Kvapas tai – vizitinė kortelė, nematoma, bet juntama įvaizdžio dalis. Aromatu galima pabrėžti ne tik žmogaus, bet ir organizacijos įvaizdį: „Kvapas – įmonės vizitinė kortelė, kuri gali pasakyti daugiau ir greičiau, negu ilgi aprašymai“, – sako kvapų menininkė ir parfumerė Laimė Kiškūnė. Nors versle kvapų marketingas yra žinomas, Kauno kolegija – bene pirmoji aukštoji mokykla Lietuvoje sukūrusi savo organizacijos kvapą.
[galerija kiek=”4″]
Organizacijos kvapą kūrė visa bendruomenė
Ieškodami naujų, originalių Kauno kolegijos identiteto ženklų, Medicinos, Technologijų, Menų ir ugdymo fakultetų dėstytojai ir darbuotojai bei jų studentai kelerius metus rengė, vystė ir įgyvendino originalią, praktinį pritaikymą turinčią idėją – Kauno kolegijos kvapo kūrimo projektą.
„Bet kuri įstaiga nori turėti kuo daugiau gražių ir patrauklių spalvų, kad ji išliktų atmintyje. Praktika rodo, kad žmonėms labiausiai įsimena ne patys rimčiausi akademiniai, kokybės rodikliai, o ryškios spalvos, kvapai, kurie sukelia ir sužadina malonius prisiminimus, asociacijas“, – apie tai, kaip užgimė Kauno kolegijos kvapo kūrimo idėja, pasakoja Medicinos fakulteto Kosmetologijos katedros vedėja Žaneta Mickienė.
Sukurti produktai tai – Kauno kolegijos kvapas patalpoms, rankų darbo žvakė ir natūralus muilas – reprezentacinės įmonės priemonės, kuriomis perduodama žinutė apie organizaciją. „Kvapai, pirmiausia, žadina atmintį – ne loginę, o emocinę, todėl visi jie priimami su emociniu atspalviu“, – prideda Ž. Mickienė.
Norint išsiaiškinti, koks turėtų būti organizaciją reprezentuojantis kvapas, kolegija atliko tyrimą, kuriame dalyvavo visa aukštosios mokyklos bendruomenė. Jo metu analizuoti psichologiniai kvapo kūrimo aspektai: kas yra įstaigos įvaizdis, su kokiomis savybėmis siejama Kauno kolegija, kokie kvapai asocijuojasi su išskirtais bruožais – veržlumu, jaunatviškumu, kūrybiškumu. Tuomet buvo nagrinėjamos medžiagos, užsiimama kvapo gamyba.
Kvapas atskleidžia pagrindinius organizacijos bruožus
Tyrimas atskleidė, kad vieninga kvapo komunikacija užtikrina lengvai įsimenamą organizacijos identitetą. Be to, toks pat kvapas, naudojamas skirtingais būdais, gerina prekės ženklo įvaizdį, didina šansus būti pastebėtam ir išskirtam iš konkurentų. Kai žmogus mato, girdi, ragauja, liečia – gaunama informacija. Kai užuodžia – pasiekiami jausmai ar atmintis. Kvapo informacija yra saugoma atmintyje ir išlaiko stiprius ryšius su emocine atmintimi.
Be to, tyrimo rezultatai parodė, kad atsakomybė ir veržlumas, pagrindinės Kauno kolegijos vertybės, respondentams asocijuojasi su medienos kvapu, atvirumas ir pagarba – su gėlių aromatu, o bendruomeniškumas – su žalumos ir citrusų kvapais.
Pasak idėjos autorės docentės dr. Dianos Barragan-Ferrer, siekiant sukurti asociacijas, kurios atskleistų organizacijos pagrindinius bruožus, Kauno kolegijos kvapui naudotos rausvųjų greipfrutų, mandarinų, šviežių imbierų, citrinų, vanilės, kvapniojo frankincenso ir santalmedžio natos: „Tai ypatingai subtilus, šiltas ir gaivus aromatas, persipynęs su jaukiomis vanilės ir santalmedžio natomis kuria unikalius pojūčius ir žadina jaunatviškumo, žvalumo ir lengvumo jausmą“, – išskirtinio organizacijos aromato subtilybes atskleidė D. Barragan-Ferrer.
Technologijų fakulteto Reklamos ir medijų centro vedėja Alma Pocienė priduria, kad produktų pakuočių dizainas buvo kuriamas siekiant išlaikyti kolegijos stilistiką. Parinktas minimalistinis dizainas, naudojama turkio spalva (žalios ir melsvos spalvų mišinys), kuri simbolizuoja idealizmą, kūrybiškumą, laisvės bei individualumo siekimą, stiprų komunikabilumą.
„Sudėtingiausia buvo išgauti matinį stiklo buteliukų efektą. Viskas buvo gaminama rankomis“, – atskleidžia Menų ir ugdymo fakulteto Stiklo, keramikos, odos, tekstilės meno studijų programos koordinatorė Sigita Grabliauskaitė.
Aromatas – organizacijos identiteto simbolis
„Didžiuojamės ir džiaugiamės mūsų dėstytojų ir specialistų bendro darbo rezultatu – Kauno kolegijos kvapu. Sakoma, kad maloniu kvapu paveikus lankytojų ar klientų uoslę, galima sukurti organizacijos prekės ženklo atpažįstamumą, o idealiu atveju ir suformuoti norimą nuomonę tos organizacijos atžvilgiu. Viliamės, kad jis patiks tiek mūsų bendruomenei, tiek mūsų socialiniams bei akademiniams partneriams ir šis sukurtas kvapas taps dar vienu mūsų organizacijos identiteto simboliu“, – pasakoja Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovė Smiltė Juraitė.
2019 m. pradžioje visoje Europoje įsigaliojo nauja Prekių ženklų įstatymo redakcija. Ji leidžia naudoti bet kokio pavidalo prekės ženklo identiteto simbolius. Taip atveriamos galimybės kūrėjams registruoti prekės ženklo kvapą, skonį ir garsą bei daryti įtaką vartotojui platesnėje jutimų skalėje.