvijos sienos – valstybinės reikšmės magistralinių kelių A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai ir A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga atitinkamiems ruožams.