Vilnius, Kaunas ir Klaipėda siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę grąžinti dešiniojo posūkio rodykles, sako sostinės vicemeras Vytautas Mitalas. Anot jo, nuo sausio Lietuvoje visiškai atsisakius vadinamųjų „žaliųjų rodyklių“, eismo saugumas nepagerėjo, o eismo pralaidumas pablogėjo.
„Šiandien apsitarėme su kitais didžiaisiais miestais, kad kreipsimės į Susisiekimo ministeriją ir Vyriausybę, prašydami tam tikrose vietose, kur nenukenčia eismo saugumas (tai padėtų išspręsti ir tam tikrus eismo iššūkius), leisti savivaldybių iniciatyva grąžinti žalias rodykles“, – žurnalistams penktadienį teigė V. Mitalas.
Anot jo, idėją palaiko ir Kauno bei Klaipėdos merai. V. Mitalas sako, kad savivaldybė mato iki 20-ies probleminių vietų, kur norėtų grąžinti žaliąsias rodykles. Iš viso iki pertvarkos tokių sankryžų Vilniuje buvo apie 120.
V. Mitalas sako, jog savivaldybių siūlymą įvertinti pažadėjo ministras Jaroslavas Narkevičius. Vicemeras taip pat pabrėžė, kad iš anksto situacijos nebuvo galima prognozuoti, kadangi galutinius eismo taisyklių pakeitimus, numatančius, kaip galima reguliuoti dešinįjį posūkį sankryžose, Seimas priėmė tik 2019-ųjų lapkritį.
[susije_video kurie=”1″]
Tuo metu susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius anksčiau penktadienį kritikavo savivaldybes, kad šios tinkamai nepasiruošė dešiniojo posūkio rodyklių nuėmimui, bei sakė ministeriją stebėsiant eismo situaciją didžiuosiuose miestuose.
„Visų pirma, nutarimas (nuimti rodykles) yra 2014-ųjų metų ir mes šiandien turime dar nepasiruošusias savivaldybes. Tai yra viena problema. Antra, savivaldybėms reikia galvoti, kaip jie gali spręsti problemas. Greičiausiai tose sankryžose ne visur yra pritaikytos naujos reguliavime numatytos priemonės, papildomos šviesoforų sekcijos. Gal iki tam tikrų vietų jų rankos dar nepriėjo“, – BNS penktadienį sakė viceministras.
Nuo sausio panaikinus vadinamąsias žaliąsias dešiniojo posūkio rodykles prie šviesoforų, šalies didžiųjų miestų savivaldybės jau pastebi eismo problemų ir prognozuoja dar išaugsiant spūstis, tačiau tikisi ir didesnio saugumo pėstiesiems.
V. Kondratovičius pabrėžė, kad net ir pastebėjus padidėjusias spūstis, ministerija greičiausiai nesvarstys galimybių grąžinti lentelių, tačiau atidžiai stebės, kaip savivaldybės sprendžia problemas.
[susije_video kurie=”2″]
„Politikai gali visko bandyti. Bet suprantama, kad eismo organizavimo pakeitimai reikalauja kažkokio adaptacijos laikotarpio. Matome ir naujas sankryžas, kurios statytos pagal naujas taisykles, buvo reguliavimas keičiamas. Tikrai, manau, kad savivaldybės turėtų pažiūrėti. Iniciatyvos iš mūsų pusės keisti tvarką nėra, bet situaciją tikrai stebime, žiūrime, kaip viskas klostosi“, – tvirtino jis.
Susisiekimo ministerija teigia, kad pakeitimai atsirado po 2014-aisiais Kelių ir transporto tyrimo instituto atlikto tyrimo, parodžiusio, jog sankryžose su žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, kuriose žūva ar sužalojami žmonės. Ministerija taip pat teigia, kad rytinėje Vokietijos dalyje atsiradusios žaliosios rodyklės čia palaipsniui išnyko, tokio reguliavimo daugiau neturi nė viena Europos valstybė.
Kelių policija akcentuoja, kad naujosios priemonės užtikrins didesnį pėsčiųjų saugumą, o vairuotojų patiriami laikini nepatogumai, tikimasi, išsispręs savivaldybėms pritaikius sankryžose modernias eismo reguliavimo sistemas, papildomas šviesoforų sekcijas.