Pabaigtas Nemuno krantinės takas – be turėklų ir su dideliais nuostoliais – Kas vyksta Kaune

Pabaigtas Nemuno krantinės takas – be turėklų ir su dideliais nuostoliais

Vargais negalais tvarkytas bei pertvarkytas Nemuno krantinės pėsčiųjų ir dviratininkų takas, rodosi, baigtas. Tiesa, nesunku pastebėti, kad čia kai ko trūksta – nebeliko metalinių turėklų, jų sumontuoti kol kas ir neketinama.

Daugiau nei prieš pusantrų metų pradėti Nemuno krantinės tako rekonstrukcijos darbai oficialiai baigti rugpjūtį, nors saugumo fanatikai gali ir paprieštarauti. Mat jeigu anksčiau žvejai meškeres čia užmesdavo parimę ant atitvarų, tai dabar yra nusėdę krantinės kraštą, o eismo dalyvių nuo upės niekas neskiria.

Seka sostinės ir Europos pavyzdžiais

Pasiteiravus savivaldybės atstovų, kur dingo turėklai, „Kas vyksta Kaune“ pateiktame komentare Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis nurodė, kad daugelyje Europos miestų, taip pat ir Vilniuje, krantinės paprastai būna be atitvarų.

„Kol kas taip ir planuojame palikti, tačiau situaciją stebėsime, įsiklausysime į kauniečių nuomonę ir jeigu matysime poreikį, ieškosime vizualiai patrauklaus sprendimo“, – galimybę sumontuoti atitvarus rezerve pasiliko A. Pakalniškis.

O kol darbininkai vidurvasarį iš naujo tiesė nekokybiškai paklotą dangą, viena nelaimė krantinėje jau nutiko. Kauno apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos duomenimis, incidentas užfiksuotas liepos 13 d., apie 19.30 val.

Pagal pranešimą, tą vakarą pakrantėje į upę įkrito moteris – 1976 m. gimusi nelaimėlė dviračiu nuvažiavo nuo krantinės ir susižeidė. Ugniagesiai ją iškėlė pasinaudoję ištraukiamosiomis kopėčiomis ir perdavė medikams. Be abejonės, neaišku, ar į atitvarus atsitrenkusi dviratininkė būtų atsipirkusi lengvesniais sužeidimais, tačiau tikimybė atsidurti sekliuose Nemuno vandenyse, reikia manyti, sumažėtų.

Persekiojo netikėtumai ir darbų brokas

Kaip skelbta anksčiau, Nemuno krantinės tako rekonstrukcija pradėta dar 2018-ųjų balandį. Tuomet nutarta pašalinti prieš dvidešimtmetį klotas betonines plokštes ir vietoje jų išlieti vientisą, lygų betoninį taką su nauju apšvietimu, skirtą dviratininkams ir pėstiesiems.

Iš pradžių planuota visą taką užbaigti iki praėjusių metų liepos, tačiau darbininkai čia užtruko. A. Pakalniškis šių metų kovo pabaigoje teigė, kad išardžius krantinės betonines plokštes atsivėrė daug išplautų vietų, kurių nesutvarkius negalima atlikti dangos remonto.

Nauji nesklandumai kilo liepą. Kauniečiams pastebėjus krantinėje gremžiamą naujai paklotą dangą, A. Pakalniškis aiškino, kad dalis asfalto nufrezuojama ten, kur danga buvo įrengta nekokybiškai. „Nustatytas defektas – netinkamas nuolydis, dėl kurio vanduo laikydavosi tako viduryje“, – tuomet įvardijo A. Pakalniškis, pridūręs, kad defektų šalinimas – rangovo atsakomybė ir išlaidos.

Turės sumokėti virš 10 tūkst. eurų

Kaip naujausiame komentare detalizavo A. Pakalniškis, vadovaujantis sutartimi su UAB „Kamesta“, Nemuno krantinės remonto darbai turėjo būti baigti iki 2019 m. liepos 10 d., tačiau rangovas užsakovui šiuos darbus perdavė 2019 m. rugpjūčio 22 d.

Gerokai užsitęsęs remontas bendrovei atsirūgo: „Vadovaujantis 2018 m. sausio 10 d. statybos rangos sutartimi (…), už kiekvieną pavėluotą dieną dėl laiku neatliktų darbų buvo taikomi 0,02 proc. dydžio delspinigiai nuo sutarties kainos be PVM, t. y. 258,92 Eur. Kadangi darbų atlikimo terminas vėlavo 42 dienas, užsakovas už šias uždelstas dienas priskaičiavo 10 874,64 Eur delspinigių.“

Rekonstrukcija, anot Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo, užtruko dėl itin imlaus darbo – bruso remonto, kadangi darbus buvo galima atlikti tik nakties metu ir esant geroms oro sąlygoms.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA