Senosios Kauno marių prieplaukos teritorijoje oficialiai atidaryta pirmoji Lietuvoje motorlaivių akademija. Joje jau pradėjo treniruotis mažieji vandens sporto entuziastai. Naujam gyvenimui prikelta erdve ateityje galės mėgautis ir suaugusieji – čia veiks uždaras paplūdimys bei individualūs užsiėmimai motorlaivių mylėtojams.
[galerija kiek=”20″]
Kauno marias jaunieji motorlaivių entuziastai raižo jau kelias savaites. Vidaus vandens kelių direkcija, bendradarbiaudama su Lietuvos motorlaivių federacija, čia įkūrė vienintelę šalyje akademiją, kurioje šio sporto pagrindų, saugaus ir atsakingo elgesio vandenyje mokomi vaikai bei paaugliai, rašoma pranešime spaudai.
„Dar iš viso pasaulio tebevažiuoja reikiama motorlaivių sportui įranga, todėl kol kas galime treniruoti ne visų amžiaus grupių mažuosius. Jauniausiam akademijos auklėtiniui nėra nė šešerių, bet jo noras siekti sportinių aukštumų – didžiulis“, – sakė Lietuvos motorlaivių federacijos prezidentas, vienintelis Lietuvos F2 vandens formulių lenktynininkas ir šios klasės dukart Europos vandens formulių čempionas Edgaras Riabko.
Jau nupirkti šeši skirtingo pajėgumo motorlaiviai, kuriuos valdyti mokysis akademijos mokiniai, pagal amžių suskirstyti į šešias grupes. Berniukams ir mergaitėms bus suteikta galimybė susipažinti ir išmokti valdyti „Formula Future” klasės motorlaivius. Tai unikali ir vienintelė Lietuvoje galimybė ne tik gauti teorinių žinių, bet ir išbandyti motorlaivius, pasivaržyti su bendraamžiais ir dalyvauti varžybose.
VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos vadovas Vladimiras Vinokurovas džiaugiasi, kad Lietuvos motorlaivių akademija kuriasi senojoje Kauno marių prieplaukoje. Ji tvarkoma ir po truputį prikeliama antram gyvenimui. Direkcija, palaikydama akademijos veiklą, leido naudotis krantine, aikštele ir teritorijoje statyti elingą bei pagalbines persirengimo patalpas.
„Valstybės įmonės turi eiti į visuomenę ir bent minimaliai prisidėti prie tokių edukacinių iniciatyvų”, – kalbėjo V.Vinokurovas.
Iki šiol dabartinėje akademijos teritorijoje ir vykdavo bei ateityje tebevyks motorlaivių varžybos.
Apskritai motorlaivių sporto Lietuvoje gyvavimo pradžia laikoma 1953 metų liepos 19 diena, o ištakos yra būtent Kaune, kur ir susibūrė šio vandens sporto entuziastai. Ilgametis motorlaivininkas, motorlaivių sporto treneris, teisėjas Valdemaras Petrūnas iki šiol išsaugojęs ir pirmojo susirinkimo protokolą.
Lietuvos sportininkai dalyvauja įvairių klasių motorlaivių varžybose, iš kurios ryškiausios F2. Čia laivų greitis siekia maždaug iki 200 kilometrų per valandą. Pasaulyje rengiamos ir F1 varžybos. Jose galingi motorlaiviai išvysto dar didesnį, iki 250 kilometrų per valandą greitį.
Pirmosios šio sezono UIM varžybos – Europos čempionatas, prieš keletą dienų vyko Kupiškyje. Jame GT15 bronzos medaliu pasipuošė Nida Kilinskaitė. Dar vienas lietuvis sportininkas Naglis Riabko šioje klasėje užėmė 15 poziciją. OSY-400 klasėje sidabrą iškovojo Gintaras Marcinkus, o bronzą – Arvydas Dranseika. GT30 klasėje ketvirtoji vieta atiteko Mantui Kukcinavičiui.
Šios trys klasės yra vienos iš populiariausių motorlaivių varžybose, todėl Lietuvoje sulaukta gausaus dalyvių skaičius iš visos Europos.