Lietuvoje nerimsta diskusijos, ar nauji automobiliai yra išties tokie patikimi, kaip skelbiama, po to, kai į avariją su naujutėliu „Toyota CH-R“ patekusiai šeimai neišsiskleidė nė viena saugos pagalvė ir žuvo jauna mergina. Tai – ne vienintelis atvejis. Su siaubu, kai avarijoje neišsiskleidė naujo automobilio saugos pagalvės, susidūrė ir Kaune gyventi šeimyna, įsigijusi naują „Volvo XC6O“.
[galerija kiek=”8″]
„Sujaudino šių dienų skandalas. Viskas taip artima ir išgyventa visai neseniai, nes aš vos nepraradau mamos“, – savo socialiniame tinkle „Facebook“ dalinosi kaunietis Dovydas Lygutas.
Rinkosi saugų
Vaikinas DELFI pasakojo, kad prieš metus, 2017 m. rugpjūčio 28 d., jo mama iš įgaliotųjų „Volvo“ atstovų Kaune, UAB „Sostena“, įsigijo visiškai naują „Volvo XC60“. Kaip pasakojo vaikinas, kadangi mamai nuolat tenka važinėti iš Kauno į Klaipėdą ir atgal, nuspręsta ieškoti saugaus automobilio. Pastarąja savybe giriasi „Volvo“ gamintojai.
Visgi nauju automobiliu moteris pasidžiaugė maždaug pusmetį. Šių metų balandžio 8-ąją ji pateko į siaubingą avariją, po kurios naujas „Volvo“ tiko tik išmetimui. Apie eismo įvykį tą dieną skelbė ir „Kas vyksta Kaune“.
[susije_video kurie=””]
Pagalvės neišsiskleidė
„Mama važiavo keliu Kaunas-Klaipėda, pastebėjo kliūtį ir sulėtino. O iš paskos važiavęs pienovėžis tiesiog rėžėsi į galinę XC60 dalį“, – pasakojo vaikinas, patikslinęs, kad į automobilį trenkėsi ne lengvasis, o pienovežis, tempęs priekabą.
Padariniai tokie, kad automobilis tapo nebetaisytinu. Visiškai sumaitota galinė dalis, lūžusi važiuoklė, išlūžusios, sutraiškytos galinės sėdynės. Be to, kadangi smūgis buvo itin stiprus, „Volvo“ nuskriejo iki kelio atitvarų ir trenkėsi į juos. Nuo smūgio atsidarė kapotas, buvo sudaužytas automobilio priekis.
Didžiausia nuostaba, kad maksimalų įvertinimą „Euro NCAP“ saugos bandymuose gavusio automobilio saugos pagalvės neišsiskleidė. „Mama patyrė daugybinius kūno sumušimus, labai stiprų smegenų sutrenkimą. Teko gydytis porą mėnesių, nes mamai sutriko koordinacija, nebegalėjo vaikščioti, nuolatos pykino. Būtent daugiausiai nukentėjo galva. Manau, kadangi neišsiskleidė šoninės užuolaidinės pagalvės, mama galva trenkėsi į statramstį ir dėl to padariniai buvo tokie“, – samprotavo nukentėjusios moters sūnus.
Sakė džiaugtis, kad įsigijo saugų
Avarija įvyko sekmadienį, tad į „Volvo“ centrą D. Lygutas nukeliavo po kelių dienų. Darbuotojų reakcija nustebino. „Kai papasakojau, kokia situacija, man pasakė, kad džiaugčiausi, jog nusipirkome saugiausią mašiną, nes suveikė visos saugos pagalvės ir mama išgyveno. Pasakiau, kad neišsiskleidė nė viena pagalvė, tai labai nustebino“, – prisiminė pašnekovas.
D. Lygutas drauge su „Volvo“ atstovu nukeliavo iki aikštelės, kur buvo saugomas sudaužytas automobilis. Ekspertas jį apžiūrėjo, nusifotografavo. Vaikinas prisimena, kad tąkart žmogus stebėjosi, kad nėra matęs tokio stipraus smūgio, ir stebėjosi, kad dėl jo pagalvės neišsiskleidė.
Duženų detektyvas
Automobilis buvo įsigytas lizingo būdu, tad lizingo bendrovė išgirdusi, kad sudaužyto automobilio kauniečių šeima nepasiliks, jį pardavė žmogui Vilniuje.
Visgi, sako D. Lygutas, išgirdę aplinkinių reakcijas, kad jei 50 tūkst. eurų kainavusiam automobiliui patyrus avariją neišsiskleidė nė viena saugos pagalvė, yra nusikaltimas, šeima nusprendė pasisamdyti advokatus ir iškelti bylą.
„Automobilio likučius įsigijęs žmogus sutiko bendradarbiauti. Buvo sutarta, kad „Sostenos“ atstovai Vilniuje atkeliaus iki automobilio ir pasiims vadinamąją juodąją dėžę, kurioje bus matyti, kokie procesai vyko avarijos metu“, – pasakojo vaikinas, pabrėžęs, jog „Volvo“ atstovai akcentavo, kad automobilis privalo būti neišardytas.
Visgi netikėtai sudaužytas automobilis buvo vėl parduotas ir grįžo į Kauną. Susisiekęs su naujuoju savininku, sako D. Lygutas, jis ir ekspertai iki automobilio likučių nebuvo prileisti dvi savaites. O po poros savaičių paaiškėjo, kad automobilis jau yra išardytas, juodoji dėžė išimta.
„Žmogus paskambinęs pasakė, kad galim tą juodąją dėžę nusipirkti už 500 eurų. Informavau „Volvo“ atstovus, jie pasakė, kad galiu tą dėžę atvežti, bet mūsų advokatas pasakė, kad čia viskas užglaistyta, sutvarkyta taip, kaip turi būti, ir net nekišti nagų ten, kur nereikia. Kitaip tariant, kažkas kažkam padarė taip, kaip reikėjo, dingo visi galai“, – sakė vaikinas.
Netiki, kad automobiliai – tokie patys
Jam keista, kad „Volvo“ patiems neatrodė svarbu išsiaiškinti, kodėl neišsiskleidė nė viena saugos pagalvė. Be to, pabrėžė vaikinas, keistos buvo ir „Volvo“ atstovų kalbos, esą gale automobilis neturi kažkokių daviklių, todėl pagalvės dėl šito smūgio neišsiskleidė, o smūgis į priekinę dalį buvo per silpnas.
Pasak D. Lyguto, tokios kalbos atrodo mažų mažiausiai keistos, mat jeigu ant galinės sėdynės būtų sėdėjęs žmogus, jis, anot pašnekovo, šiandien būtų žuvęs arba likęs neįgalus.
„Įsijungus JAV rinkai skirtų „Volvo“ vaizdo medžiagą, saugumo bandymus, matyti, kad po smūgių į galą skleidžiasi pagalvės. Mums buvo paaiškinta, kad, atseit, čia visai kita rinka. Tad tegu nekalba tie ekspertai, kurie sako, kad gauname tokius pat automobilius, kaip kiti“, – piktinosi pašnekovas.
Suveikė taip, kaip turėjo
Įgaliotoji „Volvo“ atstovė Lietuvoje UAB „Sostena“ platesnį komentarą ir technikos ekspertų išvadas pažadėjo pateikti vėliau. Tačiau bendrovė pabrėžia, kad saugumo sistemos suveikė taip, kaip turėjo.
„Mūsų duomenimis, aptariamoje situacijoje visos sistemos suveikė būtent taip, kaip turėjo suveikti konkrečioje situacijoje, kad maksimaliai apsaugotų žmogaus gyvybę“, – teigiama DELFI atsiųstame atsakyme.
Daugiau naujienų skaitykite čia.