5 Eur už valandą – tiek gali tekti pakloti, jei prie vienos iš maisto prekių parduotuvių nakčiai būsite palikę savo automobilį. Bendrai prekybos tinklų atstovai tvirtina, kad aikštelių apmokestinimas būtinas ir daugiausia yra susijęs su gyventojų nuolat ten paliekamomis transporto priemonėmis, kurios vėliau užima klientų vietas. Anot jų, pasitaiko ir tokių atvejų, kada mašinas tenka paprasčiausiai nutempti.
Valanda – 5 Eur
„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė „Delfi“ pasakojo, kad prekybos tinklas laikosi pozicijos, jog automobilių stovėjimo aikštelės prie parduotuvės pirmiausiai yra skirtos klientams, o ne daugiabučių, esančių šalia, gyventojams.
„Norime sudaryti sąlygas kuo patogiau apsipirkti, dėl to kai kuriose aikštelėse esame nustatę mokesčius už ilgesnį automobilio statymą. Lietuvoje iš viso turime 54 parduotuves, apmokestinta yra mažiau nei pusė prie jų esančių aikštelių – viso 23“, – tikino ji.
Atstovė pasakojo, kad daugeliu atvejų mokestis yra pradedamas taikyti po 1,5 valandos tiek dienos, tiek nakties metu, kadangi toks laikas, kaip pabrėžė, yra pakankamas apsipirkimui.
„Žiemos metu, ypač esant sniegui, naktimis vykdomas automobilių aikštelės valymas, todėl nakties metu pastatyti automobiliai sukeltų keblumų kokybiškai šią funkciją atlikti“, – tikino L. Skersytė.
Tiesa, jei automobilį nakčiai planuojate palikti vienoje iš šio prekybos tinklo aikštelių, reikėtų žinoti, kad valanda stovėjimo nuo 23 val. vakaro iki 7 val. ryto kainuoja 5 Eur, o kaina, kaip informavo atstovė, pastaruoju metu nesikeitė.
Kiek prekybos tinklas surenka mokesčių už automobilių parkavimą, L. Skersytė sakė patikslinti negalinti, nes, kaip teigė, aikšteles administruoja įmonė „Unipark“.
Už pusvalandį – 2 Eur, kreipiasi ir į policiją
„Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė taip pat teigė, kad prie „Maxima“ parduotuvių esančios automobilių stovėjimo aikštelės yra skirtos klientams, atvykusiems apsipirkti, o nepaisant to, ar jose yra įrengtos automatinės kelio užtvaros, ar jų nėra, tai – ribotos trukmės automobilių stovėjimo aikštelės.
„Automatinės kelio užtvaros šiuo metu yra įrengtos prie šešių „Maxima“ parduotuvių Vilniaus mieste, taip pat Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir Palangoje.
Atvykusiems apsipirkti į „Maximos“ parduotuves nemokamai laikyti automobilį galima 2–3 valandas, priklausomai nuo konkrečios vietos. Tam, kad būtų išvengta nesusipratimų, prašome klientų atkreipti dėmesį, koks yra nemokamas automobilio stovėjimo laikas.
Ši trukmė yra nustatoma pagal tai, kad pirkėjas patogiai ir neskubėdamas galėtų apsipirkti. Pavyzdžiui, prie didesnio formato „Maxima“ parduotuvių, nemokamas automobilio stovėjimo laikas yra ilgesnis nei prie mažesnių parduotuvių“, – teigė ji.
E. Dapkienė taip pat aiškino, kad apmokestinimas už papildomą automobilio stovėjimo laiką nėra naujiena, toks mokestis skaičiuojamas jau kelerius metus, o įkainiai už papildomą automobilio stovėjimo laiką priklauso nuo konkrečios vietos.
„Pavyzdžiui, Vilniaus mieste papildomas apmokestinimas skaičiuojamas kas pusvalandį ir kaina siekia 2 Eur“, – teigė ji.
Prekybos tinklo atstovė tikino, kad per naktį prie šio tinklo parduotuvių palikti automobilius bendrai yra draudžiama, o pagrindinė to priežastis yra ta, kad automobilių stovėjimo aikštelės po parduotuvės darbo valandų yra valomos, todėl automobiliai trukdytų atlikti valymo darbus.
„Tais atvejais, jeigu automobilis kelias dienas ar ilgesnį laiką stovi prie „Maxima“ parduotuvės, kreipiamės į policiją dėl jo patraukimo, tačiau tai yra išimtiniai atvejai“, – sakė ji.
Ėmėsi eksperimento
„Rimi Lietuva“ nekilnojamojo turto skyriaus vadovas Mindaugas Žilinskas teigė, kad pirmoji apmokestinta šio tinklo automobilių aikštelė buvo dar 2015-aisiais, o iš viso tokių šiandien yra aštuonios.
