Daugėjant koronaviruso atvejų ir Lietuvoje paskelbus karantiną, šią savaitę lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ savo parduotuvėse visoje Lietuvoje įdiegė organinio stiklo pertvaras, skiriančias kasos darbuotojus ir klientus. Prie kasų taip pat buvo sužymėtos atstumus reguliuojančios informacinės juostos, kad klientai galėtų išlaikyti didesnę nei vieno metro distanciją. Nuo šiol tokios linijos žymės atstumą ir prie kitų prekių vitrinų „Maximos“ parduotuvėse, o savitarnos kasų kasininkai ir apsaugos darbuotojai dėvės specialius apsauginius skydelius.
„Saugaus atstumo išlaikymas – vienas efektyviausių būdų išvengti šiuo metu Lietuvoje ir pasaulyje plintančio koronaviruso „Covid-19“. Siekdami apsaugoti savo darbuotojus ir klientus, laikomės visų Sveikatos apsaugos ministerijos nurodymų, tačiau suprantame, kad, jei galime, turime padaryti dar daugiau, nei mūsų yra prašoma. Paprastose kasose jau įdiegėme organinio stiklo kasas, tuo metu savitarnos kasose dirbantiems darbuotojams ir apsaugos darbuotojams išdalijome specialius skydelius“, – sako Irtautė Ščerbavičienė, „Maximos“ operacijų vadovė.
[galerija kiek=”4″]
Kaip rašoma įmonės pranešime spaudai, prekybos tinklo klientai raginami dažniau naudotis savitarnos kasomis ir taip sumažinti kontaktą su paprastų kasų darbuotojais. Savitarnos kasos „Maximos“ tinkle yra dezinfekuojamos kas valandą.
Dar viena priemonė kontaktui su kasininkais ir paviršiais sumažinti – bankinės kortelės. Jeigu paprastoje kasoje atsiskaitoma grynaisiais pinigais, juos siūloma dėti ant tam skirtos lėkštutės, o ne tiesiai kasos darbuotojui į rankas
„Šiuo laikotarpiu klientus skatiname pirkinius planuoti ir į parduotuves fiziškai užsukti apsipirkti kuo įmanoma rečiau, taip pat naudotis elektroninės prekybos sprendimais. Mažindami savo prekių tiesioginį kontaktą su kitais paviršiais ir žmonėmis, šią savaitę supakavome visas sveriamas bandeles, duonos gaminius, riešutus ir sausainius. Situaciją stebime nuolat ir kasdien įvertiname, kokie nauji sprendimai galėtų būti tuo metu aktualūs“, – pabrėžia I. Ščerbavičienė.
„Maximos“ parduotuvėse klientai raginami dezinfekuoti rankas ir naudoti vienkartines pirštines – beveik mėnesį dezinfekcinį skystį ir vienkartines pirštines galima rasti vos atėjus į parduotuvę prie pirkinių vežimėlių ir krepšių. Parduotuvių darbuotojai taip pat turi pasirinkimą dirbti su vienkartinėmis pirštinėmis.
Vos per savaitę – dešimtimis skaičiuojami pokyčiai saugumui užtikrinti
Prekybos tinklas „Maxima“ ėmėsi įvairių kitų priemonių klientų ir darbuotojų saugumui užtikrinti. Pirmadienį mažmeninės prekybos tinklas paskelbė apie trumpinamą parduotuvių darbo laiką. Dabar didžioji dalis prekybos tinklo parduotuvių dirba nuo 9 val. iki 20 val.
„Šiuo metu itin didelį dėmesį skiriame ir darbuotojų imuniteto stiprinimui. Į dienos meniu darbuotojams, šalia kasdien patiekiamų karštų pietų, įtraukėme daugiau vaisių ir daržovių Dalijame vandenį buteliukuose bei ruošiame ir dalijame imbiero ir medaus arbatos mišinį, skirtą pastiprinti imuninę sistemą. Darbuotojams suteikiame papildomų pertraukėlių rankoms nusiplauti ir arbatai išgerti. Kasos darbuotojai yra aprūpinti dezinfekciniu skysčiu rankoms“, – pasakoja operacijų vadovė.
Itin didelis dėmesys skiriamas švarai ir higienai parduotuvėse užtikrinti. Gerokai dažniau nei įprastai valomi ir dezinfekuojami visi paviršiai – durų rankenos, prekių krepšeliai ir vežimėliai.
„Pastaruoju metu į parduotuvių patalpas tiekiame dar daugiau šviežio oro iš lauko. Todėl kai kuriems pirkėjams parduotuvėse gali pasirodyti kiek šaltoka, tačiau tokiu būdu užtikriname tinkamą patalpų vėdinimą itin reikalingą šiuo metu“, – pasakoja ji.
Siekis užtikrinti dar geresnes higienos sąlygas turės įtakos ir taromatų darbui. „Dėl darbuotojų ir klientų saugumo, taromatai nuo šiol dar dažniau valomi ir dezinfekuojami, todėl klientams nebus prieinami kasdien nuo 12 iki 13 val. bei nuo 16 iki 17 val. Šis laikas bus skirtas kruopščiam taromatų švarinimui ir dezinfekcijai“, – informuoja „Maximos“ operacijų vadovė I. Ščerbavičienė.