Spalio 10 d. Prienų rajono savivaldybės meras Alvydas Vaicekauskas kartu su Kauno, Druskininkų, Birštono, Alytaus miestų ir jų rajonų merais bei Kauno prekybos pramonės ir amatų rūmų vadovais raštu kreipėsi į Lietuvos Respublikos susisiekimo ministrą ir vyriausybę dėl kelio Kaunas-Prienai-Alytus rekonstrukcijos darbų pradžios.
Kelią Kaunas-Prienai-Alytus buvo prašyta įtraukti į valstybei svarbių projektų sąrašą ir skirti finansavimą kelio rekonstrukcijos darbams bei paspartinti numatomų darbų pradžią.
Taip pat, kol prasidės rekonstrukcijos darbai, pabaigti 2015-2016 m. kelio ruožų atnaujinimo, paklojant naują viršutinį asfaltbetonio dangos sluoksnį, darbus. 2015–2016 metais dalis 66 km ilgio kelio ruožų buvo atnaujinti, bet pernai darbai sustojo.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos teigimu, Kauno ir Prienų rajono savivaldybių teritorijoje, kelio Kaunas–Prienai–Alytus ruožo nuo 11,60 iki 31,10 km (nuo Garliavos skirtingų lygių iki esamos žiedinės sankryžos ties Prienais) rekonstravimo planas yra parengtas.
Tačiau šiai dienai kelio Kaunas-Prienai-Alytus rekonstrukcija nenumatoma anksčiau nei 2031 m. net jei šis kelias būtų pripažintas ypatingos valstybei svarbos projektu.
Visos lėšos nukreipiamos kitam projektui
„Pažymime, kad iki 2023 metų būtina pabaigti rekonstruoti „Via Baltica“ ruožą nuo Marijampolės iki sienos su Lenkija, o iki 2033 metų būtina pabaigti rekonstruoti „Via Baltica“ ruožą nuo Panevėžio iki sienos su Latvija“, – teigė susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.
„Via Baltica“ yra ypatingos valstybei svarbos projektas, todėl Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos, skirtos valstybinės reikšmės kelių tinklo plėtrai, bus nukreipiamos į šį projektą.
Nėra reitingo viršūnėje
„Kelių direkcija yra sudariusi prioritetinį krašto kelių sąrašą, kuriame keliai sureitinguoti pagal būklę“, – aiškino susisiekimo ministras.
Pasak jo, kelio Kaunas-Prienai-Alytus artimiausias ruožas (nuo 34,9 iki 44,9 km) yra sąrašo 370 pozicijoje. Todėl šio kelio ruožo rekonstravimo ar/ir kapitalinio remonto darbai bus vykdomi ne ankščiau kaip po 10 metų.
Taip pat pagal turimą finansavimą per metus planuojama rekonstruoti ar kapitališkai suremontuoti apie 50 km Lietuvos kelių.
Kelio būklė neįvertinta
Pasak susisiekimo ministerijos, kelio plėtra planuojama atsižvelgiant į itin sudėtingas vietovės sąlygas – daug gyvenviečių, pavienių sodybų, vandens telkinių (tarp jų ir žuvininkystės tvenkinių), miškų, vandenviečių, o kelią daugiau kaip 80 kartų kerta arba su juo lygiagrečiai nutiesta daugybė įvairių inžinerinių komunikacijų (tarp jų aukšto slėgio dujotiekis ir geležinkelio linija).
Atsižvelgiant į tai, planuojama, kad šio ruožo remonto darbai, įvertinus kelio būklę, galėtų būti atlikti ne anksčiau kaip 2029 metais.
Iki 2025 m. planuojama atlikti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą, kad atsiradus papildomam finansavimui, būtų pasiruošta kelio rekonstravimui.
Norint atlikti kelio rekonstrukciją, visuomenės poreikiams reikės paimti apie 50 ha plotą iš 283 savininkų ir kitų naudotojų, taip pat reikės nugriauti 3 sodybas.
Tik suformavus papildomą žemės sklypą iš visuomenės poreikiams paimtos privačios žemės ir valstybinės žemės bei jas apjungiant, būtų rengiamas techninis projektas.
Pasak susisiekimo ministro, atsiradus papildomam finansavimui, šio ruožo rekonstravimo darbai galėtų būti paankstinti.
Parengtame kelio tvarkymo plane buvo nagrinėjamos galimybės kelią rekonstruoti pagal IIa (2+1) kelio parametrus (2 juostos vienai ir 1 kitai eismo krypčiai), tačiau tai padaryti būtų problematiška, todėl palikta 1+1 kelio parametrai.
Taip pat nenumatytas rekonstruoti ir esamas viadukas per geležinkelį Kauno rajone.
Preliminari kelio Kaunas-Prienai-Alytus būsimos rekonstrukcijos kaina – apie 70 mln. Eur.
Beje, kaip jau skelbta anksčiau, krašto kelyje Kaunas-Prienai-Alytus Lietuvos automobilių kelių direkcija turėtų įrengti kelis sektorinio greičio radarus.