Ateities drabužių parduotuvės arba sveiki atvykę į „KOKO“ – Kas vyksta Kaune

Ateities drabužių parduotuvės arba sveiki atvykę į „KOKO“

„KOKO“ boutique nuotr.

Dar vos prieš penkis metus paklausia ir visų mėgiama drabužių parduotuve buvo laikoma ta, kurioje buvo galima rasti kuo daugiau ir kuo įvairesnių drabužių – tam, kad būtų patenkinti įvairūs klientų skoniai ir poreikiai. Lentynos lūždavo nuo įvairovės, parduotuvės atstovaujamų prekių ženklų pasirinkimas – taip pat būdavo labai platus. Svarbiausiai buvo drabužių spalvos, raštai ir formos, o drabužių kokybė, prekių ženklų filosofija, tvarumo aspektai rūpėjo tik labai siauram ratui žmonių. Tačiau šiandien viskas yra kitaip.

„KOKO“ boutique, įsikūręs Kauno senamiesčio M. Valančiaus gatvėje, duris atvėrė prieš aštuonerius metus. Nuo gyvavimo pradžios iki šiandien, parduotuvės koncepcija smarkiai kito – pirmaisiais gyvavimo metais parduotuvė atstovavo įvairius Lietuvos ir užsienio kūrėjus. Šiandien boutique – kitoks.

Per aštuonerius metus parduotuvė pažino savo klientus, jų poreikius, išgrynino savo verslo kryptį, o kas svarbiausiai – reagavo į besikečiančias vartotojimo tendencijas ir pasaulyje vykstančius klimato krizės padarinius.

Mada yra viena labiausiai mūsų planetą alinančių industrijų, kuri išmeta iki 10% viso pasaulio šiltnamio efektą sukeliančių dujų, o tai yra daugiau nei visų tarptautinių skrydžių ir jūrų transporto išmetamieji teršalai kartu sudėjus. Mados pramonei yra gausiai naudojami žemės ištekliai, tokie kaip vanduo ir energija, ką jau kalbėti apie sunkiai įsivaizduojamus kiekius atliekų, kurias sukuria mada bei mados vartotojai.

Anot „KOKO“ savininkės Indrės Šmigelskienės, klimato krizė ir beiskeičiantys vartotojų įpročiai ir tapo „KOKO“ pokyčių stimulu ir įkvėpimu.

„Mes jau nesame tik stilingų drabužių parduotuvė. Manome ir tikime, kad esame tvarios mados industrijos dalis, – vieta, kurioje galima rasti kruopščiai kuruojamą parduotuvės asortimentą, socialiai atsakingus ir kokybiškus prekių ženklus, kuriuos vienija tvarios mados ir tvaraus verslo principai, taip pat išpažįstamos vertybės ir inovatyvus požiūris.

Be to, per laiką pažinome savo klientus, todėl itin kruopščiai kuruojame ir atrenkame parduotuvės kolekcijas. Atsisakėme daiktų ir prekių ženklų, kurie šimtu procentu netenkino savo kokybe, taip pat ir tokių, kurie būtų sunkiai panaudojami ir būtų skirti tik vienetinėms progoms. Atvirkščiai, atsisukome į laikui nepavaldų dizainą ir klasiką. Vertiname aukštos kokybės natūralias medžiagas, klasikinius kirpimus“, – boutique vizijomis dalinasi Indrė.

I. Šmigelskienė / „KOKO“ boutique nuotr.

Modernios ir dinamišką gyvenimą gyvenančios moterys savo drabužinėms ieško lengvų sprendimų. Jos perka daiktus, kurie būtų paprastai derinami tarpusavyje, kurie tarnautų ilgą laiką ir nepabostų. Anot Indrės, toks reiškinys kaip spontaninis pirkimas apskritai dingsta ir ateityje turėtų visai išnykti – vartotojai tampa sąmoningesni, jie nori leisti sunkiai uždirbtus pinigus kokybiškiems ir tokiems daiktams, kurie teiktų emocinį džiaugsmą.

I. Šmigelskienė sako, kad klientės yra pasiryžusios už kokybišką daiktą sumokėti daugiau, nes žino, kad, tarkime, aukštos kokybės ir puikiai gulantis vilnos švarkas emociškai ir praktiškai atstos net kelis ne tokios aukštos kokybės švarkus.

„Mūsų klienčių rate yra moterų, kurios kardinaliai pakeitė savo drabužinę ir savo garderobą iš pagrindų atsinaujino pagal „KOKO“. Anot jų, spintoje atsilaisvino daug vietos, drabužių – labai minimaliai, tačiau jos visuomet turi ką rengtis“, – sako Indrė.

Todėl „KOKO“ parduotuvėje visuomet rasite nusistovėjusią klasikinę drabužių seriją, kuri kiekvieną sezoną yra papildoma keliais naujais gaminiais. Klientų patogumui galima rinktis iš anksto sudėliotus derinius, kuriuos nedidelis parduotuvės personalas vadina uniformomis. Tai savaitgalio, kasdienos, vakarinė ir kokteilinė uniformos.

„Turime ir tokių klienčių, kurioms formuojame spintos turinį, parenkame drabužius taip, kad jie lengvai derėtų vienas prie kito, galėtų būti miksuojami tarpusavyje. Tokios moterys dažniausiai yra užimtos, tad pasitikėdamos mūsų profesionalumu, šį darbą palieka mums. O joms patinka žinoti, kad turės kruopščiai sukuruotą garderobą įvairioms progoms – darbo susitikimams, kelionėms, šventėms“,- apie „KOKO“ kasdienybę užsimena Indrė.

„KOKO“ didžiuojasi būdami vieninteliai Lietuvoje, kurie turi galimybę atstovauti šiuo metu visame pasaulyje populiarų „Totême“ ženklą iš Švedijos, vertinamą modernios ir minimalistinės mados gerbėjų. Šio ženklo išskirtinumas yra tai, jog kolekcijos išlaiko vientisą klasikos kryptį, drabužiai pasižymi ramiais tonais – itin mėgiama „Totême“ spalvinė gama – juoda, balta, dramblio kaulo. Kolekcijos papildo viena kitą – naujų kolekcijų drabužiai puikiai dera su kelerių metų senumo eilutėmis.

„KOKO“ boutique nuotr.

Didelis dėmesys skiriamas aukštai audinių kokybei, o nuostabiausias dalykas yra tai, kad elegantiški ir net šiek tiek oficialūs drabužiai yra patogūs ir puikiai nugulantys ant kūno. Jei tai balti marškiniai – jie bus tankaus audimo, su stangria apykakle patogūs oversize kirpimo, todėl tinkantys įvairioms kūno formoms bei tokie, su kuriais būtų patogu vairuoti automobilį, vakarieniauti restorane, dirbti prie kompiuterio ar leisti laisvalaikį su vaikais.

Jei tai džinsai, tuomet jie bus pagaminti iš aukštos kokybės medvilnės, suteikiančių judėjimo laisvę. „KOKO“ parduotuvėje taip pat rasite nuostabius ir laikui nepavaldžius „Totême“ paltus, švarkus, sukneles – drabužius, kurie išliks dėvimi ir teiks džiaugsmą ilgus metus.

Dar vienas ženklas, pamėgtas meniškų ir konceptualumą vertinančių „KOKO“ klienčių – tai iš Latvijos kilusios kūrėjos Ketos Gutmanės linija. Šios kūrėjos kolekcijos yra ypatingos, nes kiekviena jų turi istoriją, gvildena aktualias temas ir perteikia išgyvenimus. Naudojami nepriekaištingos kokybės japoniški audiniai, kontrastuojantys lengvomis ir grubiomis tekstūromis. Daug dėmesio skiriama tradicinei rūbo modeliavimo kultūrai, kuomet ne maža dalis drabužių yra klasikinio vyriško kostiumo interpretacijos.

Parduotuvės asortimentą sudaro ne tik įvairių dydžių suknelės, megztukai, švarkai, palaidinės, lietpalčiai, maudymosi kostiumėliai, saulės akiniai, tačiau ir kokybiškos odinės rankinės, nišiniame kvepalų pasaulyje vertinami prancūziški „Nicolai parfumeur createur paris” bei šveicariški „Andy Tauer“ kvepalai. Be to, parduotuvėje gausu modernios ir kasdieninės juvelyrikos.

Pavyzdžiui, Miunchene gyvenanti juvelyrė Saskia Diez, pasitelkdama klasikines ir vintažines formas, kuria modernią, šiuolaikišką, originalią juvelyriką. Itin plati kolekcija bei naudojamos medžiagos – auksas, sidabras, krištolas, natūralūs akmenys, oda, medis, porcelianas.

„Alighieri“ prekės ženklas iš Londono, kurio kūrėja – indų kilmės Rosh Mahtani studijuodama italų literatūrą subrandino idėją kurti juvelyriką remdamasi italų poeto Dante Alighieri kūrinio „Dieviškoji komedija“ simbolika. Papuošalai gaminami iš auksuotos bronzos, sidabro, perlų bei stiklo.

„KOKO“ boutique nuotr.

Nors didžioji parduotuvės asortimento dalis yra skirta moterims, visgi čia galima rasti ir „unisex“ tipo drabužių – marškinėlių, džemperių ar kvepalų. Nors reikia pripažinti, kad dažniausia čia vyrai lankosi tam, kad įsigytų dovanas savo moterims. „Turime keletą vyrų klientų, kurie taip mumis pasitikti, jog leidžia mums parinkti dovanas savo nuožiūra, jas supakuoti“, – šypsosi Indrė.

Įdomu sužinoti, kaip atrenkamos kolekcijos. Indrė sako, kad ji pasikliauja savo intuicija ir žiniomis. Kolekcijų atrinkti vyksta į mados savaites Paryžiuje. Ten iš anksto yra suplanuoti susitikimai su „KOKO“ atstovaujamais prekių ženklais, kolekcijos atrenkamos ir užsakomos ateinantiems sezonams.

Susipažinus su „KOKO“ boutique iš arčiau, nekyla klausimų, kodėl šią drabužių parduotuvę pamilo išskirtinės, įdomius darbus ir spalvotus gyvenimus gyvenančios moterys ne tik iš Kauno, tačiau ir iš visos Lietuvos ar net užsienio.

„Mūsų stiprioji pusė – tai mūsų nuolatinė klientų bendruomenė, kurią mes be galo vertiname ir tausojame. Pas mus lankosi iš tiesų pačios ypatingiausios Lietuvos moterys – jos įdomaus gyvenimiško požiūrio, talentingos, stilingos, keliaujančios, išsilavinusios, energingos, meniškos, verslios. Su jomis kartu geriant kavą, išgirstame daugybę pasakojimų ir istorijų iš jų kelionių, profesinės kasdienybės. Jos mus įkvepia ir suteikia motyvacijos tobulėti kiekvieną dieną.

Įdomu tai, kad turime klientų ir iš užsienio, kurie viešėdami darbo reikalais Kaune, mus visuomet aplanko. Man, kaip savininkei, yra pats nuostabiausias jausmas pristatyti tokius mados ženklus, kuriais aš pati tikiu ir, kuriuos vertinu. Galiu tik padėkoti klientams už jų išpuoselėtą ir pasaulines tendencijas atitinkantį stiliaus pojūtį“, – sako „KOKO“ boutique savininkė ir vadovė Indrė.

Kyla klausimas – tad kokia yra prieš tai minėta ateities mados parduotuvės koncepcija? Ateities parduotuvė, visų pirma, turi turėti aiškų požiūrį ir filosofiją. Atitikti tam tikrą gyvenimo būdą gyvenančių vartotojų poreikius ir vizijas. Tai vieta, kurioje galima ne tik apsipirkti, tačiau kuria galima pasitikėti – formuojant naują garderobą, diskutuojant tvarios mados temomis, ar pasakojant savo kelionių įspūdžius.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Sponsored Video
Susijusios naujienos
Naujausios žinios
EismAS
112
Laisvalaikis
KULTŪRA
Verslas
Mokslas ir IT
SPORTAS
POLITIKA