„Sprendimas jose diegti užtvaro sistemą buvo priimtas siekiant užtikrinti, kad apsipirkti atvykę pirkėjai turėtų galimybę be didelių problemų patogiai pasistatyti automobilius.
Iki užtvaro įdiegimo, aikštelėse automobilius neribotam laikui palikdavo aplinkinių namų gyventojai, šalia veikiančių įstaigų darbuotojai, todėl pirkėjams kildavo sunkumų rasti laisvų vietų“, – aiškino jis.
Anot M. Žilinsko, daugiausiai „Rimi“ tinklo valdomose stovėjimo aikštelėse pirkėjai nemokamai automobilius gali palikti dvi valandas, retesniais atvejais – nuo vienos iki pusantros valandos.
„Kiekviena papildoma valanda vėliau kainuoja 2 Eur“, – sakė jis ir tikino, kad pastaruoju metu kainos nesikeitė.
Taip pat atstovas sakė, kad praėjusį rudenį „Rimi“ suteikė galimybę prie vienos iš parduotuvių automobilius nuo 22 iki 8 val. ryto nemokamai statyti ir aplinkiniams gyventojams.
„Tai pirmas bandymas atverti aikštelę aplinkinių rajonų bendruomenei ir taip padėti spręsti automobilių parkavimo vietų trūkumo problemą šiame sostinės rajone.
Įvertinsime šio bandymo rezultatus ir, jei nesusidursime su piktnaudžiavimo atvejais, tuomet tikrai svarstysime galimybę plėsti šią paslaugą ir kituose „Rimi“ tinklo objektuose“, – sakė jis ir pridūrė, kad Kedrų gatvėje, prie „Rimi“ gyvenantys ir dirbantys vilniečiai taip pat turi galimybę išsinuomoti stovėjimo vietą aikštelėje ilgesniam laikui.
M. Žilinsko teigimu, pasitaiko ir tokių atvejų, kada automobilius iš aikštelių tenka tiesiog nutempti.
„Pasitaiko atvejų, kai aikštelėse automobiliai, tarp jų – ir akivaizdžiai seni, nebenaudojami, paliekami neribotam laikui ir tenka rūpintis jų nutempimu“, – sakė jis.
Stato biurų darbuotojai
Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė teigė, kad prie šio tinklo parduotuvių yra įrengti keli skirtingi automobilių statymo aikštelių variantai.
„Vienos jų yra nereguliuojamos, jose automobilių parkavimas yra nemokamas. Tokių aikštelių prie „Iki“ parduotuvių yra didžioji dalis. Naktimis stovėjimas jose yra ribojamas KET ženklais.
Kitas prie parduotuvių įrengtas aikšteles administruoja trečiosios šalys, jos turi užtvarus ir automobilių numerių nuskaitymo sistemas. 2 valandos, kurių pakanka netgi dideliam apsipirkimui, pirkėjams šiose aikštelėse nekainuoja, o automobilį ilgesniam laikui čia galima palikti mokant nuo 1-2 Eur už valandą“, – sakė ji.
Pasak V. Budrienės, sprendimas apmokestinti aikštelę ar ne, dažniausiai priimamas stebint pirkėjų srautus ir poreikius. Kaip teigė, jeigu matoma, kad aikštelėse automobilius laiko, tarkime, aplinkinių ofisų darbuotojai, tada dažniausiai tokios aikštelės yra apmokestinamos. Pačių aikštelių kainos prie parduotuvių svyruoja priklausomai nuo parduotuvės vietos.
„Centrinėje miesto dalyje, kur daug biurų, didesni srautai, nesunaudojantis parduotuve, po 2 valandų, trečia valanda kainuoja iki 2,5 Eur. Kitur siekia apie 1 Eur“, – sakė ji.
Iš 150 parduotuvių apmokestintos 5
„Norfa“ atstovas Darius Ryliškis teigė, kad iš 150 veikiančių „Norfa“ parduotuvių mokamos aikštelės yra vos penkiose: 4 Vilniuje ir 1 Klaipėdoje, o jose valanda papildomo stovėjimo, praėjus 1,5 val. ar 2 val., kainuoja nuo 0,5 Eur iki 1 Eur už valandą.
„Yra apmokestinta labai nedaug aikštelių, turime 150 „Norfų“, tai tik 5 aikštelės yra apmokestintos.
Taip nuspręsta ne šiaip sau, viskas dėl to, kad jose turėjome problemų su gyventojų paliekamomis mašinomis, kai kilo problemų dėl pirkėjų, kurie norėjo ten pasistatyti mašiną, bet neturėjo kur. Todėl taip buvo nuspręsta“, – komentavo jis.
Daugiau naujienų skaitykite čia.