Kaip teigiama Bendrojo pagalbos centro pranešime spaudai, nuo šių metų liepos 1 dienos keičiamas telefono numerio 112 pavadinimas – nuo šiol jis bus vadinamas skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112.
Toks telefono numerio 112 pavadinimo pakeitimas numatytas Lietuvos Respublikos Seimo priimtame Lietuvos Respublikos bendrojo pagalbos centro įstatymo 2, 10, 15, 16 straipsnių, trečiojo skirsnio ir priedo pakeitimo įstatyme, kuris įsigalioja nuo 2019 metų liepos 1 dienos. Minėtu įstatymu numerio 112 paskirtis susiejama su skubiosios pagalbos tarnybų kompetencija, taip pat patikslintos Bendrojo pagalbos centro (BPC) funkcijos, naudojamos sąvokos, BPC pareigūno teisės ir pareigos.
Numerio pavadinimą nutarta pakeisti siekiant, kad visuomenei taptų aiškesnė jo paskirtis.
Nors BPC skambučius telefono numeriu 112 pradėjo priiminėti prieš penkiolika metų, didelę jų dalį iki šiol sudaro ne pagalbos tarnybų kompetencijai priskiriami pagalbos prašymai, o netiksliniai ir trukdantys skambučiai.
BPC viršininkas Audrius Čiuplys teigia, kad tokie skambučiai sudaro net apie trečdalį visų atsakytų skambučių. „Jie ne tik užima linijas ir trukdo prisiskambinti žmonėms, kuriems tuo metu iš tiesų reikia pagalbos, – sako A. Čiuplys. – Į netikslinius skambučius atsiliepę operatoriai ir toliau gaišta laiką, bandydami išaiškinti žmonėms, kur reikėtų kreiptis dėl jiems rūpimų klausimų. Be to, dažnai nepagrįstų lūkesčių turintys žmonės, reikalaudami paslaugų, kurių BPC neteikia (pavyzdžiui, iškviesti avarinę tarnybą, pranešti apie neveikiantį šviesoforą, žiemą nenuvalytus kelius ir panašiai), pradeda konfliktuoti, tokiu būdu dar labiau padidindami ir taip operatorių patiriamą įtampą ir neigiamą psichologinį krūvį.“
Pakeistame BPC įstatyme greta naujo telefono numerio 112 pavadinimo yra įvardytos ir skubiosios pagalbos tarnybos: policija, priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos, greitosios medicinos pagalbos tarnyba, aplinkos apsaugos pajėgos. Jokie kiti viešieji ir privatieji juridiniai asmenys, kurie gali būti pasitelkiami reaguoti į pranešimus apie pagalbos poreikį, neminimi.
Įstatymu taip pat įtvirtinta BPC operatorių teisė nepriimti prašymų, kurie nėra susiję su skubiosios pagalbos tarnybų kompetencija, ir nutraukti pokalbį.
Tikimasi, kad įsigaliojus įstatymui ir pasikeitus numerio 112 pavadinimui, visuomenė ilgainiui įsidėmės, jog numeris yra skirtas tik tiems atvejams, kai reikalinga skubi policininkų, ugniagesių gelbėtojų, greitosios medicinos pagalbos darbuotojų ar aplinkosaugininkų pagalba įvykio vietoje. Prireikus avarinių tarnybų, komunalines paslaugas teikiančių įmonių, kitų telefono numerių, juos galima sužinoti paskambinus visą parą veikiančiu trumpuoju informacijos numeriu 1588.