„Raketa“ paruošta pirmajam keleiviniam reisui į Nidą: vasara nusimato karšta

Vėlyvą antradienio rytą prie Nemuno krantų saulės spindulius gaudę kauniečiai į veidą galėjo gauti ir gaivių vandens purslų. Virš upės vandenų grakščiai skriejančios „Raketos“ vaizdas šią vasarą Kaune bus įprastas – šiandien pakilęs parodomajam plaukimui, greitaeigis laivas švartuojasi prie buvusio „Combo“ klubo ir jau poryt į Nidą skraidins pirmuosius keleivius.

Suburzgia variklis, „Raketa“ palengva atsišvartuoja nuo Kauno žiemos uosto prieplaukos ir pajuda link Nevėžio santakos. Pasiekus kreiserinį greitį, šniokščiantis vėjas užima kvapą, prieš saulę tykštantys purslai dažo mažas vaivorykštes, o upės krantas bėga pro šalį neįprastai dideliu tempu. Kelios minutės ir horizonte pasirodo Raudondvario bažnyčios bokštai.

Šiandien laivas tik lengvai apšilo kojas žiniasklaidai ir lygiai taip pat sparčiai grįžęs prieš srovę grupelę žmonių su kameromis išleido buvusio „Combo“ klubo prieplaukoje. Čia netrukus būriuosis kitokią kelionę į pajūrį išmėginti norintys kauniečiai.

Pirmas reisas – šį ketvirtadienį

Kaip po parodomojo plaukimo konstatavo laivą prikėlusios viešosios įstaigos „Vandens kelias“ vadovas Nerijus Šilgalis, „Raketa“ stovi uoste, o ketvirtadienį, 9 val., iš buvusio „Combo“ klubo prieplaukos išplauks į pirmąjį šiais metais savo reisą. Antradienio rytą, anot verslininko, į pirmą kelionę buvo parduota apie pusę bilietų, savaitgalio plaukimams laivas beveik užpildytas.

„Susidomėjimas labai įvairus, savaitgaliams net po kelis staliukus rezervuoja didelės kompanijos, vidury savaitės žmonės prie jūros vyksta mažesnėmis grupėmis. Dabar daugiausia užklausų gauname liepai ir pirmai rugpjūčio pusei, tad matosi, kad tas periodas bus labai karštas. Šiuo laikotarpiu plauksime be jokių klausimų, o atėjus rugsėjui žiūrėsime, koks poreikis ir kokie bus orai“, – planus dėstė N. Šilgalis.

Jo teigimu, sentimentai žmones tikrai veikia, nors daugelis komentuoja, kad bilietų kaina aukštoka. „Ieškome sprendimų, kaip tą kainą sumažinti, suprantame situaciją. Bandysime pasiūlyti plaukimų šeimoms, suteikti galimybę nuvykti į pajūrį socialiai jautresniems sluoksniams. Komanda šiais klausimais dirba kaip įmanydama ir artimiausiu metu pranešime, kaip tai galėtų būti įgyvendinta“, – kalbėjo „Vandens kelio“ vadovas.

Įprasta vieta į vieną pusę su platintojo mokesčiu dabar kainuoja 51 Eur, prie lango – 61,10 Eur. „Raketa“ į Nidos senąją prieplauką ir atgal prie buvusio „Combo“ klubo Kaune kursuos tuo pačiu grafiku, kuris numatytas ir pernai: ketvirtadieniais bei penktadieniais išplauks 9 val. ir atgal kils 15.30 val., o išplaukus šeštadienį, į Kauną grįš sekmadienį. Laivas skrieja apie 60 km/val. greičiu, kelionė trunka 3,5-4 val., priklausomai nuo to, plaukiama pasroviui, ar prieš srovę.

Bilietų platinimo platformoje pažymima, kad kelionės metu privaloma dėvėti veidus dengiančias apsaugines kaukes, reikia laikytis kai kurių kitų reikalavimų. Nors šalyje tebegalioja karantinas, N. Šilgalis nurodė, kad bilietai jau parduodami visoms 58 laivo vietoms: „Bet kokiu atveju, vykdysime visas rekomendacijas, apie kurias kiekvieną trečiadienį praneša Sveikatos apsaugos ministerija. Jeigu reikalavimai keičiami, iškart į tai reaguojame.“

Suremontuotas laivas nuleistas pernai

„Kas vyksta Kaune“ primena, kad daugiau nei aštuonerius metus stovėjusi iškelta ir konservuota, privataus verslo iniciatyva ranką pridėjus Vidaus vandens kelių direkcijai (VVKD) „Raketa“ suremontuota praėjusiais metais. Greitaeigis laivas iškilmingai nuleistas į Nemuną 2019-ųjų gegužę.

[susije_video kurie=””]

Viduje „Raketa“ buvo gana geros būklės, nes ankstesni šeimininkai saloną visiškai restauravo, tačiau teko naikinti korpuso trūkumus, korozijos židinius, visas laivas perdažytas, pakeista garso sistema, apšvietimas, elektros instaliacija, prie stalų sumontuoti standartiniai elektros ir USB lizdai, remontuoti techniniai mazgai.

VVKD duomenimis, laivo remonto darbai užtruko daugiau nei du mėnesius – Kauno žiemos uoste transporto priemonė dar porą savaičių tikrinta, o birželio pradžioje planuota pradėti reguliarius reisus.

Išplaukti neleidę formalumai sutvarkyti

Visgi naujųjų „Raketos“ savininkų lūkesčiams praėjusią vasarą nebuvo lemta išsipildyti. Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) pareiškė, kad istoriniam laivui dėl klasės ypatumų norint praeiti techninę apžiūrą reikia pateikti daugiau dokumentų.

„Pagal galiojančią tvarką, techninės apžiūros metu turėjo būti pateiktas tokio laivo klasės sertifikatas, kuris įrodo, kad laivas atitinka jam keliamus papildomus reikalavimus“, – naujienų agentūrai BNS tuomet sakė LTSA direktoriaus pavaduotojas Tomas Kolendo.

N. Šilgalis portalui „Kas vyksta Kaune“ antradienį pažymėjo komandą visą žiemą ruošus dokumentaciją, kad šį sezoną „Raketa“ galėtų išvykti į Nidą.

„LTSA nurodė, kokius papildomus saugos reikalavimus turi atitikti laivas – kiekvienam keleiviui sumontuoti saugos diržai ir dar kartą patikrinus „Raketą“, ta pati institucija išdavė leidimą plukdyti keleivius“, – sakė „Vandens kelio“ vadovas.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